چطوری باید بعد از لیفت صورت و جراحی زیبایی از پوست خود مراقبت کنیم؟

چطوری باید بعد از لیفت صورت و جراحی زیبایی از پوست خود مراقبت کنیم؟

چطوری باید بعد از لیفت صورت و جراحی زیبایی از پوست خود مراقبت کنیم؟

چطوری باید بعد از لیفت صورت و جراحی زیبایی از پوست خود مراقبت کنیم؟

بعد از لیفت صورت و هر نوع جراحی زیبایی این روش های مراقبت از پوست را انجام دهید.

هنگامی که شما تصمیم می گیرید که یک جراحی زیبای روی صورت تان انجام بدهید ، معنی اش این است که شما دارید گام قابل توجهی در جهت بهبود ظاهر و سلامت پوست خود تون برمی دارید.  برای بهبودی سریع تر و کسب بهترین نتیجه از این نوع جراحی ها لازم است که در چند روز اول و چند هفته بعد از جراحی زیبایی ، مراقبت های ویژه ای از پوست تون انجام بدهید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

روش های مراقبت از پوست در منزل بعد از عمل  با توجه به نوع عمل انجام شده بر روی پوست تان متفاوت است. یادتون نره که اگر پیش از این عملی روی صورت تان انجام داده اید ، حتماً به دکترتون اطلاع بدهید.

 

انواع عمل جراحی زیبایی

عمل های جراحی زیبایی بسیار متفاوت هستند و درجه بندی دارند. و از عمل های آسان تا عمل های سخت تر درجه بندی می شوند.  درجه بندی عمل های زیبایی از موارد خفیف مانند میکرودرم ابریژن  تا عمل های بزرگ تر مانند لیفت صورت و لیفت چشم ها است.  شما می توانید پس از یک عمل ساده و غیر تهاجمی زیبایی خیلی زود روش های مراقبت از پوست خودتون را شروع کنید.  اما در مورد عمل های جراحی زیبایی بزرگ تر و یا درمان هایی که پوست آسیب می بیند ، اینطور نیست.

النا مرمور،  رئیس بخش جراحی درماتولوژی و جراحی زیبایی در مرکز پزشکی مونت سینا، می گوید: «تفاوت اصلی روش ها این است که آیا در عمل جراحی پوست برش داده می شود می شود یا خیر.  در این صورت شما نباید تا سه روز پس از عمل از هر گونه لوازم آرایشی و یا دارو موضعی پس از هر روش استفاده کنید.”

روش های زیبایی بدون نیاز به برش دادن پوست عبارت هستند از : رویه های آرایشی معمولی که پوست شما برش داده نمی شود و عبارتند از:

  • میکرودرم ابریژن ؛
  • لیزر غیر ابلتیو جوان سازی صورت ؛
  • لایه برداری صورت با مواد شیمیایی خفیف ؛
  • استفاده از پرکننده ها یا بوتاکس.

روش های زیبایی رایج که در آنها پوست برش داده می شود ، عبارتند از :

  • لایه برداری های شیمیایی عمیق پوست ؛
  • درمان های لیزر ابلتیو برای جوان سازی پوست ؛
  • روش های جراحی مانند لیفت چشم ها ، رینوپلاستی و لیفت صورت.

 

مراقبت های پس از عمل زیبایی صورت

مراقبت های پس از عمل زیبایی صورت

4قانون مراقبت از پوست پس از عمل جراحی زیبایی صورت

  1. از پوست تان به خوبی مراقبت کنید. برای کسب بهترین نتیجه پس از عمل زیبایی ، باید پوست تان بدون تغییر رنگ ، بهبود یابد. اگر پوست شما قرمز باشد ، حتماً می خواهید برای جلوگیری از تغییر رنگ رنگدانه پس از عمل جراحی از پوست خود مراقبت کنید.  برای این منظور اطمینان حاصل کنید که از محصولات ملایم و ضد آلرژیک استفاده می کنید. همچنین از پاک کننده های غیر صابونی و مرطوب کننده های غیر عطری استفاده کنید.
  2. مراقب باشید پوست تان در معرض نور خورشید قرار نگیرد. استیون هاپینگ ، MD ، رئیس آکادمی جراحی زیبایی آمریکا می گوید : “چند روز اول پس از انجام عمل زیبایی بهتر است از قرار گرفتن در معرض آفتاب مستقیم خودداری کنید.” “اگر بیرون می روید ، کرم ضد آفتابی را انتخاب و مصرف کنید که پرتوهای آلفا و بتای خورشید را مسدود می کند. اگر کرم ضد آفتاب دارای SPF 30  یا 40 باشد ، کافی است. کرم های ضد آفتابی که دارای SPF بالا تر هستند منافذ پوست را مسدود می کنند.  بنابراین ممکن است بهتر باشد که از آنها استفاده نشود. “
  3. صبر کنید تا زخم ها بهبود پیدا کنند. پس از جراحی ، لایه برداری و یا اسکراب ، پوست خود را دستکاری نکنید. با این کار شما احتمال ابتلا به عفونت و زخم را افزایش می دهید.
  4. آبرسانی ، آبرسانی ، آبرسانی. عمل جراحی شما اگر خیلی جزئی و یا خیلی بزرگ بوده ، در هر دو صورت نوشیدن شش تا هشت لیوان آب در روز به جوان سازی پوست شما کمک می کند و هر سمی را از سیستم بدن شما بیرون می راند. 

 

بهبودی پس از جراحی زیبایی

مراقبت های پس از عمل زیبایی صورتبهبودی پس از لیفت صورت و سایر درمان های جوان سازی پوست

روش های جوان سازی پوست که کم هزینه تر و کمتر تهاجمی هستد و و زمان بهبودی کوتاه تری دارند ، در حال حاضر بیشتر مورد استقبال واقع می شوند.  این گزینه های غیر جراحی این فرصت را به  زنان می دهد تا ضمن اینکه از بسیاری از مزایای جراحی زیبایی برخوردار می شوند ، دیگر نیازی به گرفتن چندین هفته مرخصی و خرج کردن مقدار زیادی ندارند.

اما توجه داشته باید که پس از استفاده از هر روش جوان سازی پوست ، از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنید. در بعضی موارد ، اگر در روزهای پس از عمل در برابر تابش بیش از حد شدید نور خورشید قرار بگیرید ، ممکن است دچار تغییر رنگدانه های پوست (هایپرپیگمنتاسیون) خود بشوید.

مراقبت از پوست شما حتی پس از خفیف ترین انواع لایه برداری های شیمیایی بسیار شبیه به مراقبت هایی است که بعد از عمل لیفت صورت باید انجام دهید. پس از لایه برداری مواد شیمیایی متوسط ​​مانند اسید سالیسیلیک یا  TCA، باید حداقل تا 48 ساعت تا یک هفته بعد از هیچ کرم و لوازم آرایشی بر روی پوست خود استفاده نکنید.

استفاده از مرطوب کننده بعد از تمام درمان های پوستی ، حتی پس از درمان های انجام شده با لیزر ضروری است. اگر لایه برداری پوست انجام داده اید ، و نمی توانید پوست تان را لمس کنید ،  لوسیون مرطوب کننده را روی یک دستمال گرم و مرطوب بگذارید و پوست خود را به آرامی ماساژ دهید. اما خیلی مراقب باشید که فشاری وارد نکنید و به پوست خود آسیب نرسانید.

از آنجایی که روش های جوان سازی پوست ممکن است باعث رنگدانه بیش از حد شود ، از پزشک خود بپرسید که آیا می توانید از کرم هیدروکینون سفید کننده پوستی پس از روش زیبایی خود استفاده کنید تا این احتمال را کاهش دهد یا خیر.

 

مراقبت از پوست پس از لیفت صورت ، لیفت چشم و جراحی زیبایی بینی  

مراقبت از پوست پس از لیفت صورت ، لیفت چشم و جراحی زیبایی بینی

مراقبت از پوست شما پس از جراحی های زیبایی بزرگ ، پیچیده تر است. زیرا زخم های شما باید بهبود پیدا کند ، تورم را کنترل کنید و برای کسب بهترین نتایج ، هر روز مراقبت های پوستی لازم را انجام دهید.

پزشکان توصیه می کنند به منظور به حداقل رساندن تورم ، به طور منظم از یخ و کمپرس های سرد  به ویژه در سه روز اول بعد از عمل جراحی استفاده شود.  خوابیدن در حالی که سر شما بالا تر از قلب تان قرار دارد نیز به جلوگیری از افزایش تورم در طول شب کمک خواهد کرد.

در مورد کبودی ، از دکتر خود بپرسید که آیا می توانید آرنیکا موونتانا را مصرف کنید. آرنیکا مونتانا  یک مکمل گیاهی که ممکن است به کاهش کبودی و تغییر رنگ رنگدانه ها کمک کند.

 

آرایش کردن پس از جراحی زیبایی

اگر پوست شما دست نخورده باقی بماند و زخم های باز نداشته باشید ، می توانید از چند روز بعد از عمل خود از لوازم آرایش استفاده کنید. با این حال ، پس از لایه برداری شیمیایی عمیق یا روش های لیزر التراسونیک لازم است منتظر بمانید تا اپیدرم شما (لایه بالای پوست شما) به طور کامل ترمیم شود. قبل از استفاده از لوازم آرایشی با پزشک یا جراح خود مشورت کنید.

محقق و مترجم : مینو شفیعی minoo shafie

پزشکان متخصص  در کلینیک تهران اسکین روش های خاصی برای درمان های زیبایی با لیزر به مراجعین ارائه می دهند.  شما هم می توانید با مراجعه به کلینیک های ما زیبایی خود را چند برابر کنید.
                                                      برای تماس با کلینیک تهران اسکین اینجا کلیک کنید.
0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments