لیزر موهای زائد در دوران بارداری|آیا لیزر برای زن باردار خطرناک است؟|عوارض جانبی لیزر موهای زائد در بارداری+فیلم

بارداری و رشد موهای زائد

بارداری یکی از شیرین ترین مراحلی است که هر خانمی ممکن است تجربه کند. رشد یک جنین در شکم مادر یک اتفاق خوشایند است و هر لحظه که در این دوران سپری می‌ شود لبخندی بر لب مادران می‌نشاند و اکثر آنها با لذت از دوران بارداری و رشد جنین خود یاد می‌ کنند. دوران بارداری مانند همه روزهای زندگی با چالش های خاص خود همراه است و مادران باردار با مسائل مهمی مواجه می شوند. یکی از این مسائل که ممکن است خانم های باردار را دچار چالش کند رشد موهای زائد است و این مسئله باعث شده است تعداد زیادی از خانم ها به فکر لیزر موهای زائد در دوران بارداری باشند. اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید و قصد دارید در دوران بارداری به لیزر موهای زائد خود بپردازید با ما همراه باشید تا به شما کمک کنیم در خصوص لیزر موهای زائد در دوران بارداری تصمیم‌گیری کنید.

چگونه لیزر موهای زائد را برطرف میکند؟

برای لیزر موهای زائد اپراتور لیزر از نور لیزر برای هدف قرار دادن فولیکول‌های مو در یک ناحیه خاص استفاده می کند. نور لیزر رنگدانه های موجود در فولیکول های مو را هدف قرار می‌ دهد و با تبدیل شدن به گرما به تخریب فولیکول می پردازد. در صورتی که گرما به طور کامل فولیکول را از بین ببرد دیگر توانایی تولید موهای جدید را نخواهد داشت، اما در صورتی که فولیکول فقط آسیب ببیند امکان رشد مجدد موهای زائد وجود دارد و به این ترتیب موهای زبر و سیاه شما دوباره شروع به رشد خواهند کرد اما نسبت به قبل نازک تر و رنگ آنها روشن تر خواهد بود.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

در دوران بارداری در بدن شما سطح هورمون ها بسیار بالا می‌رود. افزایش سطح استروژن و اندروژن می‌تواند باعث شده موهای زائد در نقاطی شروع به رشد کند که قبلاً هیچ گونه مویی در آنجا وجود داشته است این مسئله در سه ماهه سوم بارداری بسیار شایع است. اکثر خانم ها به صورت ناگهانی متوجه میشوند که تعداد بسیار زیادی موی زائد روی شکم، صورت، گردن، سینه و بازو های آن ها رشد کرده است. خبر خوبی که باید به خانم های باردار بدهیم این است که این موهای زائد به صورت خود به خود و با تولد جنین از بین می روند.

افزایش سطح هورمون های بدن علاوه بر پرمویی باعث می شود که چرخه رشد موها نیز تغییر کند به طور کلی موهای بدن و البته موهای سر دارای سه مرحله رشد هستند که در فاز فعال شروع به رشد می کند و سپس وارد فاز استراحت می شوند و در نهایت شروع به ریزش خواهند کرد. هورمون های بارداری باعث می شود که مرحله آخر چرخه رشد موها به تعویق بیفتد و به همین دلیل خانم های باردار متوجه می‌شوند که موهای زائد آنها افزایش یافته و ضخیم تر شده است.

حدود ۳ تا ۶ ماه پس از تولد جنین و با طبیعی شدن سطح هورمونهای بدن موهای زائد شروع به ریزش خواهند کرد به این فرآیند ریزش ناگهانی موها، تلوژن افلوویوم گفته می‌ شود. موهایی که به علت افزایش سطح استروژن بدن شروع به رشد کرده‌ اند آنقدر زیاد هستند که باعث می شوند خانم ها به فکر لیزر موهای زائد در دوران بارداری بیفتند زیرا شیو کردن، موم انداختن و سایر روش های موجود کمکی به آنها نمی کند اما پزشکان به خانم‌ ها توصیه می کنند که از لیزر موهای زائد در دوران بارداری خودداری کنند. در بخش زیر به علت مخالفت با لیزر موهای زائد در دوران بارداری اشاره خواهیم کرد.

چرا لیزر موهای زائد در دوران بارداری توصیه نمی شود؟

در سال ۲۰۱۷ در مجله بین المللی پوست و مو ی زنان مروری بر آثار مکتوب در خصوص ایمنی روش های زیبایی برای خانم های باردار منتشر شد. در این مقال عنوان شده است که اگرچه لیزر یک روش ایمن برای درمان اختلالات پزشکی از قبیل سنگ کلیه و زگیل تناسلی در خانم های باردار، هیچ‌ گونه شواهد و مدارکی وجود ندارد که نشان دهد استفاده از لیزر برای اهداف زیبایی از قبیل لیزر موهای زائد در دوران بارداری هیچ گونه خطری ندارد. فقدان داده های لازم در این حوزه باعث شده است محققان به خانم های باردار توصیه کنند که در این دوران از فکر لیزر موهای زائد خود دست بردارند زیرا این احتمال وجود دارد که جنین آنها دچار آسیب دیدگی شود.

اگرچه از لیزر به عنوان یک روش ایمن یاد می‌شود معمولاً پزشکان به خانم های باردار توصیه می کنند که به خاطر سلامت جنین خود فرایند لیزر را به پس از دوران بارداری موکول نمایند. در دوران بارداری رنگ پوست به طرز قابل توجهی تیره می شود که از این وضعیت تحت عنوان هایپرپیگمنتیشن یاد می‌ شود.

طبق اظهارات پزشکان لیزر زمانی اثرگذاری بالایی دارد که بین رنگ پوست و مو تضاد وجود داشته باشد. در صورتی که هایپرپیگمنتیشن باعث تغییر رنگ پوست و نزدیک شدن رنگ آن به رنگ مو شده باشد لیزر موهای زائد به یک روش نامناسب تبدیل خواهد شد. از سوی دیگر بارداری باعث اختلال در چرخه رشد طبیعی موها می شود و برای اینکه شما بتوانید نتایج مطلوبی را از لیزر موهای زائد به دست بیاورید حدوداً به ۶ جلسه درمان با لیزر نیاز خواهید داشت که باید این جلسات درمانی در طول مراحل رشد موهای زائد رخ بدهد. اما از آنجایی که بارداری می‌تواند باعث تغییر در سطح هورمون ها و طول دوران چرخه رشد موها شود شما نتیجه خوبی را از لیزر به دست نخواهید آورد. بارداری با افزایش جریان خون رسانی در بدن باعث می شود که پوست حساس شود و خطوط متعددی روی سینه و شکم به وجود بیاید در چنین شرایطی لیزر موهای زائد میتواند باعث حساسیت بیشتر پوست شود به همین دلیل لیزر موهای زائد در دوران بارداری توصیه نمی شود.

آیا لیزر بر توانایی باروری تاثیر می گذارد؟

تاکنون هیچ گونه شواهد و مدارکی ارائه نشده است که نشان دهد لیزر باعث ناباروری میشود و شانس باروری افراد را کاهش می دهد. اگر شما قصد بارداری دارید باید قبل از شروع برنامه لیزر موهای زائد با پزشک تان صحبت کنید.

در اکثر افراد کاهش رشد موهای زائد با سرعت یکسانی انجام نمی‌شود و به چند جلسه درمان با لیزر نیاز است تا موهای زائد یک ناحیه به طور کامل برطرف شود. برخی از عوارض جانبی لیزر موهای زائد عبارت است از: التهاب پوست، تغییر در رنگ پوست، تاول پوستی، ایجاد بافت اسکار و رشد بیش از حد موهای زائد در برخی موارد نادر.

مترجم: لیلا عبدالملکی

منبع

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments