خواص سیر برای جلوگیری از ریزش مو و رشد موها | انواع ماسک مو با سیر

خواص سیر برای جلوگیری از ریزش مو و رشد موها | انواع ماسک مو با سیر

خواص سیر برای جلوگیری از ریزش مو و رشد موها | انواع ماسک مو با سیر

خواص سیر برای جلوگیری از ریزش مو و رشد موها | انواع ماسک مو با سیر   
خواص سیر برای جلوگیری از ریزش مو و رشد موها | انواع ماسک مو با سیر

چه کسی بوی سیر تازه را دوست ندارد؟ حتی اگر شما  از بوی سیر خوش تان نمی آید ، باید بدانید که خواص درمانی این ماده خیلی بیشتر از آن چیزی است که فکرش را می کنید.   به عنوان مثال می توانیم از خواص این گیاه برای جلوگیری از ریزش مو و رشد موها نام ببریم.

سیر و فیبروکیستیک

در زمانی که مردم پول های زیادی را برای درمان ریزش مو در سالن های زیبایی هزینه می کنند ، این عنصر طبیعی به رشد مو به طور قابل توجهی کمک می کند. سیر به عنوان یک ماده مراقبت از مو ،  نه تنها باعث افزایش رشد مو می شود ، بلکه ریشه موها را تحریک می کند و باعث رشد مجدد مو می شود.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

خواص سیر برای رشد مو

  •  این ماده  مقدار زیادی مواد معدنی مانند کلسیم ، روی و گوگرد دارد که برای رشد مو ضروری است.
  •  این گیاه دارای آنتی بیوتیک است و باعث کشتن میکروب ها و باکتری هایی می شود که می توانند باعث آسیب به پوست و مهار رشد مو شوند.
  •  سلنیوم موجود در این گیاه باعث افزایش گردش خون برای حداکثر تغذیه موها می شود.
  •  کمک می کند تا فولیکول های مو را تمیز کند ، آنها را تقویت کند ، و از انسداد فولیکول ها و ریزش موها جلوگیری می کند.
  •  تسکین دهنده پوست سر است و مشکلاتی مانند شوره سر را درمان می کند.
  •  سیر خام سرشار از ویتامین C است که برای سلامتی موهای شما عالی است. ویتامین  C موجود در این ماده تولید کلاژن را افزایش می دهد که به رشد مو کمک می کند.
  • از سیر برای درمان سرفه استفاده کنید

 

سیر و سلامتی

خواص سیر برای درمان ریزش مو

سیر، یک گیاه از گروه پیاز و شلغم است.  خوردن این ماده به رفع سرماخوردگی ، کاهش فشار خون و کلسترول کمک کند و حتی خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش می دهد.

این ماده حاوی ترکیبات گوگردی است که بر طبق برخی مطالعات رشد سلول های سرطانی خاص را متوقف می کند.  این گیاه دارای آنتی اکسیدان هایی است که می توانند پوست ما را از اثرات پیری به علت رادیکال های آزاد محافظت کنند.

این ماده همچنین به عنوان یک درمان برای رشد موهای ضخیم تر مورد توجه قرار گرفته است.

 

خواص سیر برای درمان ریزش مو

اما آیا این گیاه واقعاً در درمان ریزش مو مؤثر است؟  پاسخ کوتاه بله است. استفاده از این ماده به صورت موضعی یا به عنوان بخشی از رژیم غذایی شما دارای خواصی است که ممکن است به درمان ریزش مو و رشد مو کمک کند.  خواص سیر که به رشد مو کمک می کند عبارتند از:

  •   برخی از خواص تغذیه ای این ماده به رشد موها کمک می کند.  سیر خام حاوی ویتامین ها و مواد معدنی زیاد است.  مانند ویتامین های B-6 و C ، منگنز و سلنیوم ، که همه آنها باعث رشد و سلامت مو می شوند.
  •  خواص ضد میکروبی و ضد قارچی موجود در سیر در رشد و جلوگیری از ریزش موها مؤثر است.  زیرا این خواص می تواند به کشتن باکتری ها کمک کند و با میکروب ها مبارزه کند و بدن و پوست شما را سالم نگه دارد.

یک مطالعه 2016 نشان داد که این ماده کراتینوسیت ها (سلول های اپیدرم ) را از آسیب های UV محافظت می کند و به عنوان یک ماده ضد پیری شناخته شده است. کراتینوسیت ها سلول های پوستی هستند که کراتین را تولید می کنند.  این سلول ها در لایه بیرونی پوست شما ، از جمله  روی پوست و فولیکول های موی شما موجود هستند.

مطالعاتی که در سال 2007 منتشر شد ، حاکی از آن است که افراد مبتلا به آلوپسی آره آتا که ژل سیر را به قسمت های بدون موی پوست سر اعمال می کنند ، رشد موهای شان بهتر شده است.

 

عوارض استفاده از سیر

همانند سایر داروهای طبیعی ، هنگام استفاده از این ماده روی موها یا هر قسمت دیگر بدن ، خطراتی وجود دارد.  مخصوصا برای افرادی که دارای پوست حساس هستند.

استفاده از سیر می تواند به سوختگی پوست منجر شود و مواردی از سوختگی خطرناک شیمیایی بر اثر استفاده از این ماده بر روی پوست دیده شده است.

این خطرات به سیر خام محدود نمی شود. محصولات حاوی سیر مانند روغن های گیاهی حاوی سیر هم  می توانند پوست و چشم ها را تحریک کنند. بنابراین مهم است قبل از شروع هر گونه درمان با این ماده با پزشک خود مشورت کنید.

 

چگونه می توان این گیاه را برای درمان موها استفاده کرد؟

سیر ماده ای است که به طور سنتی در هر آشپزخانه ای پیدا می شود.   زیرا یک طعم فوق العاده به ظرف غذای شما اضافه می کند. این ماده علاوه بر خوشمزه بودن دارای خواص دارویی زیادی است که به درمان بسیاری از بیماری ها کمک می کند.

این ترکیب شگفت انگیز چیزی بیش از افزودن یک عطر و طعم  و دارو است. این ماده علاوه بر اینها دارای خواص محافظت کننده از موها است ، برای همه کسانی که با ریزش مو در ارتباط هستند ، یک روش درمان است.

ریزش مو اساساً غیر طبیعی است.  ریزش مو نشانه ای از یک کمبود یا عدم تعادل مواد در بدن است. اما این ماده دارای چه خواصی است که باعث می شود برای رشد مو بسیار عالی باشد؟

  • ماساژ دادن ژل پنج درصد این ماده به مناطقی که ریزش مو رخ داده منجر به رشد مو در ناحیه هایی می شود که موهای آن ریخته.
  •  گوگرد و سلنیوم موجود در این ماده می تواند به تقویت ساختار شفت مو کمک کند. این ماده نه تنها به رشد مو کمک می کند ، بلکه موهای فعلی شما را تقویت می کند.

 

انواع ماسک مو با سیر

انواع ماسک مو با سیر
انواع ماسک مو با سیر

در اینجا چند راه برای استفاده از ماسک مو با سیر برای رشد مو وجود دارد :

1. ماسک سیر و عسل برای رشد مو

سیر خرد شده و عسل را در یک کاسه قرار دهید و خوب مخلوط کنید. این خمیر را حدود 30 دقیقه یا بیشتر روی مو و پوست سر خود قرار دهید.  بعد از این مدت با آب شستشو دهید.

 

2. سیر و روغن نارگیل برای درمان ریزش مو

سیر له شده را با روغن نارگیل گرم مخلوط کنید.  این مخلوط را به پوست سر و مو ماساژ دهید و بعد از حدود 30 دقیقه موها را بشویید.

نکته: استفاده از این ماده به تنهایی می تواند به پوست آسیب برساند زیرا خیلی قوی است.  بنابراین حتماً باید آن را با یک ماده دیگر مخلوط کنید تا احتمال آسیب دیدگی پوست کاهش یابد. همچنین از اسانس های آن استفاده نکنید.

 

3. ماسک روغن سیر یا با روغن تزریق شده

ما در مورد اسانس روغن سیر صحبت نمی کنیم ،  روغن سیر تزریق شده کاملاً با روغن سیر فرق دارد.  و بسیار مؤثرتر از روغن آن است. شما می توانید این ماده را به هر یک از روغن ها مانند روغن زیتون و نارگیل اضافه کنید و سپس آن را در طول شب تا فردا روی سر خود بگذارید. شما می توانید روغن آن را در خانه بگیرید.

 

4. ماسک سیر و زنجبیل برای رشد مو

سیر و زنجبیل را بشویید و آنها را میکس کنید. این خمیر را در روغن حامل (زیتون و نارگیل یا کرچک) گرم کنید. هنگامی که رنگ این مخلوط  قهوه ای می شود ، حرارت را خاموش کنید. وقتی که روغن سرد شد ، خمیر را دربیاورید.  روغن باقیمانده را بردارید و آن را به مدت 15 دقیقه روی پوست خود بمالید.  سپس موهای خود را روغن مالی کنید و پس از حدود 30 دقیقه موهای تان را بشویید.

 

چگونه در خانه روغن سیر تهیه کنیم؟

چگونه در خانه روغن سیر تهیه کنیم؟

آماده سازی روغن سیر در خانه سخت نیست.  کاری که باید انجام دهید این است که چند حبه سیر را در روغن زیتون یا روغن نارگیل بریزید ، بسته به اینکه کدام یک برای موی شما مناسب است.  بعد ظرف آن را برای حداقل یک هفته در یک مکان سرد و خشک قرار دهید.  بعد از یک هفته شما می توانید آن را روی موها و پوست سر ماساژ دهید و معجزه آن را ببینید.

محقق و مترجم : مینو شفیعی minoo shafie

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments