آمادگی برای لیزر موهای زائد

آمادگی برای لیزر موهای زائد

اگر به استفاده از لیزر موهای زائد علاقه دارید، پزشکی را انتخاب کنید که در این زمینه دارای مدرک و تجربه باشد، به ویژه در زمینه جراحی های زیبایی و لیزر موهای زائد. اگر یک تکنیسین فرایند لیزر درمانی را انجام می دهد، از مدرک و تجربه وی اطمینان حاصل کنید و مطمئن شوید که پزشک به چگونگی انجام فرایند نظارت دارد. از مراجعه به سالن هایی که پرسنل غیر پزشکی دارند، اجتناب کنید.

قبل از شروع لیزر درمانی یک جلسه مشاور برگزار خواهد شد که پزشک این جلسه را با اهداف زیر تنظیم می کند:

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

  • بررسی سوابق پزشکی شما، از جمله داروهایی که مصرف می کنید و یا سابقه هر گونه بیماری پوستی
  • در مورد خطرات، مزیت ها و انتظارات شما از لیزر صحبت می کند.
  • گاهی تصاویری گرفته می شود تا قبل و بعد از لیزر درمانی ارزیابی شوند.

در جلسه مشاوره می توانید در مورد برنامه درمانی و هزینه های درمان هم گفتگو کنید. در این جلسه پزشک توصیه های خاصی به شما می کند تا برای جلسه لیزر درمانی آماده شوید. به عنوان مثال:

  • از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنید. برنزه کردن پوست احتمال بروز عوارض جانبی، از جمله روشن شدن رنگ پوست، را افزایش می دهد. برنزه کردن چه با آفتاب انجام شود یا با دیگر تجهیزات، مانند صندلی های سولار، قبل از لیزر به هیچ عنوان توصیه نمی شود. بنابراین اگر برنزه کرده اید، منتظر بمانید تا تاثیر آن به طور کامل از بین برود و پس از آن برای لیزر درمانی مراجعه کنید. برخی از متخصصان نیز توصیه می کنند 6 هفته قبل از انجام لیزر درمانی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنید.
  • از روش هایی مانند اصلاح با نخ، وکس و الکترولیز قبل از لیزر درمانی اجتناب کنید. این روش ها فولیکول مو را از بین برده و بر روی اثر بخشی لیزر تاثیر می گذارند، بنابراین حداقل یک ماه قبل از هر جلسه لیزر درمانی بخش های مورد نظر را شیو کنید و از روش های سنتی مانند وکس و اصلاح با نخ استفاده نکنید.

شیو کردن قبل از لیزر مانعی ندارد، زیرا ساقه و فولیکول مو باقی می مانند. در حقیقت شیو کردن قبل از هر جلسه لیزر توصیه می شود زیرا به این ترتیب لیزر موی روی پوست را هدف قرار نمی دهد و سوختگی در پی نخواهد داشت.

شیو کردن قبل از لیزر موهای زائد

چند نکته دیگر برای آمادگی قبل از لیزر عبارتند از:

  • اگر پزشک داروی ضدویروس تجویز خوراکی کرده قبل از انجام درمان حتما دارو را مصرف کنید.
  • بخش های مورد نظر برای انجام لیزر درمانی را کاملا تمیز کنید و لازم است در این بخش ها هیچ ماده آرایشی وجود نداشته باشد.
  • بهتر است در روز درمان لباس گشاد بپوشید تا بخش های درمان شده پس از اتمام درمان تحت فشار ناشی از لباس قرار نگیرند.
  • اگر آستانه درد پایینی دارید، یک ساعت قبل از شروع درمان از پمادهای بی حسی موضعی استفاده کنید، البته در مورد نوع پماد یا دارو با پزشک خود مشورت کنید.
  • حتما عینک محافظ بپوشید تا از بروز هرگونه آسیب به چشم ها پیشگیری شود.

دوره و جلسات درمان را کامل کنید تا به نتیجه مطلوب برسید. رشد موهای زائد طی چند مرحله اتفاق می افتد و لیزر تنها بر روی موهایی تاثیر می گذارد که در مرحله فعال رشد خود هستند. به همین دلیل در هر جلسه حدود 10 تا 15 درصد موهای زائد کاهش پیدا می کنند.

انجام فرایند لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد

پزشک با استفاده از ابزاری که روی پوست قرار می دهد پرتو لیزر را به سمت فولیکول های مو هدایت می کند. دستگاه های جدید دارای خنک کننده هستند و همزمان با خروج پرتو لیزر هوای خنک نیز خارج شده و به این ترتیب از پوست در مقابل گرمای لیزر محافظت می شود. در مورد دستگاه هایی که خنک کننده ندارند، از ژل های خنک کننده برای محافظت پوست استفاده می شود.

زمانی که پزشک لیزر را فعال می سازد، پرتو لیزر از پوست عبور کرده و به فولیکول ها برخورد می کند، جایی که در آن مو رشد می کند. گرمای شدید ناشی از لیزر فولیکول های مو را از بین می برد و رشد مو را متوقف می کند. ممکن است گرمای دستگاه کمی ناراحت کننده باشد، اما با استفاده از خنک کننده خود دستگاه یا ژل گرما به حداقل می رسد.

رفع موهای زائد بخش های کوچک مانند بالای لب یا زیر بغل، ممکن است تنها چند دقیقه طول بکشد. اما در مورد بخش های بزرگتری مانند پشت، زمان بیشتری لازم خواهد بود.

پس از اتمام درمان

پس از هر جلسه درمان ممکن است در بخش های لیزر شده کمی قرمزی و التهاب مشاهده کنید که طی چند ساعت پس از درمان برطرف می شوند.

برای کاهش هر گونه ناراحتی از یخ بر روی بخش های مورد نظر استفاده کنید. اگر پوست شما سریعا واکنش نشان دهد، پزشک از پماد استروئیدی بر روی بخش های مورد نظر استفاده می کند.

پس از درمان نیز نباید در معرض نور خورشید قرار بگیرید، استفاده از صندلی های سولار و دیگر تجهیزات مشابه نیز ممنوع خواهد بود. در این مدت لازم است حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

به علاوه طی یک یا دو هفته پس از درمان، مدتی قبل از شروع ریزش موهای زائد، ممکن است متوجه افزایش موهای زائد خود شوید که این امر طبیعی است و به زودی برطرف می شود.

[button color=”blue” size=”medium” link=” https://www.wikihow.com/Prepare-for-Laser-Hair-Removal” target=”blank” ]منبع شماره 1[/button]    [button color=”blue” size=”medium” link=” https://www.mayoclinic.org/tests-procedures/laser-hair-removal/basics/what-you-can-expect/prc-20019438″ target=”blank” ]منبع شماره 2[/button]

نگارنده: سمیه محمدی

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید