نکاتی که هیچوقت هیچکس بهتون نمیگه: پیدا کردن یه مرکز لیزر موهای زائد خوب!

بهترین کلینیک لیزر موهای زائد در غرب تهران
کلینیک لیزر موهای زائد در غرب تهران

تصمیم گیری برای این که موهای زائد خود را نزد کدام مرکز، لیزر کنید، تصمیمی است که نباید عجولانه و ساده گرفته شود. با پیروی از نکاتی که ما در این مطلب گردآوری کرده ایم، با اطمینان خاطر می توانید یک مرکز معتبر و قابل اعتماد را برای لیزر موهای زائد خود بیابید.

 

1- یافتن مراکز خوشنام

نخستین گام، یافتن مراکزی است که از نظر سابقه کار لیزر موهای زائد، پر آوازه و خوشنام باشند. بهترین و تنها راه این است که از دوستان و آشنایانی که به مراکز لیزر موهای زائد مراجعه کرده اند، پرس و جو کنید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

ممکن است بسیاری از افراد چنین فردی را سراغ نداشته باشند و به همین علت دست به جستجو در اینترنت بزنند. نقشه گوگل در این زمینه می تواند بسیار موثر باشد. هنگامی که شما واژه “لیزر موهای زائد” را در این سایت تایپ کنید، فهرستی از تمامی مراکز معتبر که در زمینه لیزر موهای زائد فعالیت دارند را بر اساس موقعیت جغرافیایی تان به شما نشان خواهد داد.

بدین ترتیب می توانید فهرستی از مراکزی که به منطقه شما نزدیک تر است را انتخاب و یادداشت نمایید.

 

2- بررسی نظرات کاربران در سایت ها

شما به راحتی می توانید به تایپ واژه “لیزر موهای زائد” در گوگل به سایت هایی هدایت شوید که بعضا در قسمت نظرات، کاربران بسیاری تجربیات یا نظرات خود را در اختیار سایر کاربران قرار داده اند. همیشه به خاطر داشته باشید که نظرات افراد مختلف، بهترین معیار برای سنجش هر چیزی است.

در وب سایت تهران اسکین چنین امکانی وجود دارد و شما به راحتی می توانید نظرات کاربران، سوالات متداول، تجربیات افراد و مقالات متعددی را در زمینه لیزر موهای زائد مطالعه کنید. همچنین در تهران اسکین، یک لیست از مراکز معتبر لیزر در سرتاسر ایران (برای مشاهده کلیک کنید) وجود دارد که به راحتی می توانید نزدیک ترین مرکز به شهر یا محله خود را انتخاب کرده و به آنجا مراجعه نمایید.

بهترین مرکز لیزر موهای زائد شریعتی
laser hair removal salon

3- تماس با مراکز لیزر منتخب

اکنون شما یک فهرست از مراکز لیزر موهای زائد در دست دارید و قصد دارید اطلاعات بیشتری در مورد آن ها کسب نمایید. گام بعدی این است که پیش از مراجعه حضوری، با این مراکز تماس تلفنی بگیرید تا چنانچه هریک از مراکز، معیارهای تان را برآورده نکرد، آن را از لیست خط بزنید.

سوالاتی که می توانید به صورت تلفنی بپرسید، عبارتند از:

  • نام و تخصص شخصی که با او صحبت می کنید
  • نام و تخصص پزشکی که کار لیزر موهای زائد را انجام می دهد
  • این که چه نوع دستگاه های لیزری در مرکزشان وجود دارد و آیا دارای تاییدیه FDA است یا خیر
  • نام تجاری دستگاه های لیزر موهای زائد
  • این که چه مدت در زمینه لیزر موهای زائد فعالیت دارند و تعداد مراجعینی که خدمات لیزر دریافت کرده اند
  • این که آیا تست و مشاوره رایگان انجام می دهند یا خیر

مراکز لیزر موهای زائد قادر نیستند اطلاعات دقیقی در خصوص هزینه لیزر و تعدات جلسات مورد نیاز به شما ارائه دهند. زیرا بدون ارزیابی شخصی شما، پاسخ دادن به آن ها غیر ممکن است. بنابراین، این امر مستلزم مراجعه حضوری است.

 

4- مشاوره حضوری با مراکز لیزر منتخب

پیش از شروع درمان های لیزر موهای زائد، باید برای مشاوره اولیه مراجعه کنید. این مشاوره نباید به صورت تلفنی باشد و نیاز به مراجعه حضوری دارد.

مشاوره اولیه به شما این امکان را می دهد که تمامی سوالاتی که در خصوص لیزر موهای زائد تان دارید بپرسید. شما باید این مشاوره را مستقیما با فردی انجام دهید که قرار است درمان لیزر شما را انجام دهد.

 

سوالاتی که باید از مشاور خود بپرسید:

  • تخصص شما چیست؟
  • از چه نوع دستگاه هایی استفاده می کنید؟ الکساندرایت، اندیاگ، روبی، آی پی ال یا دایود؟
  • برند دستگاه لیزرتان چیست؟ (منظور کارخانه سازنده است، نه نوع لیزر)
  • مزایای این دستگاه به نسبت سایر دستگاه های موجود در بازار چیست؟
  • چند سال سابقه کار با این دستگاه را دارید؟
  • چه تعداد افراد را با این دستگاه درمان کرده اید؟
  • آیا دستگاه لیزرتان دارای تاییدیه FDA است؟
  • آیا پوست و موی من برای لیزر موهای زائد مناسب است؟
  • من چه انتظاراتی از درمان می توانم داشته باشم؟
  • برای رسیدن به نتیجه دلخواه، به چه تعداد جلسه لیزر نیاز دارم؟
  • اگر به نتیجه دلخواه نرسم، راهکار شما چیست؟
  • هزینه کل درمان لیزر موهای زائد من چقدر خواهد شد؟
  • لیزر موهای زائد چقدر دردناک است؟
  • آیا جهت کاهش درد و ناراحتی از بی حس کننده استفاده می کنید؟
  • عوارض جانبی احتمالی لیزر موهای زائد چیست؟
  • آیا در طول فرایند لیزر از سیستم های خنک کننده استفاده می کنید؟
  • آیا شما برای کاهش دائمی مو، تضمینی می دهید؟
  • اگر دچار سوختگی شوم، چه راهکاری دارید؟

حتما نسبت به این موضوع اطمینان حاصل کنید که فردی که به سوالات شما پاسخ می دهد، یک پزشک کاملا واجد شرایط و آموزش دیده در زمینه لیزر باشد تا آسیب های احتمالی ناشی از خطاهای درمان در شما به حداقل برسد.

بهترین مرکز لیزر موهای زائد جردن
مرکز لیزر موهای زائد جردن

پاسخ هایی که دریافت می کنید را وحی منزل تلقی نکنید

هیچ گاه همگی پاسخ های متخصصین یا کادر مرکز لیزر موهای زائد را به عنوان صحیح ترین پاسخ در نظر نگیرید. افراد ممکن است بعضا ادعاهای بر پایه بازاریابی داشته باشند که لزوما درست نیست. همچنین ممکن است در تلاش جهت افزایش درآمد، شما را گمراه کنند و اطلاعات نادرستی به شما بدهند. البته این موضوع در خصوص همه پزشکان صدق نمی کند و تنها در موارد نادر اتفاق می افتد.

تحقیقات بالینی متعددی در خصوص اثربخشی لیزر موهای زائد بر روی انواع پوست و عوارض آن صورت گرفته است و در نهایت مناسب بودن آن به اثبات رسیده است. پس از مشاوره اولیه، نوبت به جمع بندی و تصمیم گیری است.

 

5- لزوم انجام تست پچ

پچ تست، یک آزمون ساده و معمولی است که بر روی تکه کوچکی از ناحیه درمان صورت می گیرد. تست پچ، این امکان را به پزشک می دهد که طیف وسیعی از تنظیمات لیزر را بر روی شما امتحان کند تا متوجه چگونگی واکنش پوست تان به درمان شود.

توصیه می کنیم تست پچ را در ناحیه ای انجام دهید که در معرض دید عموم نیست. پس از این تست، باید زمان بدهید تا چگونگی واکنش پوست شما مشخص گردد. معمولا یک هفته، زمان مناسبی است.

نکته: برای شروع درمان عجله نکنید و اجازه دهید دست کم چند روز (ترجیحا یک هفته) از تست پچ تان سپری شود تا نسبت به واکنش های ایجاد شده مطلع شوید.

بهترین عملکرد لیزر موهای زائد
چگونگی عملکرد لیزر موهای زائد

6- تصمیم گیری درست و اصولی

مقایسه مراکز لیزر

کلیه اطلاعات مراکز لیزر منتخب خود را اعم از نام مرکز، تاریخ مشاوره، نکات کلیدی مکالمه و غیره را در برگه ای یادداشت کنید تا بتوانید به راحتی آن ها را با یکدیگر مقایسه کرده و تصمیم درستی اتخاذ نمایید.

 

قید کردن همه موارد

بسیار حائز اهمیت است که همه موارد را در یادداشت های خود قید کنید تا بتوانید کارآمد بودن یا ناکارآمدی مرکز لیزر موهای زائد را مشخص نمایید.

 

مشخصات یک مرکز لیزر بد

چنانچه حین بازدید از یک مرکز لیزر موهای زائد، به هریک از علائم هشدار دهنده زیر برخوردید، در خصوص درمان در آن مرکز باید بیشتر فکر کنید:

 

1- شما را مجبور به تصمیم گیری کنند

مانند هر ارائه دهنده خدمات دیگر، مراکز لیزر موهای زائد نیز با ارائه خدمات لیزر کسب درآمد می کنند. برخی از آن ها با پیروی از اصول اخلاقی این خدمات را ارائه می دهند و برخی دیگر با ارائه اطلاعات غلط، مراجعین را گمراه می کنند. برخی دیگر نیز اطلاعات دقیقی در اختیارتان قرار می دهند، اما در تلاشند که شما را به یک مشتری پرداخت کننده تبدیل کنند.

تعداد کمی از مراکز لیزر موهای زائد با توضیح این که هزینه های درمان شما تا پایان چقدر می شود، شما را مجبور به پرداخت هزینه در مشاوره اولیه می سازند.

چنانچه کارکنان مرکز لیزر به هر طریقی شما را وادار به دریافت خدمات در مرکز خود کنند، از خودتان بپرسید که آیا این ها همان کسانی هستند که بتوان برای لیزر موهای زائد بدانها اعتماد کرد یا خیر. توصیه ما این است که در شرایطی که مجبور به پذیرش درمان شدید، آن مرکز را از لیست خود خط بزنید.

بهترین کلینیک لیزر موهای زائد در اصفهان
کلینیک لیزر موهای زائد

2- به شما وعده رفع دائمی موهای زائد تان را بدهند

از لحاظ قانونی، لیزر موهای زائد به عنوان یک روش دائمی در رفع موهای زائد محسوب نمی شود. بر اساس قوانین FDA، این روش تنها به عنوان “کاهش دائمی موهای زائد” تلقی می گردد.

تفاوت بسیاری در “رفع دائمی موهای زائد” و “کاهش دائمی موهای زائد” وجود دارد. در حقیقت، کاهش به معنای کم شدن دائمی تعداد موهای زائد در ناحیه تحت درمان است. تنها روش رفع دائمی موهای زائد، الکترولیز می باشد.

چنانچه مرکزی مدعی باشد که موهای زائد شما را برای همیشه و به طور دائم از بین خواهد برد، باید به آن ها شک کرد. زیرا در حال اطلاع رسانی غلط هستند و در واقع قصد گمراه کردن و فریب دادن شما را دارند. واضح است که نباید درمان لیزر موهای زائد خود را در چنین مرکزی انجام دهید.

 

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع برای مطالعه بیشتر:

[button color=”red” size=”small” link=”https://hairfreelife.com/find-reputable-laser-hair-removal-clinic/” ]لینک مرجع[/button]

 

 

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید