آشنایی با پرتوهای خورشیدی یو وی ای و یو وی بی (UVA – UVB)

مزایا و معایب اشعه های خورشید

پرتو های یو وی ای و یو وی بی   

پرتو های خورشید مسئول پیری پوست، لکه های پوستی ، کک و مک ، و حتی سرطان هستند. اما آیا می دانستید اگر خود را از آنها محافظت نکنید UVA و UVB هرکدام موجب بوجودآمدن مشکلات مختلفی می شوند ؟

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

به همین دلیل استفاده از طیف گسترده ای از محصولات ضد آفتاب که در برابر هر دوی UVA و UVB شمارا محافظت می کند ،بسیاراهمیت دارد. در اینجا خلاصه ای از آنچه پرتو های UVA و UVB ایجاد می کنند برای شما عنوان می کنیم .

پرتو های UVB

اگر شما تا کنون آفتاب سوخته شده اید ، توسط پرتو UVB سوخته اید .

بر خلاف پرتو UVA ، این پرتو در ماه های تابستان قوی تر است ، به خصوص در اواسط روز، بهمین دلیل آفتاب سوختگی در تابستان نسبت به ماه های دیگر سال بسیار بیشتر است . اما توجه داشته باشید که پرتو UVB از برف و آب منعکس می شود، بنابراین محافظت از خودتان در طول سال اهمیت دارد .

پرتو UVB همچنین عامل بسیاری از انواع سرطان پوست است . بهترین توصیه این است که در گرمترین ساعات روز ازقرار گرفتن در معرض نور خورشید به طور معمول از   11:00تا15:00 اجتناب کنید.

پرتو UVA

بدون توجه به فصل و یا آب و هوا ، پرتو UVA به طور مداوم حضور دارد . آنها از ابرها ، لباس ، حتی شیشه پنجره های خانه و ماشین عبور می کننداگر حفاظ UV نداشته باشند. به همین دلیل محافظت از پوست در برابر پرتو های خورشید بسیار مهم است حتی در روزهای غیر از روز های داغ و آفتابی تابستان . پرتو UVA بسیار عمیق تر از پرتو های UVB به لایه های پوست نفوذ می کند واین پرتو ها بیشتر عامل ایجاد نشانه های اولیه پیری پوست هستند . در روش برنزه کردن در داخل سالن از پرتو UVA استفاده می شود و در حالی که شما ممکن است درخشش تابستانی رااحساس کنید ، این پرتوهای UVA علائم برگشت ناپذیر پیری پوست را موجب می شوند. ما توصیه می کنیم از برنزه کردن داخل سالن اجتناب کنبد .

 

 از یک کرم ضد آفتاب چه توقعی دارید

 

دنبال کرم های ضد آفتابی باشید که به طور خاص می گوید UVA / UVB و یا روی ظرف آن نوشته ” پوشش با طیف گسترده ” . در این جستجو سریعا متوجه برچسب هایی می شوید که در آن برچسب استفاده +علامت هایی برای نشان دادن چگونگی عملکرد و درصد و میزان محافظت از پرتو های UVA , UVB دیده می شود.

میانگین درجه برای محافظت بنیادی از پوست در برابر سرطان ، استفاده از حداقل SPF 15 و تجدید آن هر دو ساعت یا زودتر ،در روی پوست است . حدود 40 گرم کامل روی بدن و در حدود 1 قاشق چای خوری بر روی صورت خود در هر بار استفاده توصیه می شود.

توجه داشته باشید حتی اگر روی برچسب نوشته شده “برا ی حفاظت در تمام روز ” ، بدانید اینکار را انجام نمی دهد و شمارا در تمام طول روز محافظت نمی کند. تمدید کرم بسیار مهم است ..

: SPF 40 کرم های ضد آفتاب معدنی با SPF 40   گزینه خوبی برای کرم های ضد آفتاب روزانه صورت است.

 

نگارنده:فریبا فیاض

مرکز تحقیقات کلینیک پوست،لیزر و تناسب اندام آلومینا

[divider]

جشنواره تخفیف ویژه جوانسازی صورت و بدن

جوانسازی با روش میکرونیدلینگ و رادیوفرکوئنسی

با دستگاه پیشرفته اسکارلت نسل جدید با تکنولوژی جوانسازی صورت و بدن

[divider]

برای دیدن لیست قیمت ها با تخفیف 55 درصد اینجا کلیک کنید

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments