رفع موهای زائد

به دنبال مرکزی برای رفع موهای زائد هستید؟ ما مرکز لیزر پونک را به شما معرفی می کنیم

آیا رفع موهای زائد با استفاده از لیزر واقعا اثر دائمی دارد؟

اگر بخواهیم پاسخ کوتاهی به این سوال بدهیم، باید بگوییم که “نه”. رفع موهای زائد با استفاده از لیزر از طریق  گرم کردن فولیکول های مو به منظور جلوگیری از رشد موها انجام می شود. این کار باعث می شود فولیکول های مو برای مدت زمان طولانی  – بسیار طولانی تر از زمانی که اصلاح و اپیلاسیون دوام می آورند- در حالت نهفتگی بمانند. هنگامی که موها  دوباره رشد می کنند، سبک تر، شفاف تر و در تعداد کمتر خواهند بود.

مرکز لیزر پونک مجهز به جدیدترین و پیشرفته ترین دستگاه های لیزر موهای زائد بوده و با در اختیار داشتن کارشناسان و متخصصان مجرب آماده خدمت رسانی به مراجعین عزیز می باشد. چنانچه قصد دارید برای رفع موهای زائد خود از طریق لیزر اقدام کنید می توانید همین حالا از اینجا با ما تماس بگیرید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

اگر چه روش درمانی لیزر موهای زائد را اغلب به عنوان یک روش با تاثیر دائمی در رفع موهای زائد معرفی می کنند، درمان با لیزر تنها تعدادی از موهای زائد را در یک منطقه خاص از بدن “کاهش” می دهد. نه لیزر کردن و نه هیچ روش دیگری باعث رفع دائمی موهای زائد بدن نمی شود. بلکه تنها رشد و سرعت رشد آنها را کاهش می دهد. برای جلوگیری از رشد مجدد این موها، عمل لیزرینگ باید طی دوره های مشخص، مثلا هر 6 ماه یا یک سال یک بار، مجددا انجام گیرد.

رفع موهای زائد
رفع موهای زائد

بر اسا تحقیقات انجام شده، این گزینه ی لیزر موهای زائد، بیشترین تاثیر را روی افرادی دارد که رنگ پوستشان روشن است. همچنین برای دست یافتن به بهترین نتیجه توصیه می شود به مراکز و پزشکانی مراجعه کنید که داراری گواهینامه ی معتبر برای انجام لیزرینگ هستند.

چراکه امروزه مراکز بسیار زیادی به صورت غیرقانونی و بدون داشتن گواهینامه ی معتبر اقدام به انجام این کار می کنند و حتی اگر تعدادی مشتری راضی داشته باشند، باز هم کارشان غیر قانونی است. نداشتن تخصص کافی برای انجام عمل لیزر موهای زائد، نه تنها مفید نیست بلکه یک سوپروایز یا پزشک غیر متخصص می تواند با استفاده ی ناصحیح از لیزر به پوست شما آسیب های جبران ناپذیری وارد کند.

لیزر موهای زائد چگونه عمل می کند؟

لیزر درمانی از پرتوهای لیزر با حرارت بالا به عنوان یک فرم خفیف پرتودرمانی استفاده می کند. در طول فرایند لیزرینگ، پرتوهای لیزر گرم می شود و به فولیکول های مو آسیب می رساند. (نه آسیب مخرب، بلکه کنترل شده. این آسیب رساندن بخشی از درمان است.)

فولیکول های موی درست زیر پوست قرار دارند. آنها مسئول تولید رشته های جدید مو هستند. اگر فولیکول ها نابود شوند، تولید مو به طور موقت غیر فعال می شود.

در مقابل، تیغ زدن، اصلاح، و اپیلاسیون روش های هستند که فقط موها را از سطح بیرون می کشند. این روش ها فولیکول های تولید کننده مو را هدف قرار نمی دهند. لذا سرعت رشد مو در این روش ها تغییر نمی کند و پس از مدت کوتاهی مو ها دوباره شروع به رشد می کنند.

مناطق زیر از بدن مناسب برای انجام عمل لیزر موهای زائد می باشند:

  • قفسه سینه
  • کمر
  • شانه
  • گردن
  • خط بیکینی
  • صورت (به غیر از ناحیه ی نزدیک چشم)

این نوع از رفع موهای زائد روی موهای با رنگ های تیره تر بر روی پوست های روشن بیشتر اثر می گذارد و بهتر عمل می کند. این به آن علت است که لیزرها موی ملانین (رنگ دار) را هدف قرار می دهند. حتی اگر برخی از موها برداشته نشوند، روشن شدن رنگ آنها در اثر لیزرینگ می تواند جلوه ی مو را روی پوست کاهش دهد.

بعضی از موها نیز ممکن است طی چند جلسه ی اول درمان بریزند.

به طور کلی، رفع موهای زائد با استفاده از لیزر یک روند نسبتا سریع است. لیزر مناطق کوچکتر مانند لب بالا می توانند معمولا بیشتر از چند دقیقه طول نمی کشد. لیزرینگ مناطق بزرگتر بدن برای رفع موهای زائد، مانند کمر یا قفسه سینه ممکن است یک ساعت یا بیشتر طول بکشد.

اگر متخصص پوست در ابتدای روند لیزر از یک ژل (بیهوشی یا بی حسی) برای تسکین درد موضعی استفاده کرد، بهتر است انتظار داشته باشید که کارش حداقل یک ساعت به طول خواهد انجامید.

علیرغم موفقیت بالای رفع موهای زائد با استفاده از لیزر ، فولیکول های مو در نهایت بهبود می یابند. این اتفاق باعث تولید موی جدید می شود. برای اطمینان از حصول بهترین نتایج ممکن است، شما باید جلسات متعددی از درمان را پشت سر بگذارید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

چرا به جلسات درمانی متعدد نیاز است؟

جلسات درمانی بعدی برای گرفتن نتیجه ی حداکثری از رفع موهای زائد لازم است. تعداد دقیق جلسات لیزر درمانی برای هرکس با توجه به شرایط فیزیکی و جنس موهایش متفاوت است. (هرچه موها ضخیم تر و ریشه هایشان مستحکم تر باشد، فرد به تعداد جلسات لیزرینگ بیشتری احتیاج خواهد داشت). اما معمولا ، اکثر افراد به 4 تا 6 جلسه لیزر درمانی نیاز دارند.

بین هر جلسه ی لسزر درمانی حداقل باید شش هفته فاصله باشد، که این به معناس آن است که کل پروسه ی رفع موهای زائد با لیزر ممکن است تا 9 ماه طول بکشد.

پس از هر جلسه، به احتمال زیاد، رشد موها کمتر می شود. هر مویی که باقی می ماند یا بازسازی می شود نیز در هر دو کیفیت بافت و رنگ سبک تر خواهد بود. برآورد می شود که تعداد موها پس از جلسه اول لیزر درمانی 10 تا 25 درصد کاهش یابد. میزان کاهش رشد مو  پس از آن بیشتر خواهد شد، اما همچنین برای هر فرد متفاوت خواهد بود.

علاوه بر این، برای حصول بهترین نتایج، شما به احتمال زیاد به جلسات نگهداری اثر لیزرِ گاه به گاه نیاز دارید. این کار کمک می کند تا فولیکول های مو بازسازی نشوند. تعدا و فاصله ی این جلسات برای هر فرد می تواند متفاوت باشد( از سالیانه یک بار تا سه بار).

مدت زمان هر جلسه همان خواهد بود که جلسات اولیه به طول انجامیده. به طور کلی، زمان بندی جلسه بستگی به منطقه ای از بدن که درمان می شود دارد.

گزینه های دیگر

اگرچه رفع موهای زائد با استفاده از لیزر دائمی نیست، اما هنوز هم یکی از بهترین گزینه ها برای کاهش رشد مو در مدت زمان طولانی است. دیگر گزینه ها برای رفع موهای زائد برای طولانی مدت می توانند شامل الکترولیز و اپیلاتور سوزنی باشند. البته امروزه این روش ها به دلیل عوارض بارز و بسیارشان منسوخ شده اند و دیگر هیچ پزشکی آنها را توصیه نمی کند.

مترجم و محقق : ندا ناصری

بیشتر بدانید

مرکز لیزر پونک

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments