9 تاثیر شگفت انگیز دارچین بر روی پوست

دارچین برای پوست

درمان مشکلات پوستی با دارچین
مزایای دارچین برای پوست

دارچین، به طور گسترده ای در سریلانکا، اندونزی، هند و سایر کشورهای آسیایی رشد پیدا می کند و افراد بسیاری در سرتاسر دنیا از آن برای اهداف مختلف درمانی، مانند مشکلات پوستی استفاده می کنند.

یکی از بزرگ ترین فواید دارچین این است که می توان آن را در اشکال مختلف، از جمله روغن، پودر، ماسک و غیره استفاده کرد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

دارچین، ادویه ای است که نه تنها برای عطر و طعم دادن به غذا کاربرد دارد، بلکه جهت درمان بسیاری از عفونت ها و بیماری ها مفید فایده است.

بر اساس تحقیقات متعدد، مزایای دارچین برای بهبود دیابت، ریزش مو، کلسترول، حافظه، آرتریت، پوست و بسیاری موارد دیگر اثبات شده است.

خواص دارچین برای سرطان

استفاده موضعی از دارچین به همراه عسل می تواند به از بین بردن جوش ها، رینگ وُرم، اگزما و سایر عفونت های پوستی کمک شایانی کند.

از اسانس روغن دارچین نیز اغلب در آروماتراپی (رایحه درمانی) استفاده می شود و به راحتی می توان آن را با اسانس های لیمو، اسطوخودوس، هلف نارنج، گل مریم و رزماری ترکیب کرد. اسانس روغن دارچین به عنوان روغن ماساژ جهت درمان آرتریت، دردهای عمومی و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

 

مزایای دارچین برای پوست

قرن هاست که دارچین در طب سنتی ملل آسیایی (هند و چین) استفاده شده است. در بین مزایای مختلفی که دارچین داراست، یکی از مهم ترین نقش های آن، حفاظت از سلامت پوست می باشد.

علاوه بر این، همچنین می تواند به درمان بیماری ها و عفونت های مرتبط با پوست کمک کند. یکی از مزایای دارچین این است که می توان آن را به روش های مختلف و متنوعی برای بهبود پوست استفاده کرد.

در ادامه به برخی از مهم ترین مزایای دارچین برای پوست اشاره شده است.

 

1- پر کردن صورت

چین و چروک پوست
درمان چین و چروک و خطوط پوست

گفته می شود، دارچین با خاصیت پر کردن صورت قادر است خطوط ریز را بهبود ببخشد.

این بدان معناست که مصرف دارچین موجب تحریک عروق خونی و خون رسانی سطح پوست می گردد. برای این امر کافی است 3 قطره روغن دارچین را با 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون یا وازلین ترکیب کنید. این مخلوط را بر روی خطوط ریز روی صورت تان مالیده و ماساژ دهید. مراقب باشید مخلوط با چشم تان در تماس نباشد.

به مرور، خطوط صورت تان پر شده و از بین می روند یا کمتر قابل مشاهده خواهند بود. از این روش می توانید برای حجیم کردن لب ها یا به عنوان جایگزینی برای برق لب نیز استفاده کنید.

 

2- پاکسازی پوست سر

پاکسازی پوست سر

از دارچین به عنوان تغذیه رسان پوست سر نیز استفاده می شود. با 1 قاشق چایخوری پودر دارچین، ¼ قاشق چایخوری روغن زیتون گرم و 1 قاشق چایخوری عسل، خمیری تهیه کنید و آن را روی پوست سرتان ماساژ دهید. سپس اجازه دهید خمیر برای 15 دقیقه روی سرتان بماند. پس از آن طبق روال همیشگی سرتان را با شامپو بشویید.

دارچین به عنوان یک عامل لایه بردار عمل می کند و پوست سر را برای تغذیه فولیکول های مو ترغیب می کند.

 

3- درمان اگزما

درمان اگزما با دارچین

اگزما بیماری ایست که در آن پوست ملتهب و تحریک می شود. تعداد زیادی از شرایط پزشکی در گروه “اگزما” دسته بندی می شوند. شايع ترين نوع اگزما، درماتيت آتوپيک است که يک بیماری ارثی به شمار می رود. علت اصلی ابتلا به اگزما شناخته نشده است، اما مهم ترین عامل این است که دستگاه ایمنی بدن نسبت به یک ماده التهابی یا آلرژن بیش از حد واکنش نشان می دهد.

اگزما یک بیماری پوستی بسیار تحریک کننده است و از خود لکه های روشن به جای می گذارد.

بر اساس تجربه برخی از افراد، استفاده 1 قاشق چایخوری دارچین و 1 قاشق غذاخوری عسل می تواند در درمان این لکه های سفید موثر باشد.

با این حال، همه افراد نباید این ترکیب را بر روی صورت استفاده کنند، زیرا می تواند موجب تحریک صورت شود. توصیه می شود قبل از استفاده از دارچین بر روی پوست، تست پوست انجام دهید.

با بیماری التهابی اگزمای پوستی بیشتر آشنا شوید!

 

4- درمان آکنه

درمان آکنه با دارچین

گفته می شود دارچین در درمان آکنه و جوش بسیار موثر است. 1 قاشق غذا خوری پودر دارچین و 3 قاشق غذاخوری عسل را با یکدیگر ترکیب کرده و آن را روی جوش هایتان بمالید. اجازه دهید این ترکیب به مدت یک شب یا  دست کم 20 دقیقه روی پوست تان بماند. سپس با آب ولرم صورت تان را بشویید.

با استفاده از این ترکیب، اسکار آکنه خشک می شود و پوست مجددا شادابی و طراوت خود را به دست می آورد.

این ترکیب همچنین می تواند منافذ مسدود را باز کرده و اکسیژن و خون را به سطح پوست برساند. با این حال به یاد داشته باشید که نباید از این دستور بیش از یک بار در هفته استفاده کنید، زیرا ممکن است موجب تحریک پوست شود.

چیزهایی از سیر تا پیاز آکنه و درمان آن که هرگز نشنیده اید!

 

5- ضد عفونی کننده

عفونت ناشی از سوختگی
بهبود زخم یا اسکار

دارچین دارای خاصیت ضد عفونی کنندگی است. اگر بریدگی یا زخم باز دارید، تنها کافی است مقدار کمی پودر دارچین را روی آن بریزید. از این طریق، باکتری ها کشته می شوند و زخم سریع تر بهبود می یابد.

تعداد زیادی از مطالعات، خواص ضد باکتری و ضد قارچی دارچین را تایید کرده اند.

گزارش شده است که دارچین دارای اثرات ضد قارچی است که رشد و تولید سم را توسط قارچ تولید کننده میکروکسیک مهار می کند.

تجزیه و تحلیل تطبیقی ​​فعالیت باکتری های استاتیکی و ضد باکتریایی 13 روغن ضروری نشان داد که روغن دارچین خالص (تهیه شده از برگ دارچین) دارای بیشترین فعالیت ضد میکروبی می باشد.

بنابراین می توان گفت، دارچین می تواند به طور موثری برای از بین بردن انواع مختلف باکتری ها مورد استفاده قرار گیرد.

مطالعه دیگری نشان داده است که روغن دارچین می تواند به مقابله با عوامل عفونی مقاوم در برابر آنتی بیوتیک های سنتی، از جمله استافیلوکوک اورئوس کمک کند. در این مطالعه مشخص شد که روغن دارچین نسبت به روغن زیتون و روغن پارافین در مقابله با عوامل مقاوم، بسیار موثر تر است.

بنابراین روغن دارچین می تواند برای مقابله با عفونت های استافیلوکوک استفاده شود.

همانطور که متوجه شدید، خواص ضد میکروبی دارچین و روغن آن در مطالعات متعدد ثابت شده است. از آنجا که سپسیس، نوعی التهاب ناشی از عفونت است، با استفاده از عصاره و روغن دارچین می توان آن را مهار کرد. سپسیس، یک بیماری بالقوه کشنده است که ممکن است منجر به شوک سپتیک و نارسایی چند ارگانی شود.

بنابراین می توان نتیجه گرفت که دارچین می تواند درمان بسیار ساده ای را برای عفونت های سپتیک تلقی شود.

 

6- کاهش علائم پیری

کاهش علائم پیری

به نظر می رسد مصرف دارچین در پوست، سطح کلاژن را تا 6 ساعت پس از استفاده افزایش دهد. کاهش کلاژن منجر می شود که پوست خاصیت الاستیکی خود را از دست بدهد و علائم پیری را افزایش دهد.

هنگامی که در تحقیقات، عصاره دارچین به عنوان القا کننده برای سلول های فیبروبلاست پوست مورد استفاده قرار گرفت، سطح پروتئین کلاژن، بدون هیچ گونه اثر سیتوتوکسیک افزایش پیدا کرد.

بنابراین می توان گفت، دارچین می تواند به عنوان یک عامل ایمن برای ارتقای بیوسنتز کلاژن عمل کند. با انجام آزمایش هایی مانند کروماتوگرافی مایع و رزونانس مغناطیسی، مشخص شد که عامل فعال مسئول این تنظیم کلاژن، سینامالدئید است.

مسیر داخل سلولی برای سنتز کلاژن شامل یک گیرنده شناخته شده با نام فاکتور رشد شبه انسولین نوع 1 (IGF-I) است. در تحقیقات، مشاهده شد که پس از درمان با عصاره دارچین، سطح فسفریلاسیون این گیرنده افزایش می یابد.

این نشان می دهد که حین درمان با دارچین، مسیر بیوسنتز کلاژن به میزان بیشتری فعال می شود. سطوح بالایی از پروتئین های مختلفی که در سطح پایین تری از گیرنده قرار دارند نیز به علت درمان با دارچین رویت می شود. بنابراین با در نظر گرفتن این تحقیقات می توان دارچین را به عنوان یک عامل ضد پیری تلقی کرد.

به طور خلاصه، دارچین سطح کلاژن پوست را به واسطه سینامالدئید که اصلی ترین جزء شیمیایی آن است، افزایش می دهد. دارچین قادر است عوامل رشد IGF-1 را فعال کند و سطح کلاژن را بهبود بخشد. برای این منظور می توانید از کرم های موضعی دارچین استفاده کنید.

 

7- نرم و لطیف کردن پوست های مرده و خشک

درمان با دارچین
مقابله با خشکی پوست

عصاره و پودر دارچین به عنوان یک لایه بردار بسیار موثر برای پوست استفاده می شود که می تواند به حذف سلول های مرده پوست کمک کند. این درمان به بازسازی، درخشندگی و انعطاف پذیری پوست کمک می کند. دارچین را می توانید در ترکیب با نمک دریایی، روغن بادام، عسل و روغن زیتون استفاده کنید.

برای نرم کردن پوست خشن، می توانید از خاصیت ضد اکسید کنندگی دارچین بهره مند شوید. در مطالعه ای که در سال 1998 انجام شد، خواص ضد اکسیدان عصاره دارچین مورد بررسی قرار گرفت. در این مطالعه مشاهده شد که عصاره دارچین دارای خواص ضد اکسید کنندگی بسیار قوی است.

برای درمان ترک پا، در یک لگن، آب لیمو، روغن زیتون، شیر، آب و پودر دارچین بریزید و پاهای خود را به مدت 15 دقیقه در آن قرار دهید. این کار را چندین بار تکرار کنید تا شاهد نرمی و لطافت کف پای خود شوید.

 

8- زیبایی چهره

درمان طبیعی با دارچین
زیبایی و لطافت پوست

یکی دیگر از مزایای استفاده از دارچین این است که کمک می کند زیبایی پوست تان افزایش یابد. این به دلیل خواص ضد باکتری و ضد قارچی دارچین است. اما لازم به ذکر است که این امر به لحاظ علمی ثابت نشده است.

به منظور بهره مندی از مزایای زیبایی دارچین، ماسک صورتی مشتمل بر پوره موز، ماست، پودر دارچین و آب لیمو تهیه و استفاده کنید. باید مدت زمانی اجازه دهید تا ماسک خشک شود و سپس صورت تان را با آب گرم شستشو دهید. این امر به بهبود کیفیت پوست و همچنین رنگ چهره کمک می کند.

دارچین یک ادویه بسیار مفید است که می توان با اطمینان خاطر از آن استفاده کرد و از مزایای مختلفی که برای پوست دارد، بهره مند شد. دارچین به جلوگیری و مقابله با عفونت های پوستی و اگزما کمک می کند و همچنین کیفیت، بافت و رنگ پوست را نیز بهبود می بخشد. بنابراین، پودر دارچین می تواند به عنوان یک راه حل بسیار ساده برای رفع مشکلات مختلف پوستی مورد استفاده قرار گیرد.

 

9- مورد استفاده به عنوان روغن ماساژ

ماساژ پوست با روغن دارچین

روغن دارچین موجب بهبود گردش خون می شود. با استفاده از این اسانس حین ماساژ، پوست را تغذیه رسانی کنید. این امر همچنین موجب بهبود تن پوست نیز می شود. توجه داشته باشید که تنها از روغن تهیه شده از برگ های دارچین باید بر روی پوست استفاده کنید. روغن های شده تهیه شده از چوب دارچین معمولا باعث ایجاد واکنش های آلرژیک می شوند.

 

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع خارجی برای مطالعه بیشتر


بیشتر بدانید:

ماسک عسل و دارچین برای لک صورت

ترکیب عسل و دارچین برای ضد عفونی کردن و رفع تیرگی های پوست، از جمله لک و جای جوش و آکنه، بسیار سودمند است. در هر دو طب سنتی ایرانی و طب مدرن به فایده دارچین برای افزایش خونرسانی در زیر پوست اشاره شده. با تقویت گردش خون در بافت زیر جلدی پوست، روشنایی و شادابی در سطح پوست شما نیز افزایش می یابد.
فواید سرشار عسل نیز به گفتن نیازی ندارد. عسل اصل یک ماده ضد عفونی کننده، مرطوب کننده، و یک آنتی بیوتیک طبیعی برای تقویت و سرزندگی پوست به شمار می آید.
به علاوه، اگر منافذ پوستتان باز است، ماسک عسل و دارچین را پیشنهاد می کنیم. مالش یک قاشق چایخوری عسل و پودر دارچین به کاهش لک های صورت کمک می کند.

نکته: برای درمان لک صورت، حتما و قبل از خود درمانی، به پزشک مراجعه کنید تا با توجه به بررسی های پزشکی و جلسه مشاوره، علت لک های صورتتان کشف و سپس بهترین روش درمانی در نظر گرفته شود.

ماسک دارچین و ماست برای رفع تیرگی پوست

ترکیبی از پودر دارچین، موز له شده، ماست و آب لیموی تازه برای رفع تیرگی زیر چشم و انواع تیرگی پوست معجزه می کند. این مواد را در مقادیر کم مخلوط کنید، به مدت 15 دقیقه روی پوست نگه دارید و سپس با آب ولرم بشویید.

چند نکته برای کاهش لک صورت

با اصلاح موارد زیر، لک های صورت شما به تدریج کم رنگ تر خواهند شد:

  • رعایت بهداشت خواب: شب ها خوب بخوابید، مواقع عصر، غروب و بعد از طلوع خورشید نخوابید زیرا سبب انباشت مواد زائد در بدن و اثرات منفی بر مغز می گردد.

    بهترین دوره ی درمان سریع بی خوابی در منزل بدون دارو توسط دکتر مصطفی امیری (فلوشیپ اختلالات خواب و متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات)

  • پرخوری: پرخوری، به خصوص در شب، به افزایش فعالیت رادیکال های سمی در بدن و در نتیجه کاهش سلامتی بدن و ایجاد لک و تیرگی پوست منجر می شود.
  • درمان بیماری های مسبب لک پوستی: بیماری هایی مانند یبوست، مشکلات هورمونی و گوارشی، دیابت، خشکی پوست و غیره به انباشت مواد زائد و در نتیجه لک صورت منجر می شوند.
  • مصرف داروهایی با عوارض لک پوستی: بسیاری از داروها سبب افزایش لک صورت می شوند. به عوارض داروها توجه کنیم. برای مثال، انواع قرص های ضد بارداری، ضد افسردگی و اعصاب روان
  • استرس، مصرف سیگار و الکل: سبک زندگی ناسالم لک های صورت را بوجود می آورد.

تست انواع ماسک صورت

حتما قبل از استفاده از هر گونه ماسک صورت (حتی دارچین و عسل)، ابتدا مواد را روی آرنج یا قسمتی از بازو امتحان کنید. بعد از بیست دقیقه تا نیم ساعت واکنش پوست خود به مواد ماسک مورد نظرتان را بررسی کنید. اگر پوست شما راحت بود، می توانید از آن ماسک استفاده کنید.

منبع 2


 

3 1 رای
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments