پوست چرب، بایدها و نبایدها

پوست چرب

اجتناب از درمان غلط بهترین راه برای مراقبت از پوست چرب می باشد.

اگر پوست شما چرب است، ممکن است از تابش نور ،داشتن بافت چرب، و جوش ناراحت باشید. اما غذاهایی که می خورید را سرزنش نکنید.  دکتر ربکا کازین، استادیار پوست در دانشگاه جانز هاپکینز و مدیر پزشکی مرکز لوازم آرایشی و بهداشتی جانز هاپکینز در بالتیمور می گوید: “هیچ اطلاعاتی وجود ندارد که نشان دهد، مصرف غذاهایی با چربی بیشتر باعث افزایش چربی پوست شما می شود.واقعیت این است که  پوست چرب خصوصیتی می باشد که فرد با آن به دنیا می آید و علت خارجی برای داشتن پوست چرب و یا نداشتن آن وجود ندارد.”

بایدها در مورد مراقبت از پوست چرب: 

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

خبر خوب این است که راه های مختلفی برای مراقبت از پوست چرب وجود دارد، کارشناسان می گویند:

پوست را با سالیسیلیک اسید بشویید. ” لسلی باومن، MD، مدیر دانشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی پزشکی میامی و موسسه تحقیقات می گوید: “مواد پاک کننده حاوی اسید سالیسیلیک ، با نفوذ به پوست ، باعث حذف چربی هایی می شود که منافذ پوست را مسدود می کند و منجر به بروز دانه های سرسیاه می شود”.
از رتینوئید در شب استفاده کنید. دکتر باومن می گوید: ” مصرف محصولات حاوی رتینوئید با تجویز پزشک یا به هر صورتی ،باعث کاهش تولید چربی در پوست  و نهایتا کاهش دانه های سرسیاه و تولید سبوم می شود.
ازکرمهای بدون روغن استفاده کنید. برای جلوگیری از  براق بودن پوست و بستن منافذ،  کرم بدون چربی استفاده می کنید. برای رژ گونه، انواع پودری آن بجای کرم استفاده کنید.
استفاده از دستمالهای پاک کننده . شستن صورت در طول روز می تواند مشکل باشد، به خصوص برای خانمهایی که آرایش می کنند. در اینگونه موارد متخصصین پوستدستمالهای پاک کننده را توصیه می کنند. دکتر کازین می گوید: “شما می توانید چربی اضافی صورت خود را بدون شستن پاک نمایید، بدون اینکه پوست خود را تحریک کنید. دستمالهای کاغذی نیز میتوانند مورد استفاده قرار گیرند اما دستمالهای پاک کننده به دلیل اینکه حاوی مقدار کمی پودر می باشند باعث صاف شدن و یک دست شدن رنگ آن می شوندو برای این منظور بهتر می باشد.

 

نبایدها در مورد مراقبت از پوست چرب:

دانستن اینکه در مورد پوست چرب چه چیزی را نباید انجام داد، به اندازه نحوه مراقبت از پوست اهمیت دارد. کارشناسان اجتناب از موارد زیر را برای نگهداری از پوست چرب توصیه کرده اند:

از کرم پاک کننده یا شیرپاک کن استفاده نکنید. باومن می گوید: “این نوع از پاک کننده ها باعث رسوب چربی های غیر ضروری بر روی پوست و چرب تر شدن آن می گردد. بهتر است از سالیسیلیک اسید و  مواد پاک کننده گلیکولیک و یا پاک کننده ملایم و مایع استفاده شود.
اجتناب از مرطوب کردن پوست . باومن توصیه می کند: در صورت لزوم بهتر است از مرطوب کننده بدون چربی استفاده شود و به جای آن، استفاده از ژل و یا سرم با مواد ضد پیری توصیه می گردد.

به SPF اعتماد نکنید. یشتر کرمهای ضد آفتاب دارای فرمولاسیون حاوی چربی می باشند که استفاده از آن باعث چرب شدن بیشتر پوست می شود. بنابراین برای افراد با پوست چرب، SPF (فاکتور محافظت در برابر پوست) وسوسه انگیز است.اما باومن هشدار می دهد: “این کرمها به اندازه کافی  و حتی آنچه روی جلد آنها ذکر شده،SPF ندارد، برای دریافت SPF ذکر شده روی کرم شما می باید 15 برابر مقدار طبیعی از کرم استفاده کنید.

از شستشوی بیش از حد صورت اجتناب نمایید.  داشتن پوست چرب یک مشکل بهداشتی نیست، بنابراین پاکسازی اضافی لزومی ندارد . کازین می گوید: “شستن بیش از حد باعث می شود صورت شما چربی های ضروری که از پوست حمایت می کند را از دست بدهد و پوست قرمز و آسیب پذیر شود . برای کاهش چربی ،شستن دو بار در روز و استفاده از دستمالهای پاک کننده در طول روز  توصیه می شود.

آگاهی از چگونگی مراقبت از پوست چرب  بسیار مهم است.  از توصیه های فوق برای داشتن پوست سالم پیروی کنید و به خاطر داشته باشید : پوست سالم مساوی است با پوست زیبا.

منبع:
http://www.everydayhealth.com

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments