راههایی برای افزایش سوخت و ساز بدن

شکم بند لاغری

آیا میتوانید متابولیسم (سوخت و ساز) بدنتان را سرعت ببخشید؟

افزایش سوخت و ساز بدن هدف بسیاری از رژیم های درمان چاقی است.اما اینکه بدن شما چگونه کالری می سوزاند بستگی به چند چیز دارد. برخی از افراد متابولیسم سریع را به ارث می برند. مردان معمولا کالری بیشتری از زنان می سوزانند، حتی در حالی که استراحت میکنید باز هم بدن شما در حال سوزاندن کالری ست.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

برای بسیاری از افراد، سوخت و ساز بدن به طور پیوسته بعد از سن 40 سالگی کمتر می شود. اگر چه شما قادر نیستید سن، جنس، و یا ژنتیکان را کنترل کنید، راه های دیگری برای بهبود سوخت و ساز بدن شما وجود دارد.

در ادامه چند تا از این روش ها را مرور می کنید.

عضله سازی

 عضلات بیشتر = سوخت و ساز بیشتر

بدن شما به طور مداوم کالری می سوزاند، حتی زمانی که شما در حال انجام کاری نیستید. این میزان متابولیسم استراحت در افراد دارای عضلات بیشتر بسیار بالاتر است. هر کیلو عضله فقط برای بقای خود حدود 6 کالری در روز نیاز دارد، در حالی که هر پوند چربی فقط 2 کالری روزانه می سوزاند. این تفاوت کوچک می تواند در طول زمان باعث اثر قابل توجهی روی متابولیسم بدن شود.

8 حرکت ورزشی برای آب کردن چربی های شکم

 ورزش های هوازی

ورزش های ایروبیک ممکن است باعث عضله سازی نشوند ولی این ورزش ها میتوانند باعث افزایش قابل توجه سوخت و ساز بدن شوند.ورزش های شدیدتر به مراتب از ورزش های با شدت کمتر موثرترند.

5 اشتباه در هیدراته کردن بدن

سوزاندن کالری با آب

بدن شما آب برای سوخت و ساز به کالری نیاز دارد. اگر شما حتی  بصورت خفیف دچار کم آبی باشید، سوخت و ساز بدن شما ممکن است کندتر شود. در یک مطالعه، بزرگسالانی که هشت لیوان یا بیشتر آب در طی روز مینوشند؛ کالری بیشتری نسبت به کسانی که چهار لیوان آب مینوشند مصرف می کنند. نوشیدن یک لیوان آب یا یک نوشیدنی دیگر بدون شکر قبل از هر وعده غذا و میان وعده توصیه می شود . همچنین مصرف میان وعده میوه و سبزیجات تازه، که به طور طبیعی حاوی آب است، به جای چوب شور یا چیپس میتواند بسیار مفید باشد.

نوشابه انرژی زا

نوشابه های انرژی زا!

برخی از مواد تشکیل دهنده در نوشابه های انرژی زا می توانند سوخت و ساز بدن خود را افزایش می دهد. این نوشابه ها معمولا حاوی کافئین هستند که باعث افزایش میزان انرژی بدن می شود. همچنین گاهی این نوشابه ها حاوی تورین هستند، تورین نوعی اسید آمینه است که می تواند سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش دهد و ممکن است به سوزاندن چربی کمک می کند. اما استفاده از این نوشیدنی می تواند خطر مشکلاتی مانند فشار خون بالا، اضطراب، و مسائل خواب را برای برخی افراد افزایش دهد. آکادمی اطفال آمریکا این نوشیدنی ها را برای کودکان و نوجوانان توصیه نمی کند.

مرکز تحقیقات کلینیک پوست، زیبایی و تناسب اندام آلومینا

[divider]

کلینیک تناسب اندام آلومینا ارائه دهنده کاملترین خدمات درمان چاقی با ترکیب شیوه های علمی و استاندارد است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روش های تناسب اندام و قیمت ها،اینجا کلیک کنید.

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments