حساسیت پوستی به تتوهای موقتی حنا

مضرات استفاده از حنا سیاه

تتو موقت “حنای سیاه” باعث افزایش حساسیت های پوستی می گردد.

براساس گزارشات اخیر متخصصین پوست و زیبایی، ترکیباتی که در ساخت تتوهای موقت بنام تتوی حنای سیاه مورد استفاده قرار می گیرد، منجر به افزایش حساسیت های پوستی و آزردگی و آماس پوست بدن می گردد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

بنیاد پوست بریتانیا اطلاعیه ای را در جهت آگاهی مصرف کنندگان از خطرات  این به اصلاح تتوی موقت که با عنوان حنای سیاه شناخته شده است، منتشر ساخت. مطالعات و تحقیقات فراوان نشان داد از هر ده متخصص پوست و زیبایی، در حدود چهار نفر از این اشخاص شاهد واکنش های پوستی ناشی از اعمال این نوع تتو بودند.

هشدار درباره استفاده از تتو موقت

بنیاد پوست بریتانیا هشدار داد که ترکیبات سازنده بیشتر تتوهای موقت حنای سیاه از حنای خالص نبوده و دربردارنده ماده ای بنام پارافنیلین دیامین است که در رنگ مو یافت می شود.

 ماده یا ترکیب شیمیایی پارافنیلین دیامین به طور مجاز در ترکیبات سازنده رنگ مو مورد استفاده قرار می گیرد، اما کاربرد آن در ساخت محصولاتی که در تماس مستقیم با پوست انسان هستند، مانند: خالکوبی  یا تتو موقت کاملا غیر قانونی نیست و سلامت مصرف کننده را با خطر جدی رو به  رو می سازد.

تتوی موقت

زمانی که ترکیب شیمیایی پارافنیلین دیامین بر روی پوست مورد استفاده قرار می گیرد و دست نخورده باقی میماند، پس از مدتی می تواند منجر به بروز تاول پوستی، سوختگی و جای زخم گردد. در شرایط حاد، مصرف این ماده در تتو موقت حنا سیاه باعث حساسیت پذیری و آسیب پذیری همیشگی افراد نسبت به این ترکیب شیمیایی حتی در رنگ مو می شود. دیگر مطالعات بنیاد پوست بریتانیا نشان می دهد بیش از نیمی از بیمارانی که اقدام به استفاده از این نوع تتو موقت کردند، خارج از محدوده اتحادیه اروپا قرار داشتند و تنها 27 درصد از این جمعیت در سالن های آرایشی و زیبایی معتبر داخل اتحادیه اروپا این نوع تتوی موقت را امتحان کردند.

henna-tattoo-on-arm-and-hand

تقریبا دو سوم متحصصین پوست و زیبایی در یافتند افرادی که نسبت به رنگ مو حساسیت های شدید پوستی نشان دادند، قبلا در دوره ای از زندگی خود تتوی موقت را  بر روی بدن خود امتحان کرده بودند و همین عامل سبب آسیب پذیری آنها شده بود.

حنای سیاه از جمله موادی است که سبب حساسیت های شدید پوستی می گردد و می بایست با احتیاط درمان گردد.

مضرات حنای سیاه

استفاده از تتو موقت “حنای سیاه” باعث افزایش خطر بروز حساسیت های شدید پوستی حتی به خود عمل خالکوبی می گردد.  علاوه بر این، احتمال اینکه فرد مصرف کننده در آینده قادر به استفاده از هر نوع رنگ مو نباشد،  بسیار زیاد است و درصورت استفاده از رنگ مو با واکنش های شدید پوستی مواجه خواهد بود.

منبع:

http://professionalbeauty.co.uk

نگارنده: حدیث بختیاری

[divider]

کلینیک فوق تخصصی لاغری، پوست و زیبایی آلومینا

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

6 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
H.
H.
6 years ago

خب وقتی به این مشکل دچار شد چیکار کنه؟

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  H.

سلام، دوست گرامی باید فرد توسط پزشک متخصص پوست معاینه شود تا متناسب با نوع و شدت حساسیت، درمان مناسب اتخاذ گردد. توصیه میشود اقدامی خودسرانه انجام نشود زیرا ممکن است موجب تشدید حالت گردد.

طاهره.علی
طاهره.علی
5 years ago

سلام من دیروز مصرف کردم و نیم ساعت بعد چنان پوستم شروع به سوختن کرو که فکر کردم با اتو سوزاندم . و امروز متوجه تاولها شدم. قبلن مصرف کردم اینجور نشدم ولی امروز …‌ حالا چکار باید کنم؟ واگیر دار نباشه من بچه کوچیک دارم. تورو خدا راهنماییم کنید

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  طاهره.علی

سلام دوست عزیز
نیاز به ویزیت و مشاهده پوست می باشد احتمالا دچار حساسیت نسبت به این نوع تتوها شده اید. این گونه تاتوها منجر به افزایش حساسیت های پوستی و آزردگی و آماس پوست بدن می گردد.
توصیه می شود توسط متخصص پوست ویزیت شوید و از خود درمانی پرهیز نمایید زیر ممکن است موجب تشدید این حالت گردد.

مهری
مهری
4 years ago

سلام.من امروز زدم به پلک چشمم بجای خط چشم اول به طرزعجیبی سوخت وحالا پلک چشمم بادکرده خوب میشه؟

دپارتمان ارجاع تخصصی و پاسخ به سوالات
Admin
پاسخ به  مهری

سلام دوست گرامی
جهت بررسی این موضوع نیاز به معاینه پوست می باشد. در صورت تشدید حالت، توصیه میشود توسط پزشک معاینه شوید.