بهترین روش صاف کردن موها

با ریباندینگ موهایی بدون فر داشته باشید

با ریباندینگ موهایی بدون فر داشته باشید
با ریباندینگ موهایی بدون فر داشته باشید

با ریباندینگ موهایی بدون فر داشته باشید   

همه ما آرزو داریم موهای براق و صاف و درخشان داشته باشیم که بتوانیم آنها را  به هر مدلی که می خواهیم دربیاوریم. تصور کنید که صبح از خواب بیدار شوید و موهای تان مرتب باشند. ریباندینگ مو روشی است که باعث می شود موها به راحتی فرم بگیرند.  اما این روش گران است و نیاز به مراقبت فوق العاده از موها دارد.

ریباندینگ مو چگونه انجام می شود؟

سلول های مو دارای پیوندهای طبیعی هستند که بافت آن را مشخص می کند و موجب می شود که مو فردار و یا صاف باشد. عملکرد ریباندینگ به این صورت است که پیوند مولکول های پروتئین را تغییر می دهد.  در پروسه ریباندینگ از مواد شیمیایی و خنثی کننده استفاده می کنند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

پروسه ریباندینگ مو به این صورت است که پس از شستشو با شامپوی مخصوص صاف کردن مو ، موها به مدت 30 دقیقه با نرم کننده آغشته می شوند.  این عوامل پیوند مولکولی را می شکند. سپس موها را با سشوار خشک کرده و اتو می کشیم.  پس از آن خنثی کننده را به موها می زنیم.

مراقبت پس از ریباندینگ یا صافی مو

مهمترین مراقبت پس از ریباندینگ
مراقبت پس از ریباندینگ

درمان ریباندینگ مو بسیار گران است. بنابراین پس از انجام این پروسه از موهای خود به خوبی مراقبت کنید. قبل از اینکه موهای تان صاف شود ، مطمئن شوید که می خواهید این کار را انجام دهید، زیرا به مراقبت های خاص پس از درمان نیاز دارد. مواد شیمیایی مورد استفاده در این فرآیند باعث می شوند موها کمی شکننده و حساس شوند.  اگر با دقت رفتار کنید ، موهای شما برای مدت طولانی زیبا باقی خواهند ماند.

  • از شامپو مخصوص موهای صاف استفاده کنید ؛
  • از نرم کننده مو استفاده کنید ؛
  • روغن مو را به طور مرتب استفاده کنید ؛
  • حداقل هر 15 روز یک بار از روغن و بخار استفاده کنید ؛
  • یک رژیم سالم و متعادل داشته باشید.

 نکاتی برای سالم و زیبا نگه داشتن موها پس از ریباندینگ

سالم و زیبا نگه داشتن موها پس از ریباندینگ
سالم و زیبا نگه داشتن موها پس از ریباندینگ
  • پس از ریباندینگ تا چند روز پس از درمان موهای خود را شستشو ندهید تا مواد شیمیایی کار خود را انجام دهند.
  • کارشناسان معمولاً توصیه می کنند که موها را حتی پشت سر و یا پشت گوش نزنید. حتی هنگام خواب برای جلوگیری از تا خوردن ، موهای را صاف قرار دهید.
  • بعد از 3 یا 4 روز پس از درمان ریباندینگ مو، از یک شامپوی ملایم با یک نرم کننده مناسب برای شستشوی موها استفاده کنید. بگذارید نرم کننده قبل از آب کشی چند دقیقه روی موها بماند.
  • کارشناسان همچنین توصیه می کنند که از سشوار با باد گرم برای خشک کردن موها استفاده نکنید. برای جلوگیری از خشکی موها ، از باد سرد سشوار استفاده کنید.
  • به یاد داشته باشید که موهای شما به زمان نیاز دارند تا بعد از مواد شیمیایی ریکاوری شوند. حداقل 6 ماه صبر کنید سپس موها را رنگ یا هایلایت کنید.
  • نوک موهای تان را به طور مرتب کوتاه کنید تا از موخره پیشگیری کنید.
  • مو را با آب سرد و به طور کامل شستشو دهید تا پوست سرتان تمیز شود.
  • با استفاده از یک شانه دندانه درشت موها را شانه کنید. گره موها را به آرامی با دست بازکنید. از شانه چوبی استفاده کنید.
  • پس از درمان ریباندینگ ، موها را در معرض هوای گرم قرار ندهید. از یک روسری یا چتر استفاده کنید تا اثر صاف کردن موها برای مدت طولانی تری باقی بماند.
  • استفاده از آب معدنی برای شستشوی مو یک گزینه عالی است. زیرا آب معدنی مواد مغذی مورد نیاز موها را فراهم می کند.
  • یک رژیم غذایی خوب سرشار از مغذی ها شامل آجیل مانند بادام و بادام زمینی و سبزیجات کمک خواهد کرد که موهای شما سریع تر رشد کنند.

با رعایت این نکات موهای شما حداقل برای 2 سال صاف و نرم است. با توجه به این که ریباندینگ مو به طور دائمی بافت موی شما را تغییر می دهد ، معایب رایج آن عبارتند از شکنندگی مو و سوزش پوست سر در طول دوره درمان. علاوه بر این ، نگهداری و مراقبت از موها  ممکن است پرهزینه باشد. بنابراین ، قبل از انجام ریباندینگ لازم است با واقعیت های اساسی مربوط به این پروسه آشنا باشید. عملکرد های مناسب  می تواند به طور قابل توجهی آسیب موها را کاهش دهد.

آیا ریباندینگ برای موها مضر است؟

مهمترین مراقبت س از ریباندینگ
مراقبت از موها پس از ریباندینگ

در حالی که این حقیقت که هر گونه درمان شیمیایی می تواند تأثیر نامطلوب بر سلامتی مو داشته باشد، غیر قابل انکار است ، اما با اقدامات احتیاطی و مراقبت از مو به طور منظم ، می توانید انتظار داشته باشید که این عوارض را به حداقل برسانید یا به طور کامل از بین ببرید. اگر از موهای خود مراقبت نکنید باید منتظر یک فاجعه باشید.

از موهای خود پس از ریباندینگ به دقت مراقبت کنید.  فکر نکنید که چون موها صاف و براق شده اند دیگر نیازی به مراقبت ندارند. توجه داشته باشید که اگر ریزش مو دارید باید از هر گونه درمان شیمیایی برای موهای خود اجتناب کنید.

محقق و مترجم : مینو شفیعی

[button color=”red” size=”small” link=”http://www.onlymyhealth.com/hair-rebonding-facts-1326352031http://” target=”blank” ]لینک منبع[/button]

[button color=”red” size=”small” link=”http://http://www.onlymyhealth.com/what-hair-rebonding-harmful-1329129787″ target=”blank” ]لینک منبع 1[/button]

[button color=”red” size=”small” link=”https://www.rewardme.in/beauty/hair/article/how-to-get-frizz-free-reliefhttp://” target=”blank” ]لینک منبع 2[/button]

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید