اتوپلاستی برای کوچک کردن گوش های خیلی بزرگ یا ماکروتیا Macrotia

اتوپلاستی برای کوچک کردن گوش های خیلی بزرگ یا ماکروتیا Macrotia

اتوپلاستی برای کوچک کردن گوش های خیلی بزرگ یا ماکروتیا Macrotia

اتوپلاستی برای کوچک کردن گوش های خیلی بزرگ یا ماکروتیا Macrotia

اتوپلاستی برای کوچک کردن گوش های خیلی بزرگ یا ماکروتیا Macrotia  برای تغییر سایز گوش انجام می شود.  گوش های بیش از حد بزرگ را می توان برای اینکه با صورت تناسب داشته باشند ، کوچک کرد.

وقتی گوش ها خیلی بزرگ هستند ،  اولین چیزی که دیگران موقع نگاه کردن به شما متوجه می شوند همین گوش های بزرگ  است.   حتی در حالی که با کسی صحبت می کنید ، ممکن است به چشم شما نگاه نکند.  زیرا گوش های شما نگاه آنها را منحرف می کند. گوش های بزرگ یا ماکروتیا تأثیر منفی بر اعتماد به نفس افراد دارد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

Macrotia  یک شکل گوش مادرزادی است که گوش ها بیش از حد بزرگ هستند.  دکتر ها برای تعیین ماکروتیا ، گوش افراد یا کودکان را اندازه گیری می کنند.  متوسط ​​طول گوش کودک حدود 6 سانتی متر است و اندازه گوش بزرگسالان می توانند از 6 تا 6.5 سانتی متر متفاوت باشد.

علاوه بر این ، عرض و طول گوش هم باید با هم متناسب باشند.  به طور کلی ، نسبت متوسط ​​باید 50-55٪ باشد.   در حالی که گوش مردان نسبت به زنان بزرگ تر است.  اگر نسبت عرض به طول متفاوت باشد ، ممکن است ماکروتیا وجود داشته باشد.

 

اتوپلاستی برای کوچک کردن گوش – ماکروتیا

اتوپلاستی برای کوچک کردن گوش -ماکروتیا

اتوپلاستی یا جراحی زیبایی گوش شامل حذف پوست و غضروف اضافی و بیش از حد است.  در این روش جراح سایز قسمت های بالا و پایین گوش را کاهش می دهد.   جراحی زیبایی برای کوچک کردن سایز گوش یا ماکروتیا هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان انجام شود. و روشی مطمئن و بدون خطر است.

بیش از 15 سال است که این جراحی در دنیا انجام شده است.

اتوپلاستی Otoplasty  یکی از محبوب ترین روش های جراحی پلاستیک است که برای کودکان انجام می شود.   سن اکثریت قریب به اتفاق بیمارانی که برای جراحی زیبایی گوش مراجعه می کنند 18 سالگی است .

علاوه بر این جراحی زیبایی گوش برای نوزادانی که با نقص های مادرزادی به دنیا می آیند و کودکانی که دچار آسیب دیدگی گوش شده اند ، انجام می شود.

نکته ی منحصر به فرد در انجام این نوع جراحی زیبایی گوش این است که جراح تکنیک هایی به کار می برد که غضروف گوش را حفظ می کند.

گوش ها ساختارهای بسیار ظریف هستند که دارای کمترین میزان خون هستند.  عوارض ناشی از تکنیک های نامناسب جراحی می تواند فاجعه آمیز باشد.  به عنوان مثال ، عفونت می تواند باعث تخریب غضروف شود که بر شکل گوش شما تاثیر می گذارد. به همین دلیل ، جراحان ما تکنیک های جراحی زیبایی گوش را طوری  طراحی کرده اند تا احتمال عوارض در غضروف گوش  به حداقل برسد.

به دست آوردن نتایج مورد نظر از جراحی زیبایی کوچک کردن گوش به اندازه گیری گوش قبل از عمل جراحی بستگی دارد.  سپس جراح با برنامه ریزی دقیق می تواند به نتیجه مطلوب دست پیدا کرد.

مرکز لیزر و زیبایی برکه بهترین خدمات را توسط پزشکان متخصص و مجرب و کادر آموزش دیده و خوش برخورد به شما ارائه خواهد داد.  برای تماس با ما اینجا کلیک کنید.

جراحی زیبایی کوچک کردن گوش

جراحی زیبایی کوچک کردن گوش -ماکروتیا

عمل جراحی زیبایی برای کوچک کردن گوش طی سه تا شش ساعت انجام می شود. و به بیمار بیهوشی عمومی داده می شود.

ابتدا برش کوچکی در پشت گوش ایجاد می شود. از طریق این برش ، غضروف و پوست اضافی حذف می شوند. سپس بافت باقی مانده به شکل کلی یک گوش کوچک تر تشکیل می شود.

 

دوره بهبودی بعد از جراحی ماکروتیا

  • پانسمان ، باند و بخیه ها پس از یک هفته حذف می شود ،
  • در دوره ریکاوری بیمار ممکن است احساس درد و ناراحتی داشته باشد ،
  • تا یک هفته بعد از عمل باید استراحت کنید.

پس از عمل جراحی یک پانسمان برای محافظت از گوش ها روی سر شما قرار داده می شود. و بعد از حدود یک هفته ، برداشته می شود و بخیه های غیر جذبی را هم دکتر در مطب می کشد.

ممکن است در چند روز اول درد و ناراحتی احساس شود ، در این صورت می توانید از داروهای مسکن که دکترتان تجویز کرده استفاده کنید.

پس از عمل باید یک هفته استراحت کنید تا اینکه سریع تر بهبود پیدا کنید.   با این حال ، مهم است که شما تمام روز را در رختخواب نمانید.  شما باید هر یکی دو ساعت بلند شوید و قدم بزنید تا خون در بدن تان جریان پیدا کند.

برای سه ماه اول باید شب ها موقع خوابیدن از یک هد بند که خیلی سفت نباشد ، برای محافظت از گوش های خود و جلوگیری از خم شدن یا کشیده شدن گوش ها استفاده کنید.

ورزش هایی که با استفاده از کلاه ایمنی انجام می شوند را می توانید پس از یک هفته انجام دهید.  اما از فعالیت های شدید و ورزش های تماسی  باید حداقل تا شش هفته اجتناب شود.  هنگام بازی، به خصوص در زمین بازی ، باید خیلی مراقب باشید.

 

متناسب کردن سایز گوش ماکروتیا

جراحی برای متناسب کردن سایز گوش می تواند نتایج شگفت انگیزی در بیماران داشته باشد.  پس از این جراحی بیماران دیگر احساس نمی کنند که همه فقط گوش های آنها را می بینند.  و این دقیقاً همان چیزی است که آنها از عمل جراحی می خواهند.  البته زخم و جای بخیه ها هم  به خوبی در پشت گوش شان پنهان می شود. جای عمل جراحی تقریباً نامرئی است.

 

خطرات و عوارض جراحی زیبایی کوچک کردن گوش

خطرات و عوارض جراحی زیبایی کوچک کردن گوش

جراح باید در حین انجام عمل جراحی بسیار مراقب باشد.   زیرا غضروف و دیگر بافت های گوش بسیار حساس است.  با این حال و با وجود دقت و مراقبت جراح ، شما هم باید از خطرات و عوارض جراحی زیبایی کوچک کردن گوش اطلاع داشته باشید.

خطرات و عوارض جراحی زیبایی کوچک کردن گوش عبارتند از :

  • عفونت غضروف گوش که می تواند بافت اسکار ایجاد کند. (می تواند با آنتی بیوتیک درمان شود) ،
  • تشکیل لخته خون بر روی گوش ،
  • نامتقارن بودن گوش ها ،
  • واکنش به بیهوشی.

خطرات بیشتر برای افرادی است که سیگاری هستند ، به بیماری دیابت مبتلا هستند و یا گردش خون ضعیف دارند.

سؤالات متداول در مورد درمان ماکروتیا

سؤالات متداول در مورد درمان ماکروتیا

ماکروتیا macrotia  چیست؟

Macrotia   اصلاح پزشکی برای گوش های بیش از حد بزرگ است.  بزرگ بودن گوش ها با برجسته بودن و رو به جلو بودن گوش ها متفاوت است.  سایز گوش های برجسته معمولاً متناسب است اما بیرون زده هستند.

 

چگونه ماکروتیا را درمان می کنید؟

درمان ماکروتیا به این صورت است که ابتدا سایز گوش های فعلی را اندازه می گیریم و سپس سایزی را که با سر و ویژگی های صورت شما هماهنگ باشد ، در نظر می گیریم.  سپس در مرحله جراحی پوست و غضروف اضافی را برای تغییر شکل گوش ها ، کوچک تر می کنیم.

جراحی کوچک کردن گوش یک جراحی نسبتاً غیر معمول است.

 

جراحی زیبایی کوچک کردن ماکروتیا در چه سنی انجام می شود؟

این نوع اتوپلاستی هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان انجام می شود و سن خاصی ندارد.

 

آیا جراحی کوچک کردن گوش درد دارد؟

این روش تحت بیهوشی عمومی انجام می شود. این بدان معنی است که شما در طول عمل جراحی چیزی احساس نمی کنید.  معمولاٌ در دوران بهبودی بعد از عمل احساس ناراحتی نیز احساس می شود.

 

آیا جای بخیه ها دیده می شود؟    

جای بخیه ها و زخم ها معمولاً  در شیار های طبیعی در پشت گوش قرار دارند.

محقق و مترجم : مینو شفیعی minoo shafie

برای مشاوره و گرفتن وقت برای عمل های زیبایی اتوپلاستی و رینوپلاستی و سایر درمان های زیبایی با مرکز برکه تماس بگیرید.
3.7 3 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments