12 تا از بدترین بلاهایی که می توانید سر مو هایتان درآورید!!!

کارشناسان حرفه ای مو از دلایل شگفت انگیز موخوره و موی خراب پرده برداشتند و روش های سریعی را برای حل مشکلات مو پیشنهاد داده اند.

 

شستشوی بیش از حد یا عدم شستشوی کافی موها

از بین بردن شوره سر
شستشوی موی سر

همیشه این را به یاد داشته باشید: شستشوی مو ها بیش از حدی که مورد نیاز است، می تواند چربی طبیعی که موجب سالم نگه داشتن مو های تان می شود را از بین ببرد. به این ترتیب موهای تان شکننده تر و مستعد خرابی می شود. از سوی دیگر شستشوی دیر به دیر موها نیز منجر به بروز مشکلات دیگری می گردد. کارشناسان حرفه ای مو می گویند: “منافذ پوست سر شما می توانند در اثر تجمع چربی بیش از حد مسدود شوند و این امر موجب جذب بیشتر گرد و غبار و آلودگی خواهد شد.” بهترین کار این است که تعداد دفعاتی که شامپو استفاده می کنید را به سه تا چهار بار در هفته کاهش دهید. در فواصل بین شامپو زدن ها، از شامپو خشک بر روی ریشه موهای تان استفاده کنید و با استفاده از یک برس مویی، ریشه را تا نوک مو شانه بزنید تا چربی اضافی مو نیز برطرف شود.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

آبکشی مو با آب بسیار داغ

حمام نکردن با آب داغ

وقتی که درجه حرارت دوش را بالا می برید، همان آسیب ناشی از اتو مو و سشوار را به موهای تان وارد می سازید. کارشناسان مو هشدار می دهند که: “تصور کنید اگر آب برای لمس بسیار داغ است، برای موهای تان نیز همینطور است. در حقیقت، آب داغ می تواند برای مو فوق العاده مضر باشد.” شستشوی مو با آب گرم خوب است، اما نه این که آنقدر داغ باشد که از آن بخار برخیزد. این امر اجازه می دهد کوتیکول های موی تان باز شود و رشته های موی داخل آن پاکسازی شوند. پس از آن توصیه می شود سرتان را با آب سرد شستشو دهید تا کوتیکول ها بسته شوند. این امر، به درخشندگی هر چه بیشتر موهای تان تا شستشوی بعدی کمک می کند.

 

عدم استفاده از شامپوی مخصوص موهای رنگ شده

شامپو برای موهای رنگ شده

اگر مو هایتان را رنگ می کنید، حتی فقط چند بار در سال، استفاده از شامپوی مخصوص موهای رنگ شده ضروری است. در صورتی که از این شامپوها استفاده نمی کنید، رنگ شما بسیار سریع پاک می شود و موهای تان ممکن است خشک شوند. اگر موهای تان بلوند است، حین استفاده از شامپوهای بنفش رنگ که روی آن ها نوشته شده برای روشن تر کردن رنگ مو، مراقب باشید. این شامپو ها برای مصرف روزانه یا هر بار شستشوی موها، مناسب نیستند. در صورتی که از شامپو های بنفش استفاده می کنید، موهای شما ممکن است شروع به خشن شدن کنند و حتی رنگ مو را به زرد، خاکستری یا بنفش متمایل سازند و این اصلا برای مو زیبا نیست. اگر احساس می کنید که موهای تان شروع به قرمز یا نارنجی شدن می کنند، شامپو بناکور شوارسکوف مخصوص موهای رنگ شده را امتحان کنید. این شامپو تون های گرم ناخواسته را کاهش می دهد و آن را به رنگی که برای اولین بار انتخاب کرده اید، برمی گرداند.

بهترین شامپو ضد ریزش مو و ترمیم موهای نازک

 

استفاده از نرم کننده در ریشه مو

نرم کننده

هنگامی که از نرم کننده استفاده می کنید، بهتر است آن را از اواسط ساقه مو به سمت انتهای ساقه هدایت کنید. انتهای مو، قدیمی ترین بخش مو به شمار می رود، به این معنا که مدت زمان طولانی تری روی سر شما بوده اند. از اینرو حاوی حداقل میزان رطوبت بوده و در واقع مرده اند. بنابراین این منطقه از مو است که نیاز به نرم کننده مناسب دارد. استفاده از مقدار متناسب نرم کننده نیز یکی از ارکان مهم است. این که شما واقعا به چه میزان نرم کننده نیاز دارید به طول، ضخامت و بافت مویی که دارید بستگی دارد، پس حتما مقدار متناسبی را که باید استفاده کنید از یک کارشناس حرفه ای مو بپرسید.

رمز و راز های قدیمی در زیبایی هالیوودی ها که باور نخواهید کرد! + فیلم تهیه کرم صاف کننده طبیعی مو

 

شانه کردن موی خیس فورا پس از استحمام

شانه کردن مو

مو های مرطوب نه تنها سنگین تر، بلکه ارتجاعی تر و ظریف تر هستند، بنابراین کشیدن آن ها با برس موجب شکستن ساقه های مو می شود. به جای این کار، موهای خود را قبل از حمام کردن، شانه بزنید، به ویژه اگر از محصولات مو (اسپری مو، حالت دهنده مو، اسپری نمک دریا و غیره) استفاده کرده اید. شانه زدن مو پیش از دوش گرفتن، روش موثری برای جلوگیری از گره خوردن مو پس از استحمام است. چنانچه قصد شانه زدن موهای مرطوب خود را دارید از شانه های دنده درشتی که به طور ویژه برای موهای خیس تعبیه شده اند، استفاده کنید. این شانه ها بسیار موثر هستند و به طور خاصی ساخته شده اند که از شکستن، کشیده شدن و یا آسیب به موهای تان جلوگیری می کند، حال چه مو مرطوب باشد و چه خشک.

 

خشک کردن مو به طرز خشن با حوله حمام

خشک کردن مو با حوله

اکثر افراد بلافاصله بعد از این که از حمام خارج می شوند از یک حوله برای خشک کردن کل بدن، از جمله مو استفاده می کنند. اما این روش کاملا اشتباه است. کشیدن مو های خیس با حوله موجب نازک شدن تارهای مو می گردد. به جای چنگ زدن خشن با حوله، توصیه می شود مو ها را در حوله ای به صورت آزاد (نه تنگ و فشرده) بپیچید تا آب اضافه آن گرفته شود. ادر این روش حتی می توانید مو هایتان را به صورت وارونه یا هر طریقی که با آن راحت هستید، در حوله بپیچید. هدف تنها این است که رطوبت مو هایتان جذب حوله شود.

 

دم اسبی بستن موی خیس

دم اسبی بستن مو

در صورت مرطوب بودن مو همیشه پیش از بستن آن، اجازه دهید کمی خشک شود. اگر نمی توانید صبر کنید، پیشنهاد می کنیم از کمی سرم یا یک محصول درمانی استفاده کنید. سپس می توانید موهای خود را به صورت آزاد ببافید تا هم از کشش بیش از حد مو های تان جلوگیری کنید و هم گسیختگی مو آزارتان ندهد.

 

شانه زدن مو با برس نامناسب

برس موی طبیعی گراز وحشی

انواع مختلفی برس وجود دارد که برای انواع مختلف مو با بافت های متفاوت تعبیه شده اند. انتخاب برس مناسب برای نوع موی خاص خودتان، بهترین کاری است که می توانید انجام دهید تا ساقه مو های خود را سالم نگه دارید. برس های موی طبیعی گراز وحشی برای موهای فر تا صاف بسیار مناسب هستند. موی گراز با مو بسیار ملایم رفتار می کند، کوتیکول های پوست سر را التیام می بخشد، مو را رطوبت رسانی می کند و زیبایی و درخشش را برای مو به ارمغان می آورد. برس های سوزنی معمول برای افرادی مناسب است که موهای صاف با هر طولی دارند و برای برس زدن روزمره بسیار ایده آل هستند. لایه پلاستیکی روی سوزن این نوع برس ها بدین منظور طراحی شده است که حین تماس با پوست سر، آسیب، خراش یا بریدگی را به حداقل برساند. دفعه بعد که به آرایشگاه مراجعه کردید، از آرایشگر خود درخواست کنید مناسب ترین برس برای مو های تان را به شما معرفی کند.

 

زیاده روی در مصرف شامپو خشک

شامپو خشک

هیچ کس منکر این نیست که شامپو خشک یکی از بزرگترین و بهترین محصولات زیبایی است. تنها با چند بار فشردن اسپری، دیگر خبری از چربی اضافی مو نخواهد بود. اما استفاده بیش از حد این محصول ممکن است آسیبی به مراتب بیشتر نسبت به مزایای آن در بر داشته باشد. چربی و آلودگی، هر روز به طور طبیعی روی پوست سر تجمع پیدا می کنند که باید پاکسازی شود تا فولیکول ها تمیز باقی بمانند و متعادل شوند. شامپو های خشک در واقع هیچ یک از این ناخالصی ها را حذف نمی کنند؛ بلکه فولیکول های مو را مسدود می سازند. از اینرو منجر به ریزش مو و متوقف ساختن رشد مو می شوند. سعی کنید مصرف خود را به یک یا حداکثر دو بار در هفته محدود کنید. در روزهایی که از شامپو خشک استفاده نمی کنید، اما نیاز به پاکسازی سریع ریشه مو دارید، پوست سر خود را با انگشتان ماساژ دهید تا هرگونه تجمع چربی و آلودگی را پراکنده سازید. سپس با استفاده از برس، ترجیحا یک برس مویی، پوست سر خود را از ریشه ها به سمت انتهای ساقه برس بزنید. این امر باعث می شود موهای تان سالم باقی بماند بدون اینکه چربی روی سر شما مانده باشد.

 

رنگ یا هایلایت کردن بیش از حد

رنگ کردن مو در منزل

تغییر مداوم ظاهر خود ممکن است بسیار خوب و سرگرم کننده باشد، اما رنگ کردن مو، یک فرایند شیمیایی است که می تواند به ساقه های مو آسیب برساند. بین رنگ زدن های مو خود فاصله بیاندازید. اگر رنگ موی موقت خانگی به اندازه کافی تغییر رنگ ایجاد نمی کند، اکستنشن مو می تواند جایگزین مناسبی برای رنگ و هایلایت باشد که به مو بّعد نیز می دهد. چنانچه به دلیل داشتن موهای خاکستری، از رنگ مو استفاده می کنید، بهتر است این کار را به یک متخصص حرفه ای واگذار کنید.

حقایقی درباره رنگ کردن مو

 

عدم استفاده از سپر گرمایی پیش از استفاده از ابزار آلات داغ

سشوار و اتوی مو

به یک سپر گرمایی مانند یک ضد آفتاب فکر کنید. شما هرگز بدون استفاده از کرم ضد آفتاب زیر نور خورشید دراز نمی کشید، درست است؟ سپر های حرارتی نه تنها از موهای شما در مقابل آسیب های ناشی از گرما محافظت می کنند، بلکه باعث می شوند که موهای تان صاف تر و براق تر شوند. بالم مو پیش از سشوار یا اتو کردن مو بسیار گزینه مناسبی است؛ زیرا مو های تان را راحت تر مدیریت می کند و از هر گونه وز شدن یا گره خوردن نجات تان می دهد. اگر از یک محافظ حرارتی استفاده می کنید، حتما پیش از استفاده از ابزار آلات داغ، نسبت به جذب شدن کامل آن به مو اطمینان حاصل کنید.

 

کوتاه کردن موهای خود در خانه

کوتاهی مو

لطفا این مورد را به یک متخصص حرفه ای واگذار کنید. کوتاه کردن مناسب مو دست کم به یک جلسه آموزش اصول کوتاهی مو نیاز دارد. هرگز موفقیتی در کوتاه کردن مو در منزل مشاهده نشده است و توصیه ما این است که به هر قیمتی که شده از انجام این کار اجتناب کنید، در غیر این صورت حتی ممکن است آرایشگر شما نیز نتواند آن را ترمیم کند یا به سبک مورد نظر شما نزدیک کند. حتی ممکن است برای جبران این خرابی لازم باشد چندین بار به آرایشگاه مراجعه کنید. کوتاه کردن مرتب مو نیز بسیار حائز اهمیت است. هرچه کمتر مو های تان را کوتاه کنید، موخوره ها بلند تر می شوند. بنابراین اگر مایلید مو های تان به طور مرتب رشد کنند، دست کم هر سه ماه یک بار نوک آن ها را بزنید.

 

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع خارجی برای مطالعه بیشتر

3 1 رای
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments