روش های اشتباه برای جلوگیری از ریزش موها|رازهای نگفته در باره زیبایی و سلامت موها

روش های اشتباه برای جلوگیری از ریزش موها|رازهای نگفته در باره زیبایی و سلامت موها

روش های اشتباه برای جلوگیری از ریزش موها|رازهای نگفته زیبایی و سلامت موها

روش های اشتباه برای جلوگیری از ریزش موها|رازهای نگفته در باره زیبایی و سلامت موها

روش های اشتباه برای جلوگیری از ریزش موها و کاهش ریزش مو ! چه کسی تا به حال از ریختن موهای خود نگران نشده ؟ همه ما در برخی موارد می ترسیم که نکند موهای خود را از دست بدهیم. در حالی که اغلب اوقات ریزش مو فقط یک هشدار دروغین است و ریزش موی ما در بعضی موارد بیشتر است. اما علت ریزش غیر منتظره موها چه می تواند باشد؟

اگر شما هم ریزش مو را تجربه کرده اید و بر این باورید که ریختن مو فقط به علت چرخه ریزش مو  نیست ، اولین کاری که باید انجام دهید این است که به دنبال علت آن باشید. اما ابتدا اجازه دهید برخی از روش های اشتباهی که در مورد ریزش مو وجود دارد را برای تان بگوییم.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

اشتباه اول : فقط  مردان طاس می شوند

اجازه دهید این را کاملاً روشن کنم : ریزش موی شما هیچ ربطی به یکی از کروموزوم های X شما ندارد.  در واقع ریزش مو در میان زنان هم بسیار رایج هستند. در حقیقت 40 درصد از زنان ریزش مو را در مقطعی از زندگی خود تجربه می کنند.

 

اشتباه دوم : شستن زیاد موها باعث ریزش آنها می شود 

دفعه بعد که کسی به شما این توصیه ها را می دهد ، لطفا به آنها بخندید.  شستشو مو بیش از سه بار در هفته کمی بیش از حد است ، اما باعث ریزش مو نمی شود.

 

اشتباه سوم : برس کشیدن به مو = طاسی

نه ، برس کشیدن به موها شما را طاس نمی کند.  منظورم این است که مگر اینکه موهای خود را آنقدر بکشید تا کنده بشوند.  با این حال موهای خود را هنگامی که مرطوب هستند ، شانه نکنید.

 

اشتباه چهارم : رنگ کردن باعث ریزش مو می شود

اگر نتوانید موهای تان را رنگ کنید پس موها به چه دردی می خورند؟  تا زمانی که شما از مواد خوب استفاده کنید و از موهای تان مراقبت کنید مشکلی برای تان پیش نمی آید.  با این حال ، درمان های خاصی وجود دارد که ریزش مو را به عنوان عوارض جانبی احتمالی نشان می دهد.  بنابراین قبل از اینکه درمانی انجام دهید بیشتر بررسی کنید.

 

اشتباه پنجم : تراشیدن موها مشکل شما را برطرف می کند

اگر دوست دارید ، سر خود را بتراشید.  اما اگر انتظار دارید که موهای تان ضخیم تر رشد کند ،  ناامید خواهید شد.

ریزش مو اغلب نتیجه یک مشکل بزرگ تر است. برای درک اینکه چرا موی خود را از دست می دهید ، ابتدا باید بدانید که چگونه رشد موها کار می کند.  برای اطلاع از این موضوع مقلات ما را در سایت تهران اسکین مطالعه کنید.

 

رازهای نگفته در باره زیبایی و سلامت موها

رازهای نگفته در باره زیبایی و سلامت موها

موهای شما اولین چیزی است که وقتی وارد جایی می شوید مردم می بینند.  نیازی به گفتن نیست که اگر موهای تان چرب ، کثیف و ژولیده باشند ، همه رو برمی گردانند.  رعایت بهداشت شخصی و داشتن موهای شاداب و تمیز و سالم تأثیر زیادی بر اعتماد به نفس شما دارد.

برای اینکه موهای شاداب و تمیز و سالم داشته باشید نکات زیر را رعایت کنید:

 

از اسیدهای چرب استفاده کنید

یک تا سه کپسول 250 میلی گرمی روغن گل گاو زبان ، روغن گل پامچال شب یا روغن دانه کتان را یک تا سه بار در روز مصرف کنید.  کتلین ویلسون ، MD، متخصص در مرکز بهداشت Ochsner در نیواورلئان می گوید مصرف همه اسیدهای چرب امگا 3 مانند گاما لینولنیک اسید رطوبت لازم را به  مو  و ناخن می دهد.

 

انواع مرکبات را امتحان کنید

برای داشتن موهای نرم و طبیعی قبل از رفتن در معرض نور خورشید ، آب لیمو را به موهای خود ماساژ دهید.  یا از شامپو ها و محصولات حاوی مرکبات استفاده کنید. زیرا رطوبت اضافی به موهای شما می دهد.

 

کنترل ریزش موها   

پس از هر بار دوش گرفتن قسمت تخیله آب را نگاه کنید و ببینید چقدر مو ریخته.  هر فرد معمولی در طول روز 50 تا 200 مو از دست می دهد (از 80،000 تا 120،000 مو در سر). بنابراین طبیعی است که پس از شستشو، یک گلوله کوچک مو در قسمت تخلیه آب مانده باشد.  اما اگر این مقدار شروع به افزایش کرد به متخصص مو مراجعه کنید.  ریزش مو می تواند به علت عفونت پوست سر و یا شروع طاسی باشد.   در موارد نادر علت ریزش مو کمبود تغذیه ای است.

پاسخ به پرسش های شما در باره ریزش مو در این مقاله 

از ماسک خانگی استفاده کنید

از ماسک خانگی استفاده کنید

یک آووکادو رسیده را با یک تخم مرغ خوب له کنید و سپس روی موهای مرطوب خود قرار دهید.   آووکادو غنی از ویتامین ها ، اسید های چرب ضروری و مواد معدنی است که به حفظ موهای شما کمک می کند. پس از حداقل 20 دقیقه موها را چندین بار شستشو دهید.  این ماسک را یک بار در هفته برای موهای آسیب دیده و یک بار در ماه برای موهای سالم تکرار کنید.

 

از عطر استفاده کنید

قبل از اینکه به موهای خود ژل بزنید چند قطره از عطر دلخواه تان را به  ژل مو اضافه کنید و سپس به موها بمالید. به این صورت نه تنها موهای تان زیباتر به نظر می رسند بلکه بوی خوبی هم می دهد.

 

از اسانس گیاهی استفاده کنید  

شامپو معمولی را با چند قطره روغن اسانس تبدیل به یک شامپوی گیاهی کنید. به یک بطری شامپو حدود 20 قطره اسانس اسطوخودوس  اضافه کنید.

 

مراقبت از مو در خانه

از یک قسمت سرکه سیب و دو قسمت آب خیلی گرم استفاده کنید تا سطح pH پوست تان را متعادل نگه دارید.

این محلول ممکن است بوی بدی داشته باشد ، اما به خوبی کار می کند.   مخلوط سرکه و آب را روی موهای خود ریخته پوست سر خود را ماساژ دهید  و اجازه دهید  برای چند دقیقه خشک شود. سپس موها را به طور معمول شستشو دهید.

 

ماسک  تخم مرغ  … بله ، تخم مرغ

یک تخم مرغ را با مقدار کمی شامپو مخلوط کنید ، به مدت پنج دقیقه روی موهای خود بمالید و به خوبی شستشو دهید. این “املت شامپو” به تغذیه پروتئین موها کمک می کند.

 

مرتب کردن موها به طور منظم

آقایان اگر دارید طاس می شوید ، موهای خود را کوتاه کنید.  یکی از بدترین اشتباهاتی که مردان انجام می دهند این است که موهای خود را زیادی شانه می کنند.  اگر می خواهید جذاب تر باشید موهای خود را به سبک بروس ویلیس کوتاه کنید.  در این صورت از موهای خود بهتر  نگهداری خواهید کرد.

 

از روغن های گیاهی استفاده کنید

موهای تان را با روغن های گیاهی ماساژ دهید.  روغن زیتون ، جوجوبا و روغن بادام شیرین همه اکسیر های شگفت انگیز برای مو هستند.  اگر موهای شما ضخیم و سنگین باشد ، روغن نارگیل برای آن شگفت انگیز است.  موهای خود را مرطوب کنید و مقدار کمی از روغن گیاهی روی آنها بمالید تا موهای شما کاملاً پوشیده شود. سپس موها را با کلاه دوش و حوله گرم به مدت نیم ساعت بپوشانید و سپس به طور معمول شامپو کنید.

محقق و مترجم : مینو شفیعی minoo shafie  

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments