درمان هیرسوتیسم با لیزر لکساندرایت | لیزر موهای زائد | لیزر بدون درد

درمان هیرسوتیسم با لیزر لکساندرایت | لیزر موهای زائد | لیزر بدون درد

درمان هیرسوتیسم با لیزر لکساندرایت | لیزر موهای زائد | لیزر بدون درد  

درمان هیرسوتیسم با لیزر لکساندرایت | لیزر موهای زائد | لیزر بدون درد

اگر به هیرسوتیسم مبتلا هستید ، لیزر موهای زائد برای نجات شما اینجا است!  پرمویی زنان یا هیرسوتیسم باعث می شود که موهایی در صورت و بدن یک زن رشد کند که به طور معمول فقط برای مردان در قسمت هایی مانند لب بالا ، چانه ، قفسه سینه ، شکم یا پشت رشد می کند.  این موها اغلب تیره و ضخیم هستند و معمولاً شبیه به رشد مو در مردان است.

این مشکل حدود ده درصد از زنان را تحت تأثیر قرار می دهد. ومی تواند یک معضل برای زنان باشد که نتوانند از خانه خارج شوند و  در اجتماع حضور پیدا کنند.  هیرسوتیسم می تواند به لحاظ روان شناختی به زنان آسیب برساند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

علائم و نشانه های هرسوتیسم

علائم و نشانه های هیرسوتیسم ،  رشد بیش از حد مو در صورت ، سینه و سایر قسمت های بدن زنان است. در این بیماری موها معمولاً ضخیم تر و تیره تر از موهای زنان دیگر است. بعضی از زنان حتی رشد موهای بیش از حد  را بر روی شکم ، باسن ، کمر و یا حتی پاهای خود نیز تجربه می کنند.

موهای که بر روی  بدن زنان مبتلا به هیرسوتیسم رشد می کند ، موهای ترمینال است که تیره و ضخیم است ، نه موهای روشن و نرم  که حتی اگر تمام بدن را پوشش  دهد باز هم  به سختی قابل مشاهده است.

زنان مبتلا به پرمویی بیش از سایر زنان احتمال دارد که به آکنه و آکنه سبوریا مبتلا شوند. شما معمولاً علائم پرمویی را در سن بلوغ تجربه خواهید کرد  و احتمالاً با بالا تر رفتن سن و بالغ شدن این علائم شدید تر می شود.  هیرسوتیسم یک بیماری واقعی است.  و با  رشد موی صورت و بدن زنان که پس از یائسگی افزایش می یابد ، تفاوت دارد. همچنین نباید با پرمویی زنان هندی یا مدیترانه ای که رشد موهای شان  بیشتر از رشد موی زنان در نقاط دیگر جهان است ، اشتباه گرفته شود .

 

علل هیرسوتیسم چیست؟

این بیماری با هورمون های مردانه مرتبط است که به نام آندروژن شناخته می شود. همه زنان دارای مقداری هورمون های مردانه هستند.  اما اگر شما به بیماری هیرسوتیسم مبتلا هستید ، به این معنی است که شما بیش از حد از هورمون های مردانه آندروژن دارید.  یا فولیکول های موهای شما نسبت به اثر این هورمون حساس است. بیماری پرمویی همچنین می تواند ارثی باشد و در یک خانواده رایج باشد.

بیماری پر مویی همچنین می تواند به علت اکرومگالی ایجاد شود. در این بیماری هورمون رشد بیش از حد لازم در بدن فرد تولید می شود. همچنین می تواند به علت اثرات جانبی استروئید ها و درمان های خاص برای آندومتریوز یا صرع باشد.

 

تشخیص هیرسوتیسم

درمان هیرسوتیسم با لیزر لکساندرایت | لیزر موهای زائد | لیزر بدون درد

اگر رشد موهای تان سریع است یا قبل از بلوغ شروع  شده و یا اگر به طور ناگهانی رشد موها شدید تر شده ، خیلی زود باید نگرانی های خود را با یک پزشک در میان بگذارید. به دلیل اینکه هیرسوتیسم ممکن است با بیماری های دیگر اشتباه گرفته شود.  و یا باعث شود متوجه مشکلات زمینه ای  مربوط به بهداشت و درمان خود نشوید.

مهم است که پزشک شما را برای سندرم تخمدان پلی کیستیک معاینه کند.  سندرم تخمدان پلی کیستیک بیشتر به افزایش سطح آندروژن در زنان بستگی دارد. همچنین ممکن است باعث آکنه ، مشکلات قاعدگی ، افزایش وزن و ریزش موی سر شود ، بنابراین به دنبال این علائم باشید.

 

درمان هیرسوتیسم یا پرمویی

درمان دائمی هیرسوتیسم ممکن است دشوار باشد. زیرا ممکن است تعیین علت اصلی و زمینه ای آن دشوار باشد. اگر چه یک متخصص ممکن است عمل جراحی تخمدان پلی کیستیک را توصیه کند یا دارو هایی را برای درمان علل زمینه ای این بیماری تجویز کند.

برای اکثر زنان ، برخورد با هیرسوتیسم ایدیوپاتیک مسئله برخورد با علائم است. یعنی متوقف کردن رشد موها در جایی که شما آن را نمی خواهید.

شما می توانید با کاهش وزن به خود کمک کنید. اگر چاق هستید ، هر چه وزن تان بیشتر باشد ، ممکن است سطح آندروژن شما افزایش پیدا کند.  بنابراین مطمئن شوید که غذای سالم می خورید و ورزش می کنید. رژیم غذایی مناسب و ورزش برای همه ما خوب است.

سایر درمان ها برای هیرسوتیسم شامل روش های حذف مو می باشد. شیو کردن موها ممکن است بهترین ایده باشد زیرا از هر روش دیگری آسان تر است. اما اگر به هیرسوتیسم  مبتلا هستید ، و مجبور باشید اغلب اوقات موهای زائد خود را شیو کنید ، این کار باعث می شود پوست شما دچار التهاب بشود.

همچنین با شیو کردن احتمال ضخیم تر و تیره تر شدن موها بیشتر می شود.  رشد سریع موها پس از شیو کردن می تواند واقعا ناراحت کننده باشد.

کندن موها با اپیلاتور و یا اپیلاسیون اثرات طولانی مدت حدود دو هفته دارد. زیرا موها را از فولیکول خارج می کند. اما این روش های از بین بردن موها می تواند واقعاً دردناک باشد. همچنین ممکن است در بعضی موارد باعث زخم شده و فولیکول مو را دچار عفونت کند.

 

الکترولیز برای هیرسوتیسم

الکترولیز ممکن است در بعضی موارد دائمی باشد. اگر چه این روش تضمین نمی شود و دردناک است.  همچنین شما باید چندین جلسه الکترولیز درمانی انجام دهید تا به نتیجه مطلوب برسید. شما باید مطمئن شوید که  یک متخصص با تجربه روش الکترولیز را برای شما انجام می دهد.

 

تفاوت لیزر موهای زائد و الکترولیز

حذف موهای زائد با لیزر همانند الکترولیز ، روش مؤثری است. لیزر با نفوذ به پوست موها را در ریشه از بین می برد.  مزیت لیزر درمانی نسبت به الکترولیز این است که  لیزرها کمتر تهاجمی هستند و به همین دلیل مراجعه کنندگان درد کمتری را تجربه می کنند.  علاوه بر این ، در حالی که الکترولیز باید موها را به صورت تک به تک هدف قرار دهد و پروسه انجام آن بسیار وقت گیر می باشد ،  لیزر این توانایی را دارد که چند تار مو را هم زمان هدف قرار دهد و این امر باعث می شود که سرعت لیزر درمانی بیشتر و این روش بسیار کم مصرف باشد.

 

لیزر موهای زائد برای هیرسوتیسم

 

درمان هیرسوتیسم با لیزر لکساندرایت | لیزر موهای زائد | لیزر بدون درد

لیزر موهای زائد بهترین و مؤثر ترین درمان همراه با نتایج طولانی مدت برای هیرسوتیسم است. با وجودی که نتایج لیزر 100٪ دائمی نیست ، اما متوجه می شوید که موهای تان بعد از 12 جلسه با فاصله  4 تا 6 هفته نازک تر و نرم تر شده و سپس از بین می روند.

اما باید به یک کلینیک لیزر مراجعه کنید که اپراتورهای با تجربه درمان شما را انجام بدهند و حتماً از لیزر موهای زائد استفاده کنند و از روش IPL  به جای لیزر استفاده نکنند. زیرا لیزر درمانی بسیار قوی تر از IPL   است و بنابراین نتایج آن بیشتر طول می کشد.

سندرم تخمدان پلی کیستیک  (PCOS) معمولاً  علت رایج برای هیرسوتیسم در زنان است. پر مویی صورت  شدید ترین علامت هیپرآندروژنیسم در زنان مبتلا به PCOS است. لیزر موهای زائد در زنان مبتلا به هیرسوتیسم در بهبود روان شناختی بیماران مؤثر گزارش شده است.

تئوری فتوترمولیز انتخابی باعث ایجاد تغییراتی در لیزر موهای زائد شده است که در مواجهه با متخصصین حرفه ای و با تجربه بسیار مؤثر و ایمن است. لیزر الکساندرایت با پالس های طولانی انی مدت (755 نانومتر)  از بهترین دستگاه های لیزر موهای زائد است که بسیار مورد استقبال واقع شده است.

استفاده از دستگاه های لیزر با تکنولوژی بالا مشکل درد و ناراحتی بیماران را از بین برده است.  دستگاه لیزر الکساندرایت مدیو استار 2018 دارای سیستم خنک کننده است و از گرم شدن سطح پوست بیمار جلوگیری می کند.  در نتیجه بیمار دردی را احساس نخواهد کرد.  به علاوه این روش کاملاً استریل انجام می شود و امکان انتقال بیماری وجود ندارد.  زیرا هند پیس این دستگاه برای هر بیمار جدید با سلفون یکبار مصرف پوشانده می شود.

لیزر الکساندایت تنها لیزری است که قادر است همزمان با از بین بردن ریشه مو ، عروق خونی اطراف فولیکول مو را نیز مسدود کند و امکان رشد مجدد را از ریشه مو بگیرد.

به طور کلی استفاده از دستگاه الساندرایت در مراکز لیزر درمانی تهران اسکین راحت و بدون درد است.  و نتایج آن زیبایی شما را افزایش می دهد و اعتماد به نفس شما را بالا می برد.

محقق و مترجم : مینو شفیعی minoo shafie

پزشکان متخصص  در کلینیک تهران اسکین روش های خاصی برای درمان های زیبایی با لیزر به مراجعین ارائه می دهند.  شما هم می توانید با مراجعه به کلینیک های ما زیبایی خود را چند برابر کنید.
                                                      برای تماس با کلینیک تهران اسکین اینجا کلیک کنید.
0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments