درمان میکرونیدلینگ

کاربرد میکرونیدلینگ چیست؟ | درمان میکرونیدلینگ | بخش دوم

کاربرد میکرونیدلینگ چیست؟ | درمان میکرونیدلینگ | بخش دوم

درمان میکرونیدلینگ یکی از بهترین روش های جوانسازی پوست است. این درمان غیر تهاجمی و کم عوارض تاثیر شگرفی بر رفع چین و چروک، جای جوش، آکنه، زخم های پوستی و خطوط کشیدگی پوست دارد.

درمان میکرونیدلینگ
درمان میکرونیدلینگ

مرکز زیبایی برکه با دراختیار داشتن کادری مجرب، متشکل از پزشکان متخصص و حرفه ای، و همچنین بهترین و جدیدترین دستگاه های روز دنیا، آماده ارائه ی خدمات درمان میکرونیدلینگ به هموطنان عزیز می باشد. شما هم اکنون می توانید برای تعیین نوبت مشاوره و درمان از اینجا با ما تماس بگیرید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

هزینه میکرونیدلینگ چقدر است؟

از آنجاییکه میکرونیدلینگ جزو درمان های زیبایی به حساب می آید، بیمه معمولا هزینه ی آن را پوشش نمی دهد. البته پزشک ممکن است هزینه های درمان را برای شما قسط بندی کند.

هزینه ی میکرونیدلینگ به شرایط منحصر به فرد پوست شما، ناحیه ای که می خواهید درمانش کنید، علتی که برای آن می خواهید میکرونیدلینگ را انجام دهید، و بزرگی ناحیه ی تحت درمان بستگی دارد.

بهتر است پیش از اقدام به عمل، طی جلسه ی مشاوره با پزشک، درمورد هزینه ی میکرونیدلینگ از او سوال کنید تا پس از درمان از هزینه های آن غافلگیر نشوید.

باید سعی کنید پس از انجام درمان میکرونیدلینگ چند ساعتی را از کار یا مدرسه مرخصی بگیرید. هرچند اغلب افراد پس از اتمام عمل می توانند مستقیما به سر کار برگردند.(درمان میکرونیدلینگ)

کارکرد میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ از طریق تحریک پوست به تولید کلاژن عمل می کند. شیوه ی درمانی آن به این صورت است که نفوذ های ریز سوزن ها در طول درمان به سطح پوست، باعث ایجاد آسیب جزئی به پوست شده و این کار سبب می شود پوست در واکنش به این آسیب کنترل شده تحریک شود و بافت های غنی از کلاژن جدید تولید کند.

بافت جدید پوستی رنگ و جنس بهتری نسبت به قبل خواهد داشت. از دست دادن کلاژن پوست با بالارفتن سن یا ناشی از آسیب امری طبیعی است. از طریق تحریک پوست به تولید بافت های جدید، پوست ممکن است کلاژن های نو هم تولید کند که این امر موجب صافی و لطافت بیشتر پوست هم می شود. (درمان میکرونیدلینگ)

فرآیند میکرونیدلینگ

طی فرآیند درمانی میکرونیدلینگ، پزشک درمانگر سوراخ های بسیار ریزی را با استفاده از یک دستگاه قلم مانند روی پوست ایجاد می کند. این سوراخ ها به قدری ریزند که پس از فرآیند درمانی متوجه آنها نخواهید شد. پزشک دستگاه را به طور یکدست روی پوست شما می کشد تا جوانسازی پوست یکدست و یکسان باشد.

درمان میکرونیدلینگ
درمان میکرونیدلینگ

پیش از شروع روند درمان، پزشک احتمالا از یک داروی بی حسی موضعی  که معمولا به شکل کرم و پماد است، برای کاهش درد احتمالی استفاده می کند. این بی حسی تقریبا از یک ساعت پیش از شروع عمل انجام می گیرد. معمولا خود فرآیند میکرونیدلینگ در هر جلسه حدود 30 دقیقه به طول می انجامد.

پس از خود عمل، پزشک یک درمان آرامبخش نیز روی پوست انجام می دهد تا احتمال بروز التهاب را کاهش دهد. در کل هر جلسه ی درمان میکرونیدلینگ چند ساعتی از وقتتان را خواهد گرفت. (درمان میکرونیدلینگ)

میکرونیدلینگ برای درمان چه نواحی از بدن مناسب است؟

میکرونیدلینگ معمولا روی پوست صورت و برای درمان عارضه های زیر استفاده می شود:

  • جای جوش
  • . نشان ماه گرفتگی
  • علائم پیری سن
  • خطوط چین و چروک
  • منافذ بزرگ
  • انواع دیگر زخم ها
  • کاهش کشیدگی یا افتادگی پوست
  • ناهمگونی تُن رنگی پوست

علاوه بر درمان عارضه های محدود به ناحیه ی پوست صورت، میکرونیدلینگ همچنین ممکن است برای درمان خطوط کشیدگی یا چروک های سایر نقاط بدن نیز مورد استفاده قرار بگیرد. تحقیقات نشان داده است که درمان میکرونیدلینگ در صورت همراهی با فیلر ها می تواند برای رفع خطوط کشیدگی یا چروک ران  و شکم نیز موثر باشد.

میکرونیدلینگ همچنین می تواند برای درمان جای زخم سایر نواحی بدن نیز استفاده شود. هرچند میکرونیدلینگ اغلب روی پوست صورت انجام می شود. (درمان میکرونیدلینگ)

خطرات و عوارض جانبی میکرونیدلینگ

همانند همه ی درمان های زیبایی دیگر، میکرونیدلینگ نیز بدون ریسک و خطر نیست. شایعترین عوارض جانبی میکرونیدلینگ التهاب جزئی و زودگذر پوست است که بلافاصله بعد از درمان ایجاد می شود. همچنین ممکن است تا چند روز پس از درمان شاهد قرمزی پوست باشید. چنانچه متوجه بروز عوارض جانبی جدی تری شدید، با پزشک خود تماس بگیرید. عوارضی از قبیل:

  • خون ریزی
  • کبودی
  • عفونت
  • پوسته پوسته شدن

چنانچه شرایط زیر را داشته باشید، میکرونیدلینگ ممکن است چندان برای شما مناسب نباشد:

  • باردار باشید
  • دارای بیماری های پوستی خاص مانند پسوریازیس یا اگزما باشید
  • زخم های باز داشته باشید
  • اخیرا پرتودرمانی کرده باشید
  • سابقه زخم های پوستی داشته باشید

مراقبت بعد از میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ مانند جراحی پلاستیک، درمانی تهاجمی نیست. بنابراین دوره ی بهبودی پس از آن بسیار کوتاه است. با توجه به آمار موجود، اکثر افرادی که این درمان را انجام می دهند، آسیب های تخریبی بسیار کمی، در حد صفر دارند.

طی چند روز ابتدایی پس از عمل ممکن است متوجه قرمزی یا التهاب شوید. این اتفاق یک واکنش طبیعی به آسیب های جزئی ناشی از سوزن زدن روی پوست است.

اگر راحتید، می توانید بلافاصله پس از درمان به مدرسه یا سرکار برگردید. برخی افراد برای پوشاندن قرمزی بعد از عمل تا چند روز از لوازم آرایشی استفاده می کنند.

پس از میکرونیدلینگ پوست شما به شدت به آفتاب حساس خواهد شد. بنابراین از مقدار کرم ضد آفتاب بیشتری استفاده کنید.

پس از درمان میکرونیدلینگ پوست شما به سرعت شروع به بازسازی و جوانسازی خود می کند. از نظر تئوریک شما می توانید نتایج عمل را طی چند هفته مشاهده کنید.

برای حفظ و نکهداری از نتیجه ی این درمان ممکن است به چند جلسه ی درمانی یا درمان های مکمل احتیاج داشته باشید. پزشکتان بر اساس شرایط منحصر به فرد شما، پیشنهادات لازم را برای حصول بهترین نتیجه ارائه می دهد. (درمان میکرونیدلینگ)

آماده سازی قبل از میکرونیدلینگ

پیش از عمل درمورد راه های آماده سازی که می توانید برای به دست آوردن بهترین نتیجه آنها را نجام دهید، با پزشک مشورت کنید. پیش از درمان میکرونیدلینگ ممکن است نیاز داشته باشید مصرف برخی دارو ها مانند ایبوپروفن و دارو های ضد آکنه را متوقف کنید، تا در روند درمانی مشکلی ایجاد نکنند.

پزشک همچنین ممکن است مصرف رتینوئید های موضعی را برایتان ممنوع کند. توقف مصرف این دارو ها می تواند خطر بروز عوارض جانبی را کاهش دهد. (درمان میکرونیدلینگ)

مزونیدلینگ چیست

مزونیدلینگ یک روش درمان و جوانسازی پوست است که بسیار شبیه میکرونیدلینگ می باشد. با این تفاوت که عمق نفوذ سوزن های مزونیدلینگ از میکرونیدلینگ کمتر است.

معجزه میکرونیدلینگ

به دلیل تاثیر شگرف این درمان، برخی از کسانی که تجربه ی آن را داشته اند، میکرونیدلینگ را به عنوان یک معجزه تعبیر می کنند. چراکه تاثیر آن بر زیبایی و جوانسازی پوست حتی پس از اولین جلسه ی درمانی نیز کاملا مشهود و باور نکردنی است.

مترجم و محقق : ندا ناصری

مراکز درمانی 

بیشتر بدانید

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments