ترمیم پارگی سوراخ گوش | ترمیم نرمه گوش | فیلم جراحی پلاستیک نرمه گوش

ترمیم پارگی سوراخ گوش | ترمیم نرمه گوش | فیلم جراحی پلاستیک نرمه گوش

ترمیم پارگی سوراخ گوش | ترمیم نرمه گوش | فیلم جراحی پلاستیک نرمه گوش

ترمیم پارگی سوراخ گوش | ترمیم نرمه گوش | فیلم جراحی پلاستیک نرمه گوش

تا سال گذشته هیچوقت به جراحی پلاستیک ترمیم گوش فکر نکرده بودم.  تا اینکه سوراخ گوشم به قدری بزرگ شد که یک میخ بزرگ از آن رد می شد.  مشکل من از وقتی شروع شد که 15 ساله بودم گوشم را سوراخ کردم تا بتوانم از گوشواره استفاده کنم.   اگرچه خوشبختانه چند ماه بعد این ایده را رها کردم، اما با اینکه ده سال از آن قضیه گذشته اما سوراخ گوش من همانطور بزرگ مانده.  در واقع  عشق من به گوشواره باعث شد که سوراخ گوشم هر روز بزرگ تر بشود.

با گذشت زمان دختر عموی من متوجه شد که سوراخ گوشم غیر عادی است.  نرمه گوش خود او تابستان گذشته پاره شده بود. زمانی که کسی در یک عروسی به طور تصادفی  گوشواره او را  کشیده بود.   یک روز که داشتیم با هم در این مورد حرف میزدیم دخترعمویم گفت اگر به دکتر مراجعه کنم با زدن چند تا بخیه در مطب می تواند مشکل من را حل کند.  اما من ترجیح دادم به یک جراح پلاستیک مراجعه کنم.  حالا می خواهم تجربه خودم را با کسانی که مشکل من را دارند ، در میان بگذارم.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

نرمه گوش های شما از پوست و بافت چربی تشکیل شده اند و کاملاً  قوی و انعطاف پذیر هستند، اما به محکمی ساختار غضروف لاله گوش نیستند.   

هنگامی که شما گوش های خود را سوراخ می کنید، بدن شما این زخم های کوچک را ترمیم می کند و پوست تازه ایجاد می کند.  مسئله این است که پوست های تازه بتوانند خود را به طور جداگانه ترمیم کنند و یک سوراخ کوچک را به جا بگذارند.  برای همین است که در مدتی که پوست ترمیم می شود شما باید گوشواره به گوش داشته باشید. در واقع یک تونل پوستی روی گوش می ماند.

بعد از سوراخ کردن گوش زخم باز بهبود می یابد. به طوری که پوست در اطراف آن تشکیل می شود.  یک سوراخ طبیعی نرمه گوش می تواند به طور کامل در هفته یا ماه اول بهبود یابد.

حتی پس از اینکه سوراخ گوش ترمیم شد قرار دادن نیروی بیش از حد روی پوست آن می تواند باعث کشیدگی یا حتی پارگی کامل نرمه گوش بشود. پارگی های نرمه گوش گاهی به علت آسیب های تصادفی اتفاق می افتد. مانند زمانی که گوشواره  ی دختر عموی مرا کشیدند یا هنگامی که گوشواره شما در بلوزتان گیر می کند و یا شانه در گوشواره گیر می کند.  اگر شما به طور معمول گوشواره های سنگین آویزان کنید ، پارگی تدریجی گوش هم ممکن است اتفاق بیفتد

خبر خوب این است که پزشک می تواند این پارگی ها را ترمیم کند، اما درمان بستگی  میزان پارگی دارد.

 

ترمیم پارگی سوراخ گوش

ترمیم پارگی سوراخ گوش

جراحان زیبایی اکثراً جراحی پلاستیک نرمه گوش را با بیهوشی موضعی انجام می دهند. جراح با یک چاقوی جراحی برنده و ابزار بزرگنمایی پوست اطراف پارگی را برش داده و برمی دارد و سپس دو بخش پارگی را به هم نزدیک کرده و خیلی سریع چند بخیه برای نگهداشتن پوست می زند.  جراحان می توانند از تکنیک های مختلف برش استفاده کنند. مانند برش پوست به شکل گوه و یا ایجاد شکاف هایی مانند حرف  V، L و یا  Z .  کل روند جراحی حدود 15 تا 20 دقیقه طول می کشد.

مرکز لیزر و زیبایی برکه بهترین خدمات را توسط پزشکان متخصص و مجرب و کادر آموزش دیده و خوش برخورد به شما ارائه خواهد داد.  برای تماس با ما اینجا کلیک کنید.

اگر پارگی کامل باشد  ، جراح  باید مراقب باشد که برش صاف باشد.  اگر برش به صورت کنگره دار ایجاد شود ، جوش خوردن دو بخش پارگی به یکدیگر مشکل می شود.

در باره جراحی زیبایی گوش بیشتر بخوانید

سوراخ کردن گوش با پانچ

یک روش دیگر برای سوراخ کردن گوش استفاده از ابزار پانچ است.  این دستگاه عالی ، سوراخ هایی ایجاد می کند که فقط اندکی از قطر گوشواره بزرگ تر است.  زخمی که این دستگاه ایجاد می کند به سرعت جوش خورده و سپس تبدیل به بافت می شود.

 

مراقبت های بعد از ترمیم پارگی سوراخ گوش

مراقبت های بعد از ترمیم پارگی سوراخ گوش

پس از ترمیم پارگی سوراخ گوش و یا جراحی پلاستیک نرمه گوش باید به دقت از زخم خود مراقبت کنید.  پزشک معمولاً توصیه می کند که بیماران زخم خود را هر روز با صابون و آب ولرم شسته و تا یک هفته و یا تا زمانی که بخیه دارند ، وازلین بزنند.   وازلین کمک می کند تا زخم مرطوب بماند و پوست آسیب دیده زودتر بهبود پیدا کند  اگر زخم خشک شود ، ممکن است یک پوسته روی آن ایجاد شود و در نتیجه دوره بهبودی طولانی تر می شود و اسکار ایجاد می شود.

بعد از حدود پنج تا هفت روز، بخیه ها کشیده می شوند و شما یک نرمه گوش جدید دارید.  البته چند هفته طول می کشد و گاهی ممکن است حدود یک سال طول بکشد تا جای بخیه ها محو بشود.

 

استفاده از پر کننده ها و تزریق فیلر 

روش دیگر این است که اگر دیگر به فکر استفاده از گوشواره نباشید.  در این صورت ممکن است پزشک با تزریق پرکننده ها یا تزریق فیلر در اطراف سوراخ گوش ، فیلر هایی مانند  Juvederm یا Restylane  ، آنها را کوچک و یا پر کند.   در این صورت لایه ای که تشکیل می شود از پاره شدن نرمه گوش جلوگیری می کند.   هرچند که پرکننده ها برای کسانی که سوراخ گوش خیلی بزرگ دارند و یا پارگی نرمه گوش شان زیاد است تأثیری ندارد و در موارد دیگر هم باید هر شش ماه تا یک سال دوباره تزریق شوند.

 

هزینه جراحی پلاستیک نرمه گوش

هزینه جراحی پلاستیک نرمه گوش و ترمیم پارگی سوراخ گوش خیلی زیاد نیست و اگرچه این روش ها معمولاً نسبتا آسان و بدون درد هستند ، اما بیمه معمولاً آنها را پوشش نمی دهد.

در حقیقت  بعضی از مردم چون فکر می کنند هزینه این جراحی زیاد است  تصمیم می گیرند که گوش هایشان به همین حالت بماند.  نوع ترمیم ی که می خواهید انجام دهید و اینکه هر دو نرمه گوش نیاز به جراحی دارد و دستمزد جراح هزینه ها را تعیین می کند.

در موقعیت های نادر  برخی از شرکت های بیمه هزینه های برداشتن یک اسکار کلوئیدی دردناک ناشی از ترمیم نرمه گوش را پرداخت می کنند.  البته تشکیل کلوئید به ندرت اتفاق می افتد و  تنها زمانی اتفاق می افتد که بدن شما واکنش مناسبی به ترمیم نشان نمی دهد.

هنگامی که جراحی انجام شد و مراقبت های بعد از عمل صورت گرفت باید حداقل چند هفته قبل صبر کنید تا گوش های شما دوباره سوراخ شوند.

پس از آن باید مواظب باشید و از پزشک خود بخواهید که جای قبلی را دوباره سوراخ نکند.  در غیر این صورت شما فشار زیادی بر روی نقطه قبلی ایجاد می کنید.

برای جلوگیری از پاره شدن مجدد نرمه گوش سعی کنید از کشیده شدن آن جلوگیری کنید.  همچنین از گوشواره سبک استفاده کنید.

برای مشاوره و گرفتن وقت برای عمل های زیبایی اتوپلاستی و رینوپلاستی و سایر درمان های زیبایی با مرکز برکه تماس بگیرید.

محقق و مترجم : مینو شفیعی minoo shafie

 

2.7 3 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments