محصولات ضد چروک

10 مورد از بهترین محصولات ضد پیری برای زیبایی و جوانسازی پوست

محصولات ضد پیری قادرند برخی اثرات مخرب زمان را از روی پوست بزدایند و در برخی موارد حتی می توانند معکوس عمل کرده و به جوانسازی پوست منجر شوند.

ما در این مطلب، 10 محصول که مراقبت از پوست را معرفی کرده ایم که زیبایی و جوانی بی حد و مرزی برای تان به ارمغان می آورند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

1- SPF همراه با زینک (روی)

استفاده از کرم ضدآفتاب با SPF و زینک

مصرف روزانه SPF، حتی در اوقاتی که در منزل به سر می برید، بهترین راه کند کردن روند پیری است. اگرچه متخصصین پوست نسبت به مصرف روزانه ضد آفتاب بسیار اصرار می ورزند، اما به گفته آنها زینک نیز بهترین محافظ در مقابل نور خورشید است. زینک به هیچ وجه در پوست ایجاد حساسیت نمی کند و ضمنا دارای محافظ طیف گسترده در مقابل اشعه UVB نیز می باشد. اشعه های ماورای بنفش A یا همان UVA به اعماق پوست نفوذ می کنند و سبب تخریب DNA می شوند. این امر نیز منجر به افتادگی پوست، چین و چروک و گاهی اوقات، سرطان می گردد.

معرفی بهترین کرم های ضد آفتاب ارگانیک و طبیعی

 

2- رتینوئید ها

رتینوئید ها

رتینوئید ها، جزء دسته اول ترین محصولات ضد پیری محسوب می شوند و تا کنون مطالعات بسیاری روی آن ها صورت گرفته است. بر اساس این مطالعات، رتینوئید ها منجر به افزایش تولید کلاژن (پروتئینی که به تقویت و استحکام پوست کمک می کند) می شوند. این ترکیبات همچنین ظهور چین و چروک را کاهش می دهند و از ایجاد چروک های جدید پیشگیری می کنند. به گفته متخصصین پوست، همه باید از رتینوئید استفاده کنند. رئینوئید های تجویزی مانند رتینوئین و آداپالن، هر دو از موارد توصیه شده متخصصان می باشند. همچنین می توانید کرم ضد چروک رُک حاوی رتینول را تهیه نمایید.

رتینوئید درمانی برای مشکلات پوستی

 

3- سرم ویتامین C

سرم ویتامین C

جهت محافظت هرچه بیشتر در مقابل اشعه های مضر خورشید، باید زیر ضد آفتاب خود از ویتامین C استفاده کنید. اما پیش از آن باید نسبت به اثربخشی و فرمولاسیون آن اطمینان پیدا کنید. کرم یا سرم هایی را تهیه کنید که حاوی 15% ویتامین C باشد. شما می توانید سرم ویتامین C فرولیک اسید را تهیه نمایید.

 

4- اسید های چرب امگا

روغن آرگان اصل گیاهی
روغن آرگان

امگا ها، به ویژه امگا 9، قابلیت رطوبت پوست را بهبود می بخشند و در مقابل محرک های خارجی از پوست محافظت می کنند. یکی از بهترین گزینه ها در این زمینه، روغن آرگان است زیرا با وجودی که چرب است منجر به ایجاد آکنه نمی شود و یک آنتی اکسیدان قوی و فوق العاده نیز محسوب می شود. شما می توانید روغن آرگان را به شکل کرم در محصولاتی چون Shea Terra Organics Argan یا Rose Complex بیابید.

 

5- درمان مژه

لتیس
لاتیس

با بالا رفتن سن، مژه و ابرو، هر دو نازک تر می شوند. این موضوع سبب می شود چشمان تان ریز تر و خسته به نظر برسند. یکی از بهترین روش های پُر کردن مژه های نازک و کم پشت، مصرف داروی لتیس (یا لاتیس) است. همچنین جهت پیشگیری از ریزش مژه و ابرو نیز می توانید از روغن نارگیل استفاده کنید که همه جا در دسترس است. تنها کافی است یک لایه نازک از آن را هر شب به مژه های تان بمالید.

طبیعی ترین راهکارها برای داشتن مژه هایی بلند

 

6- نیاسینامید

کرم ضد چروک اولای
کرم ضد چروک Regenerist Instant Fix  اولای

متخصصین پوست همیشه از نیاسینامید که شکلی از ویتامین B3 محسوب می شود، تعریف و تمجید می کنند. این ترکیب، رطوبت پوست را افزایش می دهد، از کم آبی پیشگیری می کند، پوست را استحکام می بخشد و دارای خاصیت روشن گنندگی پوست نیز می باشد. نیاسینامید به محو شدن رنگدانه های نا خواسته، مانند لک های ناشی از نور خورشید یا جای جوش کمک می کند. بهترین گزینه، تهیه کرم ضد چروک Regenerist Instant Fix  اولای می باشد.

 

7- مکمل آنتی اکسیدان

آنتی اکسیدان
مکمل آنتی اکسیدان

پوست همیشه به شکل سطحی درمان نمی شود. متخصصین پوست، افزودن مصرف آنتی اکسیدان را نیز در برنامه غذایی توصیه می کنند. به عقیده آنها آنتی اکسیدان ها، بهترین راه پیشگیری از پیری هستند. به همین دلیل سعی کنید از مکمل های آنتی اکسیدان نیز استفاده کنید.

جوانسازی پوست با کرم های حاوی آنتی اکسیدان

 

8- فیلر (پُر کننده) اسید هیالورونیک

فیلر رفع چین و چروک
فیلر اسید هیالورونیک

جهت مقابله با چین و چروک پوست صورت و گردن، متخصصان آمپول Juvéderm Voluma را توصیه می کنند که از اسید هیالورونیک آزمایشگاهی تهیه شده است. اثر این آمپول تا 2 سال به طول می انجامد که البته برگشت پذیر است. این گونه محصولات ضد پیری حاوی ساکارید (قند) بوده که می توانند به طور موقتی پوست را پُر کنند و به آن استحکام ببخشند. یکی دیگر از محصولات معتبر و توصیه شده، کرم دور چشم و ضد چروک نوتروژنا می باشد.

آنچه که باید درباره فیلر های چین و چروک بدانید!

 

9- آلفا هیدروکسی اسید (AHA)

آ اچ آ
آلفا هیدروکسی اسید (AHA)

این اسید، پوست را لایه برداری ملایمی می کند. این امر سبب شده پوست تان پوسته پوسته شود تا پوستی جدید با نرمی و لطافت بیشتر ایجاد شود. متخصصین پوست کرم های AHA را توصیه می کنند، زیرا سبب بهبود رنگدانه های پوستی شده و چین و چروک را کاهش می دهند. علاوه بر این، کرم های AHA سبب ایجاد پُری صورت نیز می شوند. یکی از بهترین گزینه ها در این خصوص، کرم صورت آکوآ گلیکولیک می باشد.

 

10- آمپول توکسین بوتولینوم (بوتاکس)

بوتاکس چیست؟
تزریق بوتاکس

آنچه که ابتدا تصور می شد تنها درمان مختص افراد مشهور باشد، امروزه به یک روش متداول جهت مقابله با چین و چروک های عمیق تبدیل شده است. بوتاکس، دیسپورت یا زئومین، همگی نسخه های نوع A سم بوتولینوم به شمار می روند. این درمان سبب شل شدن عضلاتی می شود که موجب ایجاد خطوط پنجه کلاغی می گردند.

11 کاربرد عجیب بوتاکس که از شنیدنش شاخ در می آورید!

 

امیدواریم این مطلب توانسته باشد اطلاعات شما را به روز کرده باشد.

شاد باشید.

 

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منابع خارجی جهت مطالعه بیشتر:

https://www.webmd.com/beauty/features/anti-aging-products-beauty#1

https://www.webmd.com/healthy-aging/omega-3-fatty-acids-fact-sheet#1

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments