روغن آرگان

آنچه که باید در مورد ضربان قلب خود بدانید!

can-stock-photo_csp3515936

حتی اگر شما یک ورزشکار نیستید، شناخت و داشتن معلومات درباره بدن و همینطور دستگاه قلب می تواند به شما در رسیدن به تناسب اندام و بهبود وضعیت سلامت بدن کمک کند.

ضربان قلب شما، یا نبض، تعداد دفعاتی ست که قلب در هر دقیقه می تپد. ضربان نرمال قلب از فردی به فرد دیگر متفاوت است. دانستن این نکته که ضربان قلب شما چقدر است، می تواند در سنجش سلامت قلب موثر واقع شود.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

همان طور که انسان پا به سن می گذارد، تغییرات جزئی در سرعت و ترتیب تپش قلب می تواند تغییر کند و ممکن است که حاکی از وجود بیماری قلبی یا شرایط دیگری باشد که باید در اسرع وقت مورد ملاحظه قرار گیرند.

ضربان طبیعی قلب
ضربان طبیعی قلب

ضربان طبیعی قلب چیست و مکان دقیق آن در بدن کجاست؟

بهترین مکان پیدا کردن نبض:

  • مچ دست
  • داخل آرنج
  • اطراف گردن
  • قسمت بالای پا

برای اینکه بهتر بتوانید نبض را احساس کنید، انگشت خود را بر روی نبض قرار دهید و تعداد ضربان را در مدت 60 ثانیه بشمارید.

28729-Clipart-Illustration-Of-A-Smitten-Love-Struck-Caucasian-Man-With-His-Heart-Pounding-Out-Of-His-Chest-Floating-In-The-Air-With-His-Tongue-Hanging-Out

ضربان قلب در حال استراحت کم است و از آنجایی که در این حالت فعالیت خاصی انجام نمیشود، قلب خون کمتری را پمپاژ می کند. اگر در حالت نشسته قرار دارید یا روی تخت آرمیده اید و هیچگونه بیماری هم ندارید، به طور معمول قلب شما بین 60 تا 100 بار در هر دقیقه می تپد. اما ضربان قلب کمتر از 60 به معنای بیمار بودن فرد یا وجود مشکل در وضعیت سلامت او نیست. کاهش ضربان قلب می تواند ناشی از مصرف دارویی چون  بندآور بیتا (دارويي كه جلو برخي فعل و انفعالات بيوشيمي را مي گيرد) باشد. پایین آمدن ضربان قلب به خصوص در میان ورزشکاران و اشخاصی که فعالیت های بدنی زیاد دارند، بسیار شایع است. افراد فعال و پر تحرک معمولا نبض ضعیفی دارند، چون عضلات قلب آنها در شرایط کاملا مطلوبی قرار دارد و نیازی نیست که فشار زیادی متحمل شوند تا ضربان قلب را در حالت ثابت نگاه دارند.

fe4d6a3af0c2d786abf6d7c2f01c1af6

انجام فعالیت های فیزیکی در حد اعتدال معمولا ضربان قلب در حال استراحت را تغییر نمی دهد. در صورتی که از تناسب اندام برخوردارید و کاملا تندرست هستید، ضربان قلب می تواند تا 40 بار در هر دقیقه تغییر کند. فردی که روزانه فعالیت کمتری را انجام می دهد، ضربان قلب او  بین 60 تا 100 بار در هر دقیقه خواهد بود، چون  عضله قلب مجبور است که کار بیشتری انجام دهد تا عملکرد بدن را بهبود ببخشد.

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments