درماتیت آتوپیک چیست؟

درماتیت اتوپیک

درماتیت آتوپیک، اختلال پوستی نسبتاً شایعی می باشد که درصد زیادی از جمعیت جهان را تحت تأثیر خود قرار می دهد. این بیماری  نوع خاصی حساسیت می باشد که غالباً با آسم، تب یونجه که دستگاه تنفسی را درگیر می کنند و درماتیت مزمن(اگزما) همراه   می باشد. عاملی که برای بروز این بیماری شناخته شده است وراثت می باشد. معیاری که پزشک را قادر می سازد با گرفتن اطلاعاتی از سوابق بیماری در خانواده شما بیماری را تشخیص دهد.

آتوپیک در یونانی به معنی عجیب و غریب می باشد و درماتیت به معنای التهاب پوستی.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

در این اختلال، پوست با خارش، التهاب، قرمزی، تورم، ترک خوردگی و پوسته پوسته شدن همراه می باشد. علاوه برای این فرد گاهاً از خشکی پوست شکایت دارند.

اگرچه درماتیت آتوپیک در هر سنی می تواند بروز کند، اما اغلب نوزادان و کودکان را تحت تأثیر قرار می دهد.بسیاری از کودکان مبتلا به این بیماری وقتی بزرگتر می شوند بهبودی دائم از این بیماری پیدا می کنند. اما پوست ممکن است خشک بماند یا به آسانی تحریک شود.

عوامل متعددی سبب بروز درماتیت آتوپیک می شوند، از جمله رطوبت، آلرژی فصلی،قرار گرفتن در برابر صابون ها و پاک کننده های قوی و آب و هوای سرد. عوامل محیطی می تواند نشانه های درماتیت اتوپیک را که فرد به ارث برده است در هر زمان از زندگی فعال کند.

 

آیا درماتیت آتوپیک مسری می باشد؟

نه، درماتیت آتوپیک قطعاً مسری نمی باشد و نمی تواند از فردی به فرد دیگر از طریق تماس با پوست انتقال یابد. به طور کلی هیچ دلیلی برای نگرانی برای کسی وجود ندارد مگر اینکه عفونت فعال پوستی وجود داشته باشد.

برخی از بیماران مبتلا به درماتیت آتوپیک که عفونت ها و باکتریهای دیگر از جمله ویروس هرپس (تب خال) و عفونت های قارچی نیز دارند در این صورت احتمال این وجود دارد تا از طریق تماس انتقال یابد.

ـ علایم‌ شایع‌:

۱. خارش‌ بدون‌ كنترل‌ (غالباً ناآگاهانه‌)

۲. خستگی‌ مزمن‌ به‌ علت‌ كمبود خواب‌ ناشی‌ از خارش‌ شدید

۳. در نواحی‌ متأثر از بیماری‌، پوست‌ خشك‌ و ضخیم‌ می‌شود.

۴. بثورات‌ خارش‌دار در قسمت‌های‌ از پوست‌ كه‌ گرما و رطوبت‌ را در خود نگاه‌ می‌دارند مثل‌ چین‌های‌ آرنج‌، زانو، گردن‌، صورت‌، دست‌ها، پاها، كشاله‌ ران‌، ناحیه‌ تناسلی‌، و اطراف‌ مقعد.

منبع:

medicininet

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments