لایه برداری از پوست با لیزر

با میکرودرم آبریژن جوان شوید

[su_animate type=”pulse” duration=”1.5″ delay=”0.5″]

میکرودرم آبریژن
میکرودرم آبریژن

[/su_animate]

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

[su_button url=”http://www.aparat.com/v/2DTbe” target=”blank” style=”3d” background=”#fbb9ac” color=”#3d0101″ icon=”icon: hand-o-left”]برای مشاهده ویدئو کلیک کنید  [/su_button]

 

میکرودرم آبریژن یک روش درمانی غیر تهاجمی است که که با استفاده از مواد ویژه ای ،لایه فوقانی پوست را برداشته و به زیبایی جوانی آن کمک میکند .

از این روش جوانسازی برای درمان زخم های سطحی ،رنگ پریدگی پوست ،افتاب سوختگی و کشیدگی پوست استفاده می‌شود .
سایر کاربردهای میکرودرم آبریژن عبارتند از :
-بهبود لکه های پیری و دانه‌های سر سیاه
-بهبود تیرگی‌های پوستی
-لایه برداری از پوست که منجر به جوانی پوست می‌شود
-کاهش وضوح کشیئگی های پوستی
-کاهش چین و چروکها
-کاهش و یا رفع کامل روزنه های بزرگ پوستی
-درمان اکنه و اسکار اکنه

میکرودرم آبریژن باعث ضخامت کلاژن می‌شود و در نهایت رنگ پوست باز شده و شاداب و جوان خواهد شد .کلاژن نوعی پروتئین در پوست شما است که در دوران کودکی مقدار خیلی زیادی دارد و حالتی لطیف و محکم به پوست میدهد .تولید کلاژن با افزایش سن کم شده و باعث شلی و افتادگی پوست میشود.

[su_animate type=”pulse” duration=”1.5″ delay=”0.5″]میکرودرم آبریژن چگونه صورت میگیرد ؟[/su_animate]

تصور کنید که در معرض وزش بادهای شن هستید تا بتوانید روند میکرودرم آبریژن را درک کنید .این روش از ذرات خیلی ریز و یا دستگاههایی با سر الماسی شکل برای لایه برداری پوست استفاده میکند .(لایه ایپدرمیس پوست برداشته شده و کلاژن سازی تحریک می‌شود )
میکرودرم آبریژن به دو صورت انجام میگیرد .در یکی از این انواع ،از دستگاهی دستی اسفاده می‌شود که ذرات ریز کریستالی را بروی صورت پخش میکند .یک دستگاه مکنده ی متصل به آن هم در همان زمان سلولهای مرده پوستی را به همراه کریستالها به درن خود می‌کشد .
در روش‌های نوین تر از دستگاههای با سر المس شکل استفاده می‌شود که به‌به آرامی بروی پوست شما کشیده می‌شود تا لایه‌های فوقانی آن برداشته شوند .
هر جلسه درمانی حدود نیم ساعت طول می‌کشد .ممکن است شما در طی درمان خارش کمی را بروی پوست خود احساس کنید .دستگاه ساکشن با لرزشی بروی پوست شما حرکت میکند تا سلولهای مرده پوستی را از سطح آن بردارد .
هر نوع عارضه و یا اختلال مرتبط با این روش درمانی کوتاه مدت و موقتی میباشد و شامل قرمزی و تورم می‌شود .این حالت در طی چندین ساعت بعد از بین رفته و پس از آن پوست شما کمی خشک و پوسته پوسته خواهد شد .
سایر خطرات و عوارض میکرودرم آبریژن عبارتند از : -کبودی که ممکن است به دلیل ساکشن بروز کند و تا چندین روز باقی بماند -حساسیت پوست شما به نور خورشید بیشتر خواهد شد .حتما از کرم ضد آفتاب مصرف کنید به‌خصوص بلافاصله پس از جلسات درمانی .

میکرودرم آبریژن دوران نقاحت و بیماری ندارد و پس از درمان متخصص مربوطه به شما یک مرطوب کننده ویژه و یا محصولات متناسب معرفی میکند تا نتایج حاصل را بهبود بخشیده و مدت زمان آن‌ها را افزایش دهد .

میکرودرم آبریژن
میکرودرم آبریژن

[su_animate type=”pulse” duration=”1.5″ delay=”0.5″]چگونه بهترین نتایج ممکن را از میکرودرم آبریژن بگیریم ؟[/su_animate]

1. پوست خود را تمیز و مرطوب نگاه دارید
2. به منظور کاهش سوزش و درد میتوانید از کرمهای ضد التهاب و یا کمپرس های سرد استفاده کنید .
3. از پاک کننده های متعادل مصرف کنید
4. از خاراندن و یا کشیدن ناحیه درمانی بپرهیزید
5. از تماس مواد شیمیایی و مالیدن و برنزه کردن ناحیه درمانی تا یک هفته پس از درمان بپرهیزید
6. از مرطوب کننده ها به منظور کاهش پوست پوست شدن و بهبود سریع‌تر پوست با درد کمتر استفاده کنید
7. تا یک هفته پس از درمان از کرمهای ضد آفتاب استفاده کنید تا روند بهبود پوست شما به دلیل قرار گیری در معرض پرتوهای فرابنفش طولانی نشود
8. از قرار گیری در محیط های گرم که باعث تعریق می‌شوند بپرهیزید
9. میوه‌ها و سبزیجات زیادی مصرف کنید و آب زیادی بنوشید

مقایسه میکرودرم آبریژن با سایر روش‌های جوانسازی پوست

[toggle title=”-لایه بردارهای شیمیایی” state=”close” ]لایه برداری های شیمیایی به راحتی میتوانند بافت پوستی و ظاهر آن را بهبود بخشند .در این روش یک ماده ی شیمیایی به پوست مالیده می‌شود تا سلولهای مرده پستی جدا شوند و بریزند . از این روش برای صورت و گردن و دستان استفاده می‌شود و برای انواع پوست ها مناسب است ولی افرادی با تن پوستی متعادل و موهای روشن گزینه ی بهتری برای آن هستند .افراد تیره پوست هم میتوانند از روش یاد شده مصرف کنند ولی ممکن است پس از درمان پوست آن‌ها چند رنگه شود .لایه بردار های شیمیایی بهترین گزینه برای رفع لکه های پیری و بهبود چروک ها و بافت پوستی میباشد .تعدادی از بیماران پس از انجام این درمان ،به تورم پوستی دچار می‌شوند که در طی چندین روز از بین خواهد رفت -میکرودرم آبریژن به نسبت لایه بردارهای شیمیایی روش بهتری است زیرا در مدتی کوتاهتر و با صرف هزینه کمتر و عوارض کمتر ،همان نتایج را بوجود می آورد .[/toggle]

[toggle title=”درم آبریژن ” state=”close” ]معمولاً بیمارانی که تغییرات بیشتر و اساسی‌تری میخواهند،از درم آبریژن استفاده میکنند زیرا به خوبی قادر است تا اسکار اکنه و پیری پوست را از بین ببرد .تفاوت بین میکرودرم آبریژن و درم آبریژن این است که مورد اول فقط سلولهای مرده پوستی را از بین می‌برد . ولی مورد دوم کمی تهاجمی تر میباشد درم آبریژن حتماً باید توسط یک متخصص صورت گیرد زیرا ماهیت ظریفی داشته و میتواند خطرات بسیاری را بوجود آورد .البته این روش درمانی برای همه پوستها مفید نیست و گزینه های ایده‌آل آن کسانی هستند که به اسکار اکنه ،زخم های حاصل از ضربات ،چین و چروک،تاتوهای نامناسب دچارند .بیشتر افراد روشن پوست از مزایای این متد بهره مند می‌شوند و به تغییرات رنگ پوست پس از درمان دچار نخواهند شد . -میکرودرم آبریژن در مقایسه با درم آبریژن خیلی بهتر است زیرا عوارض و خطرات کمتری دارد .درم آبریژن با پوست پوست شدن و تورم و قرمزی بیشتر برای مدتی طولانی‌تر همراه خواهد بود و هزینه بیشتری هم دارد و این یعنی صرف هزینه بیشتر با تحمل درد بیشتر .[/toggle]

ویدئویی در خصوص مزایا و فواید میکرودرم آبریژن

 

نتیجه‌گیری
پیش از انتخاب یکی از روش‌های یاد شده حتماً اهداف خود را در نظر بگیرید مثلاً اگر به دنبال روش تهاجمی تری هستید و میتوانید تا چندین روز در خانه بمانید ،درم آبریژن را انتخاب کنید .اگر میخواهید در مراحل اولیه از بروز چروک های پوستی پیشگیری نمایید و دوران نقاحتی هم نداشته باشید ،میکرودرم آبریژن و رادیوفرکانسی برای شما مناسب خواهند بود .حتما قبل از آغاز درمان با یک متخصص در این زمینه مشورت نمایید

[divider]

نگارنده :فرحناز آل احمد

گروه پزشکان تهران اسکین

[divider]

منابع:

https://www.plasticsurgery.org

www.skintighteningsage.com

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments