لیزر موهای زائد در بارداری

لیزر موهای زائد در بارداری

لیزر موهای زائد در بارداری

سلام بانوان عزیز تهران اسکین!

با بارداری نگرانی های جدید در مورد آنچه که برای بدن شما امن و بی خطر است و چه چیزی ممکن است  سلامتی نوزاد شما را به مخاطره بی اندازد نیز زیاد میشود. حتا مواردی مانند آراستن روزانه و  حذف موهای زائد شما باید مورد بررسی موشکافانه قرار بگیرند. بسیاری از بیماران ما که باردار هستند و یا در حال فکر کردن به بارداری هستند در مورد اینکه آیا لیزر موهای زائد در بارداری برای آنها ایمن است میپرسند و میخواهند بدانند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

از این رو تهران اسکین قصد دارد به تمامی سوالات شما در خصوص لیزر موهای زائد در بارداری پاسخ دهد، پس با ما همراه باشید.

لیزر موهای زائد در بارداری
لیزر موهای زائد در بارداری

نکات مهم در لیزر موهای زائد

نکات و توصیه های  مهم در  لیزرموهای زائد را بهتر است نادیده نگیرید. اگر چه درمان با لیزر به شکل صحیح نتایج خوب و جذابی به بار می آورد، اما شوخی و سرگرم کننده نیست. لیزر مانند رفتن به اسپا و ماساژ آرامش بخش نیست. در حالی که لیزر دارد موهای زائد شما را از بین می برد احساس نازو نوازش شدن نمی کنید.

ناراحتی یا درد که بسیاری از افراد در طول درمان لیزر موهای  زائد خود احساس می کنند از گرمای لیزر است.

بسیاری از راهنمایی های زیر برای خنک کردن ناحیه لیزر شده مورد استفاده قرار می گیرد. خنک کردن پوستی که موی آن باید درمان شود، به شدت از ناراحتی های ناشی از گرمای نور لیزر میکاهد.

نکته اول:

برای لیزر موهای زائد ابتدا مراکز خوب لیزر را بشناسید و  جاهایی را که دارای لیزر مناسب هستند انتخاب کنید.

لیزرهای مناسب دارای یک جت خنک کننده گاز یخ زده به نام کرایوژن (Cryogen) است که میلی ثانیه قبل از هدف گیری مناطق مورد نظر توسط لیزر، اسپری میکند.

نکته دوم:

قبل از درمان خود، Tylenol، Aleve، یا Motrin را مصرف کنید.

ضد التهابات مانند آلو، موتین (همچنین Ibuprofen نامیده می شود)، و Advil کار بهترین است. این داروها را همانطور که روی  بسته ی داروها تجویز شده مصرف کنید.  اشتباه رایج این است که در استفاده از آن ها افراط کنید.  یادتان باشد همیشه این داروهای ضد التهابی را با غذا مصرف کنید.

نکته سوم:

ازاپراتور بخواهید قبل و بعد از درمان لیزر یک یخ بسته یا خنک کننده آلوئه ورا برایتان استفاده کند. این موارد  نواحی  تحت درمان راتسکین داده و  آرام میکند. درست مثل زمانی که آفتاب سوخته شده اید.

شما همچنین می توانید از تکنسین لیزر درخواست آلوئه ورا کنید و آن را در مناطقی که باید درمان شوند قرار دهید این کمک می کند که ناحیه تحت درمان را خنک نگه دارید.

نکته چهارم:

اطمینان حاصل کنید که مرکز لیزر از Intense Pulsed Light یا IPL استفاده نکند و آن را لیزر به شما غالب کند. نور پالسی شدید(IPL) از یک دستگاه خنک کننده استفاده نمی کند و باعث می شود که درد خیلی بیشتر شود.

در دوران ابتدایی  استفاده از درمان های شدید نور پالسی، تکنسین ها سعی کردند یک دستگاه خنک کننده را به یکی از دستگاه های اولیه IPL به نام Photoderm اضافه کنند اما دستگاه خنک کننده درمان را بی اثر میساخت. امروزه دیگر منسوخ شده است.

نکته پنجم:

پیشنهاد میشود  از کرم های بی حسی استفاده کنید. بهترین دارو بنزوکائین 20٪، لیدوکائین 6٪ و تتراکائین 5٪ است.

علاوه بر این ها ، کرم EMLA (که  2.5٪ لیدوکایین و 2.5٪ پریلوکائین است)  کرم غیرمخرب غیر تجویزی است که نیازی به نسخه ندارد.

این کرم ها فقط برای مناطق کوچک مانند چهره، زیربغل یا بیکینی استفاده می شود.

هشدار: کرم های بی حس کننده برای مناطق بزرگ مانند پاها، کمر، سینه یا زمانی که چندین قسمت در همان روز انجام می شود، استفاده نمی شود.

EMLA را می توان به مناطق کوچک درست قبل از جلسه بر روی پوست شما اعمال کرد. اطمینان حاصل کنید که یک پزشک نظارت بر روی این پیشنهادات داشته باشد چرا که گزارش مرگ و میراز افرادی که از کرم لیدوکائین بیش از حد در نواحی گسترده قبل ازلیزر موهایشان استفاده کرده بودند داشته ایم. پس حواستان به مقدار مصرف این جور کرم ها باشد.

فقط در صورتی که یک پزشک به طور مستقیم  شما را راهنمایی کرد و دستورالعمل را به شما از آن ها استفاده کنید.. هرگز از پوشش پلاستیکی یا سلفونی روی کرم بی حسی استفاده نکنید.

سلفون جذب لیدوکائین را افزایش می دهد که منجر به مرگ در بیش از یک مورد  در گذشته شده است. این را بدانید که تنها یک ساعت قبل از درمان لیزر نیاز به استعمال کرم بی حسی دارید.

استفاده از کرم های موضعی بی حسی هرچند خفیق در دوران بارداری توصیه نمیشود.

نکته ششم:

قبل از اینکه برای جلسات درمانی لیزر حظور پیدا کنید، منطقه ای را که میخواهید تحت درمان قرار دهید شیو ( تیغ بزنید) کنید.

همانطور که میدانید لیزر روی موهای ضخیم و پرتراکم  بیشتر تاثیر میگذارند و باید درحدی موهای شما از پوست بیرون امده باشد که لیزر آن را تشخیص داده و به فولیکول ها حمله کند.

پس بهتر است یک روز قبل از مراجعه آن نواحی را تیغ بزنید.

نکته هفتم:

قبل از درمان لیزر، از پزشک لیزر خود درباره آرام بخش ها (Valium) بپرسید.

اگر پزشک لیزر شما داروی آرام بخش برایتان تجویز کرد،  حواستان باشد در همان روز درمان لیزر رانندگی نکنید.راندن ماشین در روزی که والیم یا یک آرامبخش  مصرف کرده اید مانند مست رانندگی  کردن است.

والیوم ها دارای نیمه عمر طولانی است، بدین معنی که مدت زمان زیادی طول می کشد تا از بین برود.

والیوم به آرام و ریلکس کردن شما کمک می کند. اگر چه شما همچنان هم پرما و سوزن سوزن شدن را احساس میکنید، اما نسبت به آن احساس بی اهمیتی میکنید.

در دوران بازداری از آرام بخش ها به هیج وجه استفاده نکنید.

لیزر موهای زائد
لیزر موهای زائد

آیا  لیزرموهای زائد در بارداری ایمن است 

تا به حال تحقیقات چیزی بر غیرایمن بودن لیزر موهای زائد در بارداری  نشان نداده اند، اگر چه بعضی توصیه می کنند که  از لیزر موهای زائد در ناحیه شکم و سینه در دوران بارداری بپرهیزد، مخصوصا اگر شما قصد داشته باشید که کودک خود را با شیر مادر تغذیه کنید.

قبل از تصمیم گرفتن به انجام  هر نوع درمان پزشکی و زیبایی، همیشه باید با دکتر حاملگی خود مشورت کنید.

لیزر موهای زائد در بارداری
لیزر موهای زائد در بارداری

5 فاکتور مهم در مورد لیزر موهای زائد در بارداری

1. در لیز موهای زائد ،از تابش لیزر برای تولید گرمای شدید  استفاده میشود که موهای زائد را از ریشه برطرف می کند. پرتوهای لیزری تنها چند میلیمتر در پوست نفوذ کرده و اثبات شده است که هیچ تاثیری  منفی بر بیماران ندارد.

2. روشهای لیزر موی زائد برای برخی افراد ممکن است کمی دردناک باشد، بنابراین ممکن است قبل از درمان یک کرم خفیف  برای شما استفاده شود. اگر باردار هستید، ممکن است نخواهید از کرم بی حسی ملایم یا برخی داروهای آرام بخش موضعی  خفیف استفاده کنید.حتما از پزشک خود بپرسید که آیا کرم های خفیف موضعی برای بارداری مناسب هستند یا نه.

3.  از آنجایی که پوست شما ممکن است در دوران بارداری حساس تر شود، می تواند باعث احساس درد، قرمزی یا سوزش در طول و پس از انجام لیزر شود.

4. تغییرات هورمونی مرتبط با بارداری می تواند بر الگوهای رشد موهای شما، زمان رشد دوباره و ضخامت مو تاثیر بگذارد، که این عوامل همچنین ممکن است تاثیراتی بر فرکانس و پوشش ناحیه و تکرر جلسات لیزر موهای زائد  بگذارد.

5.  لیزرموهای زائد در مراحل بعدی بارداری، به ویژه در سینه های حساس یا منطقه بیکینی، می تواند ناخوشایند یا ناراحت کننده باشد.

از آنجایی که معمولا برای رسیدن به نتایج کامل بین 6 تا 12 ماه طول می کشد، قبل از شروع باید طول درمان را در نظر بگیرید.از آنجاییکه پزشکان نمی دانند که آیا خطرپذیزی نوزاد با تعداد درمان ها افزایش می یابد، بنابراین بهتر است منتظر بمانید و برنامه ی درمانی خود را بعد از زایمان شروع کنید.

لیزر موهای زائد در بارداری
لیزر موهای زائد در بارداری

آیا لیزر موهای زائد در بارداری تاثیری بر کودک میگذارد؟

این سوال را خیلی از مادران عزیز میپرسند. نگرانی های شما کاملا قبل درک است اما باید اذعان داشت که،  اگر چه هیچ ارتباطی با لیزر موهای زائد و اثرات منفی آن بر روی زنان باردار و شیرده وجود ندارد،در عین حال هیچ شواهدی هم برای تضمین و ایمنی آن وجود ندارد که دلالت براین باشد که روش درمانی بی خطری در این دوران است.

برخی از شما مایلید راجع به لیزر قبل از بارداری و خطرات ان بدانید. اما باید بگوییم در مطالعاتی که تا کنون صورت گرفته مطلبی مبنی برضرر داشتن لیزر روی بدن مادر قبل از بارداری اثبات نشده است.

به دلیل کمبود معلومات اساسی و  حیاتی در مورد اثرات لیزر موهای زائد روی جنین باید با احتیاط  در این خصوص عمل کرد.پس تصمیم با خود شماست!

برای آشنایی با بهترین مراکز لیزر تهران و شهرستانها اینجا کلیک کنید.

محقق و مترجم: محجوبه فاموری

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments