عمل آندوسکوپی سینوس

جراحی آندوسکوپی سینوس | بهترین مرکز جراحی بینی در تهران

جراحی آندوسکوپی سینوس

جراحی آندوسکوپی سینوس

تمام افرادی که مبتلا به عارضه های سینوسی هستند، به خوبی می دانند که این بیماری تا چه حد می تواند باعث آزار و اذیت شود. عدم استراحت کافی، خواب ناآرام ، خروپف و خیلی مشکلات دیگر، تنها بخش کوچکی از اثرات بیماری های سینوس روی فرد است.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

اما یکی از بهترین راهکارهایی که می توان برای درمان سینوس به کار گرفت، جراحی آندوسکوپی سینوس است. در ادامه تصمیم داریم به طور مختصر راجع به این جراحی برایتان توضیحاتی را ارائه کنیم. با ما همراه باشید.

جراحی آندوسکوپی سینوس چیست؟

عمل جراحی آندوسکوپی سینوس، نوعی پروسیجر است که مسیرهای سینوسی را باز می کند تا به این ترتیب عملکرد و سلامت را به آن ها بازگرداند. در موارد وخیم سینوزیت، به خاطر التهاب گذرگاه های آبی، سینوس ها نمی توانند مایعات ترشح کنند. در نتیجه ترشحات مخاطی در سینوس به دام می افتند و به شدت عفونت زده می شوند.

هدف جراحی این است که با دقت زیاد، استخوانی نازک و باریک و همچنین عضو مخاطی را بردارد و به این ترتیب مسیر ترشح سینوس ها را باز نگه دارد.

جراحی آندوسکوپی سینوس
جراحی آندوسکوپی سینوس

اصطلاح “آندوسکوپی” نیز به استفاده از تلسکوپ های کوچک فیبروپتیک اشاره دارد که اجازه می دهد تمام جراحی از طریق سوراخ بینی انجام شود ، بدون اینکه نیازی به برش پوست وجود داشته باشد.

 جراحی آندوسکوپی سینوس تحت بیهوشی عمومی انجام می شود.

اقدامات قبل از جراحی آندوسکوپی سینوس ها

برای این که جهت جراحی خود آماده شوید، ممکن است جراحتان داروهایی برای پیشگیری از علائم سینوس ها تجویر کند. احتمالاً این داروها آنتی بیوتیک و استروئیدها خواهند بود.

یادتان نرود که داروهایتان را حتما در روز جراحی نیز مصرف کنید. علاوه بر این ، باید از مصرف داروهای زیر به مدت 14 روز قبل از جراحی خودداری کنید :

آسپرین، ایبوبروفن، ناپروسکن، داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی ، ویتامین E( منعی برای مصرف مکمل های این ویتامین وجود ندارد) ، قرص سیر ، جنسینگ

این داروها می توانند خون را رقیق کرده و موجب خونریزی بیشتر شوند.

مصرف تیلنول حتی تا روز قبل از جراحی هیچ گونه منعی ندارد. تا دو هفته قبل از جراحی هم باید از مصرف مخمر سنت جان، خودداری کنید چرا که احتمال دارد با داروی بیهوشی تداخل داشته باشد. اگر از رقیق کننده خون Coumadin استفاده می کنید، بهتر است درباره مصرف یا عدم مصرف آن با جراح خود مشورت کنید.

در صورتی که سیگار می کشید، بهتر است 3 هفته قبل از جراحی مصرف آن را متوقف کنید. (تا 4 هفته بعد از جراحی نیز مصرف آن توصیه نمی شود) مصرف سیگار می تواند منجر به ایجاد اسکار، بهبود ضعیف و شکست جراحی شود.

دبسیار حائز اهمیت است که درباره جراحی اندوسکوپی خود با پزشکتان صحبت کنید و از او بخواهید که شما را به بهترین شکل آماده سازد.

بیشتر آزمایشات مربوط به جراحی آندوسکوپی سینوس در همان روز پروسیجر گرفته می شود اما احتمال دارد که پزشکتان برخی تست ها و آزمایشات را از قبل انجام دهید.

عمل آندوسکوپی سینوس چگونه انجام می شود؟

در بیشتر موارد، از بیهوشی عمومی برای این جراحی استفاده می شود. در کل روند جراحی، شما بیهوش خواهید بود. گرچه در صورتی که تمایل دارید از بیحسی موضعی استفاده کنید، از دکترتان بخواهید که این گزینه را نیز مدّ نظر داشته باشد. بعد از این که جراحی به اتمام رسید ، 1 ساعتی را در اتاق ریکاوری خواهید گذراند و بعد از آن به بخش منتقل خواهید شد. بیشتر بیماران در همان روز جراحی می توانند به خانه بازگردند. احتمالا حتی نیازی به بانداژ و بسته های بینی هم نخواهید داشت.

عمل آندوسکوپی سینوس
عمل آندوسکوپی سینوس

مراقبتهای بعد از جراحی سینوزیت

تا یکی دو روز بعد از جراحی احتمال بروز خونریزی وجود دارد. هم چنین 1 الی 2 هفته بعد از عمل نیز ممکن است احساس کوفتگی داشته باشید. با داروهای مسکن می توانید به خوبی درد و ناراحتی را کنترل کنید. برای این که بهترین نتیجه را از عمل جراحی خود بگیرید، باید چندین بار به ملاقات پزشک خود بروید و از او بخواهید که شما را معاینه کند. در هر ملاقات ، احتمالاً پزشکتان نوعی پروسیجر به نام اندوسکوپی مخاطی را انجام خواهد داد تا ببیند که پروسه ی بهبود سینوس ها به چه صورت انجام می شود.

همچنین ممکن است به نوعی پروسیجر دیگر نیاز باشد تا خون را از داخل سینوس ها پاک کرد و از بروز بافت های اسکاری جلوگیری به عمل آورد.

این پروسیجر اصلا نیازی به جراحی یا بیهوشی ندارد و کاملاً به صورت سرپایی انجام خواهد گرفت.

احتمالا در طول 6 هفته به سه جلسه ویزیت نیاز خواهید داشت. در نهایت اینکه بهبود یافتن سینوس ها پروسه ای مدت دار است و باید به طور مداوم تحت نظر پزشک خود باشید.

برای اولین هفته ی بعد از جراحی به هیچ وجه نباید بینی خود را پُرباد کنید. علاوه بر این ، نباید خم شوید، یا اجسامی با بیش از 20 کیلو وزن بلند کنید. پیاده روی آهسته و آرام و فعالیت های کوتاه و سبک بعد از جراحی قابل قبول است. اما یادتان باشد که رمز موفقیت در جراحی آندوسکوپی سینوس، در این است که استراحت کافی داشته باشید و به خودتان فشار وارد نکنید.

یک هفته بعد از جراحی ، می توانید به تمرینات و ورزش های سابق خود برگردید اما شدت آن ها را باید تا 50 درصد کاهش دهید.

توصیه می کنیم که به مدت یک هفته از کار خود مرخصی بگیرید تا به بهترین شکل ممکن بهبود پیدا کنید.

بهترین جراح آندوسکوپی سینوس

همان طور که احتمالا خودتان نیز متوجه شده اید ، جراحی آندوسکوپی سینوس ها پروسیجر دقیق و ظریفی است و نیاز به دستان ماهر و با تجربه ای دارد که بارها چنین عملی را انجام داده باشد.

علاوه بر جراحان ، متخصصین گوش، حلق و بینی نیز می توانند این پروسیجر را انجام دهند. یادتان باشد که بهترین ها را انتخاب کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

مرکز زیبایی برکه با در اختیار داشتن بهترین جراحی بینی در تهران افتخار دارد که کلیه ی خدمات جراحی آندوسکوپی سینوس را به شما عزیزان ارائه کند. برکه با سال ها تجربه و مهارت در این زمینه های مختلف زیبایی و درمانی، می تواند بهترین انتخاب شما باشد. شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و همچنین اخذ نوبت از این مرکز به صفحه ی تماس با ما مراجعه کنید.

دپارتمان پژوهشی تهران اسکین

مترجم و محقق : ندا ناصری

لینک منبع مقاله 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments