مهمترین نکات لیزر موهای زائد

لیزر موی صورت

لیزر موی صورت

موهای زائد صورت مشکل آفرترین موهای زائد در کل بدن هستند، به ویژه برای خانم ها. موای زائد صورت قابل مشاهده و گاهی آزاردهنده هستند. در خانم ها موهای زائد صورت معمولا در ناحیه چانه، بالای لب ها و روی گونه ها رشد می کنند. مردها نیز ممکن ست موهای زائد صورت خود را دوست نداشته باشند و موهای ابرو و ریش آنها را اذیت کند. اما موهای زائد تمام این قسمت ها نیز به راحتی و به طور موثر با لیزر قابل درمان هستند.

لیزر موهای زائد بینی

برخی افراد موی زائد زیادی در بینی خود دارند که با استفاده از لیزر می توان موهای زائد این قسمت را نیز برطرف کرد، اما بسیاری از مراجعین تمایلی به انجام این کار ندارند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

لیزر موهای زائد پیشانی

برخی خانم ها نیز دارای موهای زائد زیادی در قسمت پیشانی خود هستند که موهای این قسمت نیز با استفاده از لیزر موهای زائد برطرف می شود. در برخی موارد نیز موهای کرکی که در خط مو رشد می کنند، ناخواسته هستند و باید از بین بروند اما موهای خیلی نازک نزدیک ابرو لزومی به برطرف شدن ندارند.

لیزر موهای زائد صورت مردان

بسیاری از مردان علاوه بر ابروها، از ریش های خود نیز ناراضی هستند. لیزر موهای زائد می تواند تراکم ریش ها را کم تر کرده و یک خط مشخص بین قسمت های بالای گونه و بخشی که رشد ریش ها شروع می شود، ایجاد کند. با توجه به این واقعیت که مردها اغلب دارای ریش های ضخیم و تیره هستند، به ویژه مردان آسیایی، به همین دلیل لیزر موهای زائد برای مردان خیلی خوب عمل می کند.

لیزر موهای زائد چانه

لیزر موی چانه

رشد موی زائد بر روی چانه برای بسیاری از خانم ها ناراحت کننده و عذاب اور است. موهایی که در قسمت چانه خانم ها رشد می کند، انواع مختلفی دارد، از جمله موهایی که بسیار نازک و روشن هستند که زیاد به چشم نمی آیند و موهایی که تیره و ضخیم هستند و توجه رابه خود جلب می کنند. روش های مختلفی نیز برای رفع موهای زائد این بخش وجود دارد، اما لیزر به عنوان یک روش موثر و دائمی در نظر گرفته می شود، به همین دلیل است که امروزه خانم ها به استفاده از لیزر رو آورده و آن را به دیگر روش ها از جمله وکس و اصلاح با نخ ترجیح می دهند.

البته ناراحتی نسبت به موهای زائد چانه مختص خانم ها نیست و بسیاری از مردها هم تمایل به رفع موهای زائد صورت خود و از جمله چانه را دارند. شیو کردن مداوم نیز برای مردان خسته کننده و آزار دهنده است، به علاوه شیو کردن و خرید فوم اصلاح هزینه هایی در بردارد. شیو کردن مداوم صورت باعث آسیب دیدن پوست و ازدیاد موهای زیر پوستی می شود. امروزه بسیاری از مردان نیز برای رفع موهای زائد خود به لیزر رو آورده اند و آن را جایگزین مناسبی برای روش های سنتی می دانند.

مزیت های لیزر موهای زائد نسبت به دیگر روش ها

دیگر روش ها، مانند وکس کردن و الکترولیز، برای رفع موهای زائد بسیار دردناک و مشکل آفرین هستند. درد ناشی از لیزر موهای زائد کاملا قابل تحمل است. به علاوه لیزر مشکلاتی مانند فولیکولیت (التهاب فولیکول های مو) و تحریک های پوست و مو را در پی ندارد.

خطرات لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد اگر توسط یک تکنیسین یا متخصص با تجربه و آموزش دیده انجام نشود عوارض و خطراتی را در پی خواهد داشت. به علاوه تماس لیزر با چشم منجر به بروز آسیب به شبکیه چشم می شود، این تماس ممکن است مستقیم یا غیر مستقیم باشد. بنابراین استفاده از عینک های مخصوص محافظ چشم در زمان انجام لیزر درمانی ضروریست. معمولا توصیه می شود از لیزر در اطراف چشم ها استفاده نشود و بسیاری از متخصصین هم این مسئله را رعایت می کنند. بنابراین زمانی که لیزر را به عنوان روشی برای رفع موهای زائد خود در نظر می گیرید، مهم ترین مسئله انتخاب کلینیک مجهز با پرسنلی با تجربه است. لیزر درمانی اگر توسط فرد مناسب انجام نشود منجر به بروز عوارضی مانند سوختگی، زخم و تغییر رنگدانه ها خواهد شد.

درمان مناسب لیزر برای صورت

بهترین کاندیدا برای انجام لیزر صورت افرادی هستند که دارای پوستی روشن و موهای تیره هستند. لیزر درمانی بر روی پوست تیره نیز موثر است، اما همه دستگاه های لیزر این قابلیت را ندارند. در این شرایط پزشک در مورد مناسب ترین دستگاه برای پوست تصمیم گیری خواهد کرد.

تعداد جلسات مورد نیاز برای لیزر موهای زائد صورت

تعداد جلسات مورد نیاز برای رفع موهای زائد صورت به نوع و رنگ پوست و همچنین تراکم و رنگ موهای صورت شما بستگی دارد. برای رسیدن به نتیجه مطلوب پزشک تعداد جلسات را مشخص کرده و به شما پیشنهاد می دهد. مدت زمان هر جلسه لیزر درمانی خیلی کوتاه خواهد بود و جلسات باید با فاصله های مشخص تکرار شوند. فاصله هر دو جلسه بین 4 تا 6 هفته خواهد بود و پس از اتمام دوره درمان نیز لازم است جلسات سالی یک بار تکرار شوند، به این ترتیب بری همیشه از شر موهای زائد خود راحت خواهید بود. نتایج لیزر درمانی در افراد مختلف یکسان نیست، اما عموما 50 تا 80 درصد موهای زائد به طور دائمی کاهش پیدا می کنند.

[button color=”blue” size=”medium” link=” http://www.healthcentre.org.uk/laser-hair-removal/lhr-face.html” target=”blank” ]منبع شماره 1[/button]    [button color=”blue” size=”medium” link=” http://www.healthcentre.org.uk/laser-hair-removal/lhr-chin.html” target=”blank” ]منبع شماره 2[/button]

نگارنده: سمیه محمدی

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید