مزایای استفاده از آلوئه ورا

مزایای استفاده از آلوئه ورا
مزایای استفاده از آلوئه ورا

آلوئه ورا گیاهی است که دارای مزیت های زیادی برای پوست می باشد. در این مقاله به برخی مزایای مربوط به این گیاه می پردازیم.

  1. آلوئه ورا آفتاب سوختگی را درمان می کند.

آلوئه ورا دارای ویژگی درمانی برای پوستی می باشد که دچار آفتاب سوختگی شده است. یک لایه از سلول های آلوئه ورا بدن را می پوشاند و مانند یک لایه محافظ  بر روی پوست عمل کرده و رطوبت پوست را حفظ می کند. به مغذی بودن آلوئه ورا و خاصیت آنتی اکسیدان در آن، پوست سریعتر بهبود پیدا می کند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

  1. مانند یک مرطوب کننده عمل می کند.

آلوئه ورا بدون اینکه پوست را چرب کند، باعث مرطوب شدن پوست می شود. برای خانم هایی که زیاد آرایش می کنند، آلوئه ورا مانند یک مرطوب کننده عمل می کند و برای پیشگیری از خشک شدن پوست می توان قبل از آرایش پوست از آن استفاده کرد. برای مردان نیز استفاده از آلوئه ورا پس از اصلاح صورت برای پوست بسیار مفید خواهد بود.

  1. آلوئه ورا جوش ها و آکنه را بهبود می بخشد.

ژل آلوئه ورا حاوی دو هورمون می باشد: اکسین و جیبرلین. این دو هورمون به بهبود زخم ها کمک می کنند و دارای ویژگی ضد التهاب می باشند. جیبرلین در آلوئه ورا مانند یک هورمون رشد عمل می کند و رشد سلول های جدید را تحریک می کند. این هورمون به بهبود سریع و طبیعی پوست با کمترین میزان زخم کمک می کند.

آلوئه ورا آرام بخش است و التهاب، تاول و خارش پوست را کاهش می دهد و به بهبود سریع پوست کمک می کند. به علاوه آلوئه ورای موجود در برخی داروها برای بهبود مشکلات مزمن پوستی موثر است، مشکلاتی مانند پسوریازیس، آکنه و اگزما.

  1. آلوئه ورا از پیر شدن پوست جلوگیری می کند.

با افزایش سن، همه نگران خطوط نازک چهره خود و شل شدن پوست می باشند. آلوئه ورا حاوی مجموعه ای از آنتی اکسیدان هاست، از جمله بتا کاروتن، ویتامین C و E که به بهبود سفتی طبیعی پوست کمک می کند و به پوست آبرسانی می کند.

  1. آلوئه ورا باعث می شود بخش های کشیده شده پوست کمتر به چشم بیایند.

پوست دارای جنسی مشابه پلاستیک است که گسترش پیدا می کند و قابلیت کش آمدن دارد تا در صورت نیاز با بزرگ شدن و رشد بدن سازگاری پیدا کند. اما اگر پوست خیلی سریع و زیاد کش بیاید (به عنوان مثال به دلیل بارداری، افزایش و یا کاهش سریع وزن) این ویژگی پوست آسیب خواهد دید و خطوط و علائم ناخوشایندی بر روی پوست باقی خواهد گذاشت که به دلیل کشش ناگهانی و زیاد پوست به وجود آمده اند. آلوئه ورا می تواند با تسریع کردن بهبود پوست، این خطوط را پنهان کند.

  1. آلوئه ورا بسیار مغذی است و برای سلامت جسمی مفید خواهد بود.

آلوئه ورا حاوی بیش از 75 ماده مغذی می باشد، از جمله ویتامین ها، مواد معدنی، آنزیم ها، قند، آنتراکینون و یا ترکیبات فنولی، لیگنین، ساپونین، استرول ها، اسیدهای آمینه و اسید سالیسیلیک.

  1. آلوئه ورا به بهبود بیماری های دندانی کمک می کند.

طبق بررسی های انجام شده، آلوئه ورا برای درمان مشکلات لثه، مانند التهاب لثه و پریودنتیت بسیار مفید است. آلوئه ورا به کاهش خونریزی و التهاب لثه ها کمک می کند. این گیاه یک ضدعفونی کننده قوی می باشد و دارای خواص ضد قارچ است.

  1. به هضم غذا کمک می کند.

مزایای آلوئه ورا شگفت انگیز به نظر می رسند. گفته می شود که این گیاه به هضم کمک می کند و باعث بهبود زخم های گوارشی می شود. برخی نیز آلوئه ورا را به عنوان یک ملین در نظر می گیرند. آب آلوئه ورا نیز برای آرتریت و روماتیسم تجویز می شود. برای تست کردن این ادعاها یک برش از برگ آلوئه ورا را در آب قرار داده و آب را بنوشید و یا برش کوچکی از آن را بجوید.

منبع:

http://www.mindbodygreen.com/0-7654/the-benefits-of-using-aloe-vera-for-skin-care-and-more.html

نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان جایروس

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments