آندوسکوپی سینوس

آندوسکوپی سینوس | نکته های کلیدی در مورد آندوسکوپی بینی

آندوسکوپی سینوس

آندوسکوپی سینوس

اگر سینوس شما مشکلی داشته باشد قطعا هرچه زودتر به درمانش نیاز پیدا خواهید کرد.عذاب کشیدن هر روزه از مشکل سینوس به معنای آن است که سر کار راحت نخواهید بود، نخواهید توانست فعالیت های روزانه مورد علاقه خود را انجام دهید، حس خوبی ندارید و مدام احساس ناراحتی و عذاب خواهید کرد.
به همین دلیل هم درمان هرچه زودتر این مشکل ضروری است. اما راه درمان مشکلات سینوس چیست؟ با ما در ادامه همراه باشید تا بیشتر با آندوسکوپی آشنا شوید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

آندوسکوپی سینوس
آندوسکوپی سینوس

آندوسکوپی بینی چیست؟

آندوسکوپی بینی یا سینوس عملی است که طی آن پزشک نگاهی به راه ها و کانال های سینوس و بینی می اندازد. این عمل با یک آندوسکوپ انجام می شود. آندوسکوپ یک لوله نازک و منعطف است که در نوک خود یک دوربین مخصوص به همراه یک نور دارد. آندوسکوپی سینوس یا بینی یک عمل سرپایی است که متخصص گوش و حلق و بینی اغلب آن را در مطب خودش انجام می دهد و نیازی به مراجعه به بیمارستان نیست.
سینوس ها گروهی از فضاهایی هستند که توسط استخوان های صورت به وجود آمده اند. سینوس ها با حفره های بینی ارتباط برقرار می کنند. این ناحیه ای اشباع شده از هواست که پشت بینی وجود دارد.
در هنگام انجام شدن عمل آندوسکوپی سینوس پزشک درمانگر لوله آندوسکوپ را از بینی شما داخل می کند. سپس آن را به سمت راه های سینوس و حفره های بینی در عمق راهبری می نماید. در روند آندوسکوپی تصاویری از این نواحی به دست می آید. این تصاویر می توانند به تشخیص و تعیین متد درمانی مناسب برای درمان مشکل اصلی کمک زیادی بکنند. در برخی از موارد ابزارهای کوچک دیگری نیز ممکن است در کنار آندوسکوپی مورد استفاده قرار بگیرند تا از طریق آنها بخشی از بافت نواحی سینوسی به عنوان نمونه برداشته شود. البته این ابزار به منظور های دیگری هم می توانند مورد استفاده قرار بگیرند.

آندوسکوپی سینوس
آندوسکوپی سینوس

چه زمانی از آندوسکوپی سینوس استفاده می شود؟

چنانچه پزشک معالج شما در مورد مشکلات و مسائل زیر به اطلاعات بیشتر یا دقیقتری نیاز داشته باشد احتمالا به شما توصیه می کند آندوسکوپی سینوس انجام دهید. مشکلاتی از قبیل:

  • گرفتگی راه بینی
  • انسداد بینی
  • عفونت بینی و سینوس
  • پولیپ بینی
  • تومور بینی
  • خون دماغی
  • از دست دادن قوه بویایی
  • نشت مایعات مغزی داخل بینی

آندوسکوپی بینی می تواند خیلی از جزئیات را روشن کند. از جمله منطقه خونریزی یا ورم بافت داخلی بینی. همچنین می تواند برای نگاه کردن به تجمعات سلولی که پتانسیل سرطانی شدن را دارند نیز مناسب و کارآمد باشد.
در برخی از مواد آندوسکوپی سینوس یا بینی خودش می تواند به عنوان یک درمان مورد استفاده قرار بگیرد. برای مثال ممکن است روی یک کودک انجام شود تا یک جسم خارجی که داخل بینی اش گیر کرده را بیرون بیاورد.
پزشک همچنین ممکن است آندوسکوپی بینی را برای بررسی میزان تأثیر گذاری درمانی که در پیش گرفته اید توصیه کند.برای مثال آندوسکوپی می تواند به خوبی نشان دهد که آیا پولیپ های بینی آب رفته اند یا نه؟
سینوزیت یکی از رایج ترین علت ها برای انجام آندوسکوپی سینوس است. ممکن است علائمی همچون انسداد بینی، زردی یا سبزی مایع داخل بینی و درد صورت نشانه ای بر وجود چنین بیماری باشد. پزشک درمانگر شما می تواند از آندوسکوپی استفاده کند تا به ورم ها پولیپ ها نگاهی بیندازد.

آندوسکوپی سینوس
آندوسکوپی سینوس

پزشک می تواند با آندوسکوپی بخشی از بافت ناحیه دچار مشکل را بردارد تا بافت نمونه بررسی کند و ببیند که علت احتمالی بروز عفونت چیست و بهترین راه درمان آن چه می تواند باشد؟پزشک درمانگر همچنین ممکن است از آندوسکوپی سینوس برای انجام دادن یک عمل جراحی غیرتهاجمی ساده نیز استفاده نماید. این کار معمولا زمانی انجام می شود که آندوسکوپی بینی در بیمارستان یا مرکز جراحی صورت می پذیرد. این روش می تواند برخی از عارضه ها مانند عفونت سینوس، پولیپ سینوس،پولیپ بینی و تومورهای بینی را درمان کند. این جراحی ها با ابزار بسیار کوچک انجام می شود به برش های بیرونی احتیاجی ندارد.

خطرات آندوسکوپی سینوس چیست؟

آندوسکوپی بینی عموما درمانی ایمن است. اما در موارد نادر ممکن است عوارضی از قبیل موارد زیر هم داشته باشید:

  • خونریزی
  • غش
  • واکنش های دردناک به بیهوش کننده ها
آندوسکوپی سینوس
آندوسکوپی سینوس

چنانچه دچار اختلال خونریزی باشید یا از رقیق کننده های خون استفاده کنید خطر خونریزی بینی در حین آندوسکوپی سینوس بسیار بیشتر می شود. خطراتی که ممکن است شخص شما را تهدید کنند بسته به سن و دیگر مشکلات سلامتی که دارید ممکن است متفاوت باشند. در مورد خطراتی که آندوسکوپی بینی احتمالا برای شما دارد، حتما پیش از شروع درمان با پزشک مشورت کنید.

آماده سازی برای آندوسکوپی سینوس

از پزشک درمانگر خود بپرسید که آیا باید مصرف داروهایی که اخیرا استفاده می کنید را قبل از عمل متوقف بکنید یا نه. داروهایی که مهم هستند عبارتند از رقیق کننده های خون. باید پیش از عمل قادر باشید تا به خوبی بتوانید بخورید و بیاشامید. پزشک درمانگر ممکن است دستورالعمل های بیشتری در مورد کارهایی که باید یا نباید پیش از عمل انجام دهید به شما می دهد.
درست قبل از عمل ممکن است یک اسپری بی حسی موضعی داخل بینی شما اسپری شود.این کار به کاهش ورم کمک می کند و به لوله آندوسکوپی بینی اجازه می دهد تا به راحتی از تونل های بینی و سینوس عبور کند. در برخی از موارد خاص حتی ممکن است پزشک تصمیم بگیرد به جای اسپری از تزریق مواد بی حس کننده موضعی استفاده کند. که این البته به صلاحدید او و شرایط شما بستگی دارد.

آندوسکوپی سینوس
آندوسکوپی سینوس

بهترین مرکز برای آندوسکوپی سینوس

برای اینکه بتوانید نتیجه خوب و قابل اطمینانی از عمل آندوسکوپی بینی بگیرید باید حتما دقت داشته باشید تا به یک مرکز خوب و معتبر مراجعه کنید که پزشک درمانگرش فردی متخصص و حرفه ای باشد. چون در غیر اینصورت خطر ریسک ها و عوارض جانبی بیشتر شده در کنار اینکه احتمال موفقیت عمل هم پایین تر می آید. پس حتما در انتخاب مرکز درمانی دقت کافی داشته باشید.

شما می توانید بهترین متخصصان آندوسکوپی سینوس را در مرکز برکه در شمال تهران پیدا کنید. برکه با کادری مجرب از پزشکان فوق تخصص و حرفه ای در کنار تعرفه های معقول و به صرفه یکی از بهترین مراکز برای آندوسکوپی در تهران است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برکه و همچنین گرفتن نوبت درمان به صفحه تماس با ما مراجعه نمایید.

مترجم و محقق : ندا ناصری
منبع مقاله

5 1 رای
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments