با رینوپلاستی مشکلات تنفسی خود را از بین ببرید | خطر مرگ به علت جراحی زیبایی بینی

با رینوپلاستی مشکلات تنفسی خود را از بین ببرید | خطر مرگ به علت جراحی زیبایی بینی

با رینوپلاستی مشکلات تنفسی خود را از بین ببرید | خطر مرگ به علت جراحی زیبایی بینی

با رینوپلاستی مشکلات تنفسی خود را از بین ببرید | خطر مرگ به علت جراحی زیبایی بینی

رینوپلاستی یا عمل بینی  یک عمل جراحی است که به منظور تغییر فرم و یا اصلاح عملکرد بینی و رفع مشکلات تنفسی انجام می شود.  به گفته انجمن جراحان پلاستیک آمریکا ، هر ساله تقریباً 220،000 رینوپلاستی انجام می شود.  رینوپلاستی شایع ترین عمل جراحی زیبایی صورت است. رینوپلاستی به طور همزمان به بهبود تنفس کمک می کند و بینی شما را زیبا می کند.

 

آیا رینوپلاستی برای همه مناسب است؟

یک علت شایع پزشکی برای رینوپلاستی دشواری تنفس از راه  بینی است.  انسداد بینی ممکن است باعث مشکلات در ورزش ، باعث اختلال در خواب ، کمک به خروپف و خواب آلودگی یا دخالت در فعالیت های دیگر شود.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

اگر درمان های پزشکی مانند اسپری بینی یا درمان آپنه خواب جواب ندهد ، جراحی ممکن است گام بعدی باشد.  رینوپلاستی اگر به دلایل پزشکی انجام شود اغلب توسط بیمه درمانی پوشش داده می شود.

جراحی بینی به موضوع زمینه ای آن بستگی دارد. اگر سپتوم ( دیواره عضروفی میان بینی راست و چپ ) انحراف داشته باشد ، تنها راه چاره جراحی سپتوپلاستی است که می تواند مشکل را حل کند.

با این حال هنگامی که انحراف بینی خیلی شدید باشد ، یا نزدیک به نقاط حساس بینی باشد ، جراحی رینوپلاستی لازم است تا تنفس راحت و زیبایی شکل بینی را تضمین کند.  رینوپلاستی (همچنین به نام سپترونوپلاستی نامیده می شود) مشکلات دیواره بینی را برطرف می کند و با قرار دادن گرافت های غضروفی راه های تنفسی را باز نگه می دارد.

 

رینوپلاستی برای اهداف زیبایی چیست؟

رینوپلاستی برای اهداف زیبایی چیست؟

بیماران اغلب می پرسند: “وقتی که انحراف بینی را عمل می کنید می توانید تغییرات دیگری در بینی من ایجاد کنید؟” پاسخ مثبت است.  شایع ترین درخواست ها از بین بردن قوز بینی ، اصلاح نوک بینی و یا ترمیم نامتقارن بودن بینی است.  این تغییرات که برای زیبایی فرد انجام می شود تحت پوشش بیمه نیست.    رینوپلاستی زیبایی معمولاً با جراحی انحراف بینی به صورت ترکیبی انجام می شود و فقط یک دوره بهبودی برای هر دو عمل وجود دارد.

 

آنچه باید در مورد رینوپلاستی بدانید

رینوپلاستی تحت بیهوشی عمومی انجام می شود.  یک برش بسیار کوچک در طول بینی صورت می گیرد که پس از بهبودی پوست قابل مشاهده نیست. این برش به برش های داخل بینی متصل است که هرگز دیده نمی شود. این برش ها به جراح اجازه دسترسی به غضروف و استخوان بینی را می دهند. بعد ، راه های تنفسی بینی بهبود می یابد و تغییر شکل بینی (در صورت دلخواه) از طریق تنظیم دقیق و جابجایی استخوان و غضروف انجام می شود.

اغلب بیماران می پرسند، “آیا باید دماغ شکسته شود؟” معمولاً نه. در اکثر رینوپلاستی ها استخوان ها  دست نخورده می مانند.  در صورتی که در گذشته آسیب زیادی به بینی بیماران رسیده باشد ، استخوان های بینی  در طول جراحی تغییر داده می شوند. به دلایل زیبایی بینی ، انحنای قوز بینی استخوانی ممکن است کمتر شود.   بیماران وقتی از بیهوشی بیدار می شوند در همان روز به خانه می روند.

 

در دوره ریکاوری باید چکار کنم؟

شما تا یک هفته بعد از عمل استراحت می کنید.  در طی این مدت استراحت ، کمپرس یخ و تمیز کردن بینی توصیه می شود.  اکثر افراد فقط در چند روز اول به مسکن نیاز دارند.

در طول بهبودی نفس کشیدن با بینی دشوار است.  زیرا اسپلینت ها در داخل بینی قرار دارند تا سپتوم را مستقیم نگه دارند.   تورم در روز سوم و  پس از آن کمتر می شود.  کبودی زیر چشم ممکن است گاهی رخ دهد. در طول هفته پس از جراحی  یک گچ کوچک روی بینی خود دارید تا از بینی محافظت کند و تورم را کاهش دهد.

یک هفته پس از عمل اسپلینت ها و گچ برداشته می شوند.  پس از آن ممکن است به کار بازگردید و تمرینات خود مانند راه رفتن یا دویدن را ادامه دهید.  برای شش هفته باید از ورزش تماسی خودداری کنید.  شما می توانید در عرض دو هفته پس از عمل به فعالیت های عادی زندگی خود بازگردید.

در حالی که احتمال بهبودی در ماه اول زیاد است اما بهبودی کامل ممکن است تا یک سال طول بکشد. بیشترین تورم در ماه اول از بین می رود و تمام تورم باید در یک سال یا کمتر از بین برود.

 

کسب اطلاعات بیشتر در مورد رفع مشکلات تنفسی با رینوپلاستی

 کسب اطلاعات بیشتر در مورد رینوپلاستی

اگر علاقه مند به جراحی بینی هستید ، با یک جراح بینی مشاوره  کنید.   جراح با توجه به هدف شما از عمل بینی  یک طراحی فردی خاص شما انجام می دهد.

مرکز لیزر و زیبایی برکه بهترین خدمات را توسط پزشکان متخصص و مجرب و کادر آموزش دیده و خوش برخورد به شما ارائه خواهد داد.  برای تماس با ما اینجا کلیک کنید.

 

خطر مرگ به علت جراحی زیبایی بینی

اگر شما می خواهید بینی خود را عمل کنید یا هر جراحی دیگری را انجام بدهید ، باید بدانید که همیشه احتمال حساسیت به بیهوشی و خطر مرگ وجود دارد. این موضوع در مورد روش های سرپایی و مراحل بستری هم هست.  حتی اگر جراحی یک روش اختیاری مانند عمل جراحی پلاستیک بینی باشد.

در حالی که همیشه خطر مرگ به علت بیهوشی وجود دارد ، این خطر برای انواع جراحی ها و بیماران متفاوت است. به همین دلیل است که جراحی را هرگز نباید دست کم شمرد. حتی  در مورد روش های جزئی دندانپزشکی.

برای روشن شدن مطلب ، برخی از جراحی ها دارای ریسک بالاتری نسبت به بقیه هستند. احتمال اینکه  یک فرد سالم در طی یک پروسه دندان پزشکی کوچک فوت کند ، بسیار نادر است. روش های دیگر جراحی خطر بیشتری دارد.

به عنوان مثال ، در جراحی های قلب باز، قلب در واقع تقریباً یک ساعت قبل از شروع مجدد کار خود متوقف می شود. ریسک این عمل جراحی بیشتر از جراحی تونل کارپال است که بر روی مچ دست بیمار و اغلب در یک مرکز جراحی سرپایی انجام می شود.

کسب اطلاعات بیشتر در مورد رینوپلاستی

سابقه سلامت شما

سابقه سلامت شخصی شما از جمله دیابت ، مشکلات تنفسی و سابقه سیگار کشیدن ، سن ، وزن ، سابقه سلامت خانوادگی و وضعیت سلامت عمومی در هنگام عمل جراحی به طور مستقیم به میزان خطرات عمل بستگی دارد.

خطر بیهوشی برای یک فرد سالم نسبت به یک فرد بیمار کمتر است.  فرد مبتلا به عفونت بیشتر در معرض خطر است.  افراد غیر سیگاری خطر کمتری نسبت به افراد سیگاری دارند و یک فردی که روزانه ورزش می کند خطر کمتری نسبت به فردی دارد که همیشه روی مبل نشسته و تلویزیون تماشا می کند.

سایر عوامل خطر شخصی شامل مشکلات تنفسی ، مشکلات لخته شدن خون ، سوء مصرف مواد مخدر یا الکل و وجود یک یا چند بیماری مزمن مانند دیابت است.

در باره رینوپلاستی و رفع مشکلات تنفسی بیشتر بدانید

نوع عمل جراحی و جراح     

نوع عمل جراحی نقش بزرگی در میزان خطر مرگ در طی هر روش مشخص دارد. جراحی مغز خطر بیشتری نسبت به عمل جراحی پا دارد. جراحی قلب به طور معمول بیشتر از جراحی زیبایی صورت ریسک دارد.  زیرا بخشی از عمل جراحی قلب تنها زمانی اتفاق می افتد که یک فرد مبتلا به مشکلات قلبی باشد. اما جراحی زیبایی بینی و سایر جراحی های زیبایی یک عمل انتخابی است که اغلب به منظور بهبود ظاهر افراد و بدون هیچ مشکلی پزشکی انجام می شود.

جراحی مربوط به تروما ، مانند تصادف سنگین با خودرو دارای ریسک بالاتری نسبت به یک جراحی برنامه ریزی شده است.

 

بیهوشی

اگر در گذشته مسائل مربوط به بیهوشی داشته اید ، احتمال بیشتری برای عوارض بیهوشی در طی مراحل بعدی وجود دارد. در بعضی موارد ، اگر یکی از اعضاء خانواده شما مشکل بیهوشی داشته باشد ، احتمال بیشتری هست که شما هم نسبت به داروهای بیهوشی حساس باشید.

یک واکنش خطرناک به بیهوشی مانند هایپرترمی بدخیم ژنتیکی است و باعث می شود بیمار در هنگام بیهوشی در معرض تب های بسیار بالا همراه با مشکلات دیگر باشد و ممکن است به مرگ بیمار منجر بشود.

مهارت متخصص بیهوشی مانند مهارت جراح شما تأثیر بسیاری در کاهش ریسک خطرات دارد. و بسیاری از متغیرهای دیگر در مورد بیمار وجود دارد که نقش مهمی در مرگ در طی عمل جراحی بازی می کنند.  همچنین مهم است بدانید که مرگ و میر در طی و بلافاصله پس از جراحی ، معمولاً نتیجه واکنش به بیهوشی است و ارتباطی با عمل جراحی ندارد.

 

خطرات جراحی را دست کم نگیرید  

اگر تصمیم به جراحی دارید  از جراح خود در مورد خطر مرگ در طول عمل سؤال کنید.   پزشک شما می تواند با توجه به سلامت شخصی شما ، همراه با خطرات معمول عمل جراحی اطلاعات دقیق تر درباره میزان خطر به شما می دهد.

درک ریسک جراحی و اینکه چرا سطح ریسک  در هنگام آماده سازی برای عمل جراحی می تواند بسیار مرثر باشد ، این است که می توانید با اقدامات لازم این خطر را قبل از اینکه با آن روبرو شوید کاهش بدهید.

برای مثال سیگار کشیدن قبل از عمل جراحی می تواند احتمال خطر را به طور چشمگیری افزایش دهد و شما باید از چند هفته قبل از جراحی سیگار را ترک کنید.   کنترل سطح گلوکز قبل از جراحی می تواند به طور چشمگیری نتیجه را برای بیماران دیابتی تغییر بدهد و خطر آن را کمتر کند.

برای مشاوره و گرفتن وقت برای عمل های زیبایی اتوپلاستی و رینوپلاستی و سایر درمان های زیبایی با مرکز برکه تماس بگیرید.

محقق و مترجم : مینو شفیعی minoo shafie

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments