پیشگیری از چین و چروک

بهترین روش برای پیشگیری از چین و چروک صورت|بهترین کلینیک زیبایی در گرگان

نکاتی برای پیشگیری از چین و چروک صورت

تشکیل چین و چروک روی صورت یک امر غیر قابل اجتناب است و با بالا رفتن سن پیشگیری از چین و چروک صورت به یکی از دغدغه‌ های اصلی خانم ها تبدیل می شود و به دنبال روش‌ های مختلفی برای از بین بردن آثار حاصل از پیری و بالا رفتن سن خواهند رفت.

اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید و به پیشگیری از چین و چروک صورت فکر می کنید با ما همراه باشید تا شما را راهنمایی کنیم.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

ساختار پوست چگونه است؟

پوست انسان از سه لایه تشکیل شده است که عبارت است از اپی درم، درم و بافت چربی زیر پوستی.

اپی درم به لایه فوقانی پوست گفته می شود که وظیفه تولید ملانین را برعهده دارد و در به وجود آوردن رنگ پوست نقش مهمی را ایفا می کند. این لایه توسط تعدادی از سلول های خاص که از آنها تحت عنوان کراتینوسیت یاد می شود از پوست در برابر سموم موجود در محیط محافظت می کند در برخی از نقاط پوست، اپی درم ضخامت بیشتری دارد مانند پاشنه پا و در برخی نقاط دیگر از قبیل پلک نازک ‌تر است.

ساختار پوست
ساختار پوست

درم به لایه میانی پوست گفته می ‌شود که دارای عملکردهای مختلفی است. غدد چربی و اعصاب حسی بدن در این لایه قرار دارند. همچنین در رشد موها و تولید چربی برای حفظ لطافت پوست نیز نقش دارند و محل قرارگیری عروق خونی است و در تغذیه پوست و دفع مواد سمی نقش دارد.

لایه چربی زیر پوستی آخرین لایه پوست است و دارای بافت های همبند خاصی است و درم را به عضلات و استخوان ها متصل می کند. این لایه از عملکرد سلول های عصبی و عروق خونی محافظت می کند. همچنین این لایه وظیفه کنترل دمای بدن را بر عهده دارد و از عضلات و استخوان های بدن در برابر ضربه محافظت می کند.

این سه لایه از پوست دستخوش عواملی از قبیل پیری، فاکتورهای ژنتیکی و فاکتورهای محیطی می شوند. این لایه ها در شرایطی که روند تولید بافت کند می ‌شود نازک تر شده و پوست مستعد آسیب دیدگی و تغییر خواهد شد. هنگامی که پوست نازک می شود و سلول های چربی و کلاژن خود را از دست می دهد به تدریج چین و چروک و خطوط مختلفی روی آن به وجود خواهد آمد.

علل تشکیل چین و چروک صورت چیست؟

علت تشکیل چروک صورت
علت تشکیل چروک صورت

معمولا از عوامل مختلفی در تشکیل چین و چروک صورت نقش دارند. برخی از افراد به لحاظ ژنتیکی بیشتر از سایرین در معرض تشکیل چین و چروک قرار دارند. برخی از علل شایع تشکیل چین و چروک صورت به شرح زیر می باشد:

  • سن
  • قرار گرفتن در معرض مواد سمی به مدت طولانی
  • برنزه کردن پوست
  • قرار گرفتن در معرض پرتوهای فرابنفش خورشید
  • سیگار کشیدن
  • استرس

انقباضات مداوم عضلات صورت که به علت لبخند زدن یا اخم کردن ایجاد می ‌شود می ‌تواند زمینه تشکیل چین و چروک و خطوط صورت را فراهم کنند. هنگامی که پوست نازک تر می شود عضلات نمی توانند دیگر انعطاف پذیری و شکل پوست را حفظ کنند در نتیجه به تدریج روی پوست تعدادی چین و چروک به وجود می آید.

برای پیشگیری از چین و چروک صورت چه باید کرد؟

در اکثر افراد خطوط ریز و چین و چروک صورت نشانه بالا رفتن سن است. چین و چروک صورت خود را به صورت خطوط ریز و درشت نشان می دهد. صورت و گردن اولین نقاطی هستند که آثار حاصل از پیری را نشان می دهند و دست ها در مرحله بعدی قرار دارند.

پیشگیری از چین و چروک
پیشگیری از چین و چروک

مشاهده چین و چروک روی صورت باعث ناراحتی تعداد زیادی از افراد می ‌شود و آنها را مرتب با خود این جمله را تکرار می کنند که برای پیشگیری از چین و چروک صورت چه باید کرد؟

روش های مختلفی برای کاهش چین و چروک و خطوط ریز و درشت صورت وجود دارد که برخی از آنها عبارتند از لیزر درمانی، پیلینگ شیمیایی، میکرودرم ابریژن، تزریق فیلر و استفاده از کرم های موضعی.
در لیزر درمانی تعداد سوراخ بسیار ریز در پوست ایجاد می شود و بدن را تحریک می ‌کند فرایند ترمیم را شروع کند و به تولید کلاژن بپردازد. می توان از لیزر درمانی برای صورت، قفسه سینه، گردن و دست ها استفاده کرد و به جوان سازی آنها کمک کرد.

به غیر از تزریق فیلر برای از بین بردن خطوط خنده اطراف دهان و زیر چشم و رفع چین و چروک به حلقه های تیره آن استفاده می شود. همچنین می توان از تزریق فیلر برای افزایش حجم گونه ها، زاویه سازی فک و بهبود وضعیت پشت دست ها استفاده کرد.

تزریق بوتاکس
تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس نیز با شل کردن عضلات و جلوگیری از انقباض آنها از به وجود آمدن چین و چروک صورت جلوگیری می کند. می توان از بوتاکس برای از بین بردن خطوط روی پیشانی و اطراف چشم نیز استفاده کرد.

چند نکته مهم برای پیشگیری از چین و چروک صورت

شما می توانید با چند تغییر ساده در سبک زندگی خود اقدام به پیشگیری از به وجود آمدن چین و چروک صورت نمایید و آثار و نشانه های حاصل از پیری را از بین ببرید. برخی از نکات مهمی که می تواند به بهبود شرایط پوست شما کمک کند به شرح زیر می باشد:

  • استفاده از کلاه و عینک آفتابی در هنگام بیرون رفتن از منزل
  • قرار نگرفتن در مقابل نور مستقیم آفتاب
  • استفاده از کرم مرطوب کننده به صورت روزانه
  • استفاده از محصولات مراقبت از پوست معتبر
  • استفاده نکردن از محصولاتی که باعث سوختگی پوست می شوند
  • محدود کردن تعداد محصولات مورد استفاده
  • خرید هوشمندانه محصولات مراقبت از پوست
  • پرهیز از استعمال دخانیات
  • داشتن رژیم غذایی متعادل
  • کاهش سطح استرس

پیروی کردن از این نکات می ‌تواند در پیشگیری از چین و چروک صورت موثر باشد و تشکیل خطوط روی آن را به تعویق بیندازد.

جوان سازی صورت در گرگان

جوانسازی صورت در گرگان
جوانسازی صورت در گرگان

برای شما خواننده محترم ساکن استان زیبا و سرسبز گرگان که به دلایل مختلف دچار چین و چروک روی صورت شده ‌اید و از دیدن این خطوط ناراحت هستید و از روش‌ های مختلفی برای برطرف کردن این چین و چروک ها استفاده کرده اید خبر خوبی داریم.

دیگر لازم نیست که به امتحان کردن روش هایی مانند رفع چین و چروک صورت با جوش شیرین، رفع چین و چروک صورت با زالو یا رفع چین و چروک صورت با روش های گیاهی باشید و هر بار پس از امتحان کردن آنها دچار ناامیدی بیشتر شوید.

شما می توانید با استفاده از روش های مدرن و موثر که مورد تایید سازمان غذا و دارو قرار دارند به ظاهر دلخواه خود دست پیدا کنید و از شر چین و چروک های روی صورت تان خلاص شوید. ما در بهترین کلینیک زیبایی گرگان و به کمک بهترین دکتر فوق تخصص پوست در گرگان شما را به آنچه که انتظارش را دارید می رسانیم.

 

تزریق فیلر در کنار تزریق بوتاکس می تواند خطوط ریز و درشت روی پوست شما را برطرف کند و صورتی جوان و شاداب به شما هدیه دهد.

هیچ گونه محدودیتی در ارتباط با کاربرد روش های جوان سازی پوست برای خانم ها و آقایان وجود ندارد و شما آقای محترمی که دوست دارید به جوان سازی پوست خود بپردازید می توانید با مراکز زیبایی ما تماس بگیرید تا مراحل اولیه برای مشاوره با پزشک انجام شود.

مترجم: لیلا عبدالملکی

لینک منبع

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments