آموزش نکات و بهترین درمان ضایعات پوستی نشان تولد با لیزردرمانی

لیزردرمانی برای برداشتن خال، زگیل و انواع ضایعات پوستی

انواع ضایعات پوستی (skin tags/legions/spots)

برای برداشتن خال، زگیل و ضایعات پوستی شما کدام روش درمانی مناسب است؟
سلام دوستان خوبم. امروز از ضایعات پوستی و درمان آن ها می گوییم. به احتمال زیاد، شما هم مثل من و دیگران از بچگی تا بزرگی مشکلات پوست رو تجربه کردین. کمتر انسانی روی کره خاکیست که حتی یک لکه، خال، نشانی روی بدنش نداشته باشد. مردم از طریق بات تلگرامی askq_bot@ سوالات زیادی در اینباره دارند. لیزردرمانی نیز برای کمک به رفع ضایعات پوستی آستین ها را بالا زده.

ضایعات پوستی خوش خیم و بدخیم

بعضی ضایعات پوستی خطرناک نیستند ولی زیبایی ما را کمتر می کنند. مانند انواع خال های قهوه ای-سیاه گوشتی، گوشت اضافه، نشان های مادرزادی و زگیل. در کل، هر ضایعه پوستی، حتی خوش خیم، بهتره درمان شه. چون خیال ما از پخش و انتقال ویژگی های اون ضایعه به بافت های اطراف راحت می شه.
ضایعات پوستی از نظر نوع، شکل، رنگ، موضع و اندازه بسیار متنوع هستند. البته برخی ضایعات بدخیم یا پیش سرطانی هستند. توصیه من اینه که اصلا فکر نکنین نوع ضایعه پوستی رو خودتون می تونین دقیق تشخیص بدین. یک متخصص پوست و مو باتجربه با انواع ضایعات خوش خیم و بدخیم آشنایی دارد. گاهی نوع ضایعه دقیق شناخته نمی شود. پزشک از ضایعه پوستی شما نمونه برداری می کند. این کار برای تشخیص عفونت، تاول، کهیر و ویژگی های سلول های بافت زیرپوستی است. برای لیزردرمانی نیز گاهی بیوپسی انجام می شود.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

ضایعات پوستی: بیوپسی (نمونه برداری)

بهترین نکات نمونه برداری از ضایعات پوستی

یک هفته قبل از لیزردرمانی، ابتدا موضع ضایعه با محلول یا پماد بی حس می شود. پزشک مقداری از ضایعه پوستی (به اندازه دانه برنج) را با چاقو جراحی بر می دارد. آن را زیر میکروسکوپ تحلیل می کند. گاهی کل ضخامت یک ضایعه جدی با بافت اطراف آن (punch) برداشته می شود. جواب آزمایش یک هفته بعد می آید.

بهترین روش های برداشتن ضایعات پوستی و نمونه برداری

ضایعات پوستی: لیزردرمانی

بهترین روش های لیزردرمانی ضایعات پوستی

در حال حاضر از لیزر برای برداشتن ضایعات پوستی استفاده می شود. یکی از بهترین این لیزرها فرکشنال CO2 می باشد. گرمای پرتو متمرکز نور لیزر سلول های ضایعات پوستی را نابود می کند. لیزر دی اکسید کربن غیرتهاجمی با طول موج بلند و دمای حداقل است. همزمان با آب شدن ضایعه، ماتریس برون سلولی به ترمیم محل کمک می کند. ماتریس سلولی برای کلاژن سازی (نوعی پروتئین) فعال می شود. این ماتریس در بافت زیرپوستی ضایعه و اطراف آن قرار دارد.
نکته: لیزر فرشکنال برای پوست های تیره تر  و سنین 30 تا 40 سالگی مناسب است. بنابراین، از لیزرهای Q-switch با طول موج های متفاوت برای پوست های روشن تر استفاده می شود. Q-switch رنگدانه طبیعی پوست را دوباره به محل جذب می کند. لیزرهای Q-switch مدل های مختلفی دارند. ان-دی یاگ (Nd:YAG) مدل معتبری ست.

انواع ضایعات پوستی خوش خیم

1. مادرزادی مانند نشان های تولد
2. انواع زگیل، خال های گوشتی و غیرگوشتی قهوه ای، رنگدانه دار، سیاه و کک و مک
3. ضایعات پوستی ناشی از عفونت های قارچی، ویروسی، باکتریایی، و آلرژی محیطی

ضایعات پوستی: لکه های رنگی مادرزادی (port-wine stains)

آموزش نکات ضایعات پوستی: لکه های رنگی مادرزادی (port-wine stains)

لکه های رنگی بدن نوزاد در اثر تورم رگ های خونی تولید می شوند. علت آن نوعی اختلال عصب هاست. پوست رنگ صورتی، قرمز یا بنفش می گیرد. با رشد کودک این نشان تیره تر می شود.  این ضایعات مادرزادی در هر جای بدن با هر اندازه ای ظاهر می شوند.

لیزردرمانی نشان مادرزادی لکه های پورت-واین

لیزر pulsed dye برای درمان لک مادرزادی انتخاب مناسبی است. لیزر پالس دای با داشتن یک لامپ الکتریکی و پرانرژی نوری با انرژی بالا ساطع می کند. نور با گذشتن از رنگ مخصوصی رنگی می شود.  رنگ نور لامپ بستگی به رنگ نقاط پوست قابل تغییر است. لیزر درمانی با بی حسی موضعی پوست شروع می شود. نشان های تولد کودک یا افرادی با نشان های تولد بزرگ بیهوشی عمومی می شوند.

ضایعات پوستی: همانژیوما (hemangiomas)

آموزش نکات مهم ضایعات پوستی مادرزادی همانژیوما

همانژیوما یک نشان تولد مادرزادی ست. تشکیل غیرعادی رگ های خونی سبب این بیماری می شود. ظاهر هر همانژیوما متفاوت است. از تیکه های برجسته قرمز تا مناطق بنفش و عمیق تر تنوع دارند.

همانژیوما در همان ماه اول تولید ظاهر می شود. اندازه آن در سال اول بزرگتر می شود.  همانژیوما ممکن است در 5 سالگی کودک خود به خود درمان شود. همانژیوما تا حدود 50 درصد تا 5 سالگی کوچکتر می شود. این نشان ممکن است در لایه های فوقانی یا زیرین و عمقی پوست پدیدار شود.

از لیزردرمانی، تزریق دارو به محل همانژیوما یا دارو خوراکی برای درمان آن استفاده می شود.

ضایعات پوستی: نقاط پراکنده قهوه ای (Café au lait spots)

آموزش نکات ضایعات پوستی نقاط قهوه ای

نقاط قهوه ای با اندازه های متفاوت در هر جای بدن ممک است پدید آیند. با عمل زیبایی قابل درمان هستند. این نقاط بسته به علت، ممکن است پس از مدتی دوباره پیدایشان بشود.

ضایعات پوستی: تلانژکتازی (telangiectasias)

آموزش نکات ضایعات پوستی تلانژکتازی

ضایعات پوستی تلانژکتازی رگ های خونی کوچک زیر سطح پوست هستند. رنگ آن ها قرمز، بنفش یا آبیست. اغلب روی صورت، قفسه سینه و گردن قابل مشاهده هستند. رگ های دیگری به نام تارعنکبوتی در پاها نیز یافت می شوند. برای هدف زیبایی لیزر می شوند.

علل بروز تلانژکتازی

علل وراثتی، آسیب نور آفتاب، غذاهای گرم و پر ادویه، احساسات پرتنش، هورمون ها، مصرف برخی داروها، و رزاسه

درمان تلانژکتازی: اسکلروتراپی (sclerotherapy) و لیزردرمانیدر اسکلروتراپی یک سوزن کوچک )جدید دوباره ظاهر شوند. اما برگشت آن ها بستگی به تشکیل ضایعات پوستی دارد.

لیزرهای KTP و لیزرهای Pulsed dye  برای درمان تلانژکتازی صورت نیز کاربرد دارند.

ضایعات پوستی: زگیل

زگیل نوعی زائده یا غشاء پوستی خوش خیم است. یعنی، سرطان زا نیست. نوعی ویروس انسانی به نام HPV مولد زگیل است. به سختی می توان از شر ویروس های زگیلی خلاص شد. راههای مختلفی برای درمان زگیل ها وجود دارد. برای مثال، جراحی با چاقو، گذاشتن دارو روی زگیل، انجماد زگیل با نیتروژن مایع و غیره.
هشدار: زگیل های تناسلی خانم ها حتما باید درمان شود. وگرنه احتمال ابتلا به نوعی سرطان لگن وجود دارد.

تمام درمان های فوق عوارض دارند. اما لیزردرمانی روش بهتری ست. برای برداشتن زگیل باید چند جلسه لیزر داشته باشید. بهترین لیزرهای رفع زگیل عبارتند از

لیزر دی اکسید کربن (CO2)
لیزر pulsed dye

لیزرهای Q-switch

لینک مقاله کامل تر زگیل در تهران اسکین

ضایعات پوستی: اسکار (جای زخم، سوختگی، جوش)

اسکار همان جای ترمیم پوست آسیب دیده قبلی ست. اسکارها به دلایل مختلفی رخ می دهند: عفونت، جراحی، جراحت، تورم بافتی. بسته به علت، از لیزرهای مختلفی برای درمان استفاده می شود.

لیزر برای نرم سازی، رفع رنگ غیرطبیعی، یا مسطح کردن اسکار کاربرد دارد. اغلب همراه با لیزر، تزریقات استروئیدی، بانداژ و پوشش اسکار استفاده می شود.

لینک منبع

 مریم اکبری زاده

از اینکه با ما همراهی کردید، خوشحالم.

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید