سینه های خوش فرم وسفت با ماموپلاستی کاهنده یا جراحی کوچک کردن سینه

ماموپلاستی یا جراحی زیبایی پستان و عوارض پس از عمل

ماموپلاستی یا جراحی زیبایی پستان و عوارض پس از عمل

 

ماموپلاستی یا جراحی زیبایی پستان

ماموپلاستی یا جراحی زیبایی پستان برای کوچک کردن یا بزرگ کردن سایز پستان انجام می شود.  در ماموپلاستی ، پزشک جراح پلاستیک چربی اضافی ، بافت و پوست اضافی را از طریق ایجاد برش هایی در زیر هر دو پستان حذف می کند.  عمل زیبایی پستان یک عمل سرپایی است که به طور کلی عوارض زیادی ندارد.

 

چرا افراد عمل ماموپلاستی را انتخاب می کنند؟

افرادی که عمل ماموپلاستی را انتخاب می کنند اغلب زنان هستند. که به علت بزرگ بودن پستان های خود اغلب علائم فیزیکی دردناکی دارند.  وزن و سنگینی سینه ها بر روی گردن ، شانه ها و پشت فشار وارد می آورد.  بعضی از زنان حتی از سردرد های مداوم ، وضعیت نامناسب بدنی و فتق دیسک کمر ناشی از سنگینی پستان ها رنج می برند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

علاوه بر این ، برخی از زنان به دلیل بزرگ بودن سایز سینه خود ناراحت هستند.  و یک تصویر منفی از بدن خود دارند.  جراحی زیبایی پستان برای کوچک کردن سینه می تواند این دو چالش جسمی و روحی را حل کند.

گزینه های مختلف برای عمل ماموپلاستی

گزینه های مختلف برای عمل ماموپلاستی
  • جراحی زیبایی پستان ؛
  • کوچک کردن سایز سینه ؛
  • بازسازی فرم پستان ها ؛
  • بالا کشیدن سینه (ماستوپکسی) .

به طور کلی سه مدل جراحی برای ماموپلاستی (جراحی زیبایی) بر روی سینه وجود دارد : بزرگ کردن ، کوچک کردن و بازسازی سینه.

 

جراحی زیبایی پستان برای افزایش حجم سینه  

این جراحی برای افزایش ظاهر، اندازه و فرم دادن به سینه انجام می شود. زنان با توجه به دلایل مختلف ، خواستار افزایش حجم پستان خود هستند.  برخی از زنان احساس می کنند که سینه های شان خیلی کوچک است. بعضی نیز به علت تغییر فرم سینه پس از بارداری مایل به جراحی هستند.  برخی دیگر مایل به اصلاح نامتقارن بودن در اندازه سینه خود هستند.

این روش جراحی با قرار دادن ایمپلنت انجام می شود.  ایمپلنت می تواند زیر عضله قفسه سینه یا بر روی یک عضله قفسه سینه قرار گیرد. برش جراحی را می توان در زیر بغل ، دور نوک پستان یا زیر پستان انجام داد.

به طور کلی ، ماموپلاستی برای بزرگ کردن سینه روشی حداقل تهاجمی است که شامل برش هایی می شود که فقط سه سانتی متر طول دارند. عمل ماموپلاستی را می توان با ایجاد برش در زیر بغل و استفاده از آندوسکوپ (لوله نازک با دوربین کوچک و نور) انجام داد.

ایمپلنت های پستان از یک پوسته سیلیکونی پر شده با محلول نمکی یا ژل سیلیکون ساخته شده است. که سایز آن به دلخواه مراجعه کننده تعیین می شود.  در حال حاضر، از ایمپلنت های پرشده از محلول نمکی به طور نامحدود استفاده می شود. ایمپلنت های پر شده با ژل سیلیکون تنها برای زنانی استفاده می شود که در مطالعات مورد تأیید در دسترس هستند و در دسترس همگان نمی باشند.

بزرگ کردن پستان یک روش نسبتاً ساده است. همانند هر عمل جراحی دیگر ، ممکن است عوارض جانبی و ریسک هایی با این جراحی مرتبط باشد. قبل از اقدام برای عمل جراحی نگرانی ها و انتظارات خود را بشناسید. مزایا ، خطرات و گزینه ها را مرور کنید. و پس از مشاوره با جراح پلاستیک تصمیم خود را بگیرید.

 

جراحی زیبایی پستان برای کاهش حجم سینه  

جراحی زیبایی پستان برای کاهش حجم سینه

جراحی کاهش سینه اغلب در زنانی با سینه های بزرگ و سنگین انجام می گیرد.  که ناراحتی قابل توجهی از جمله درد گردن ، بی حسی و یا ضعف و درد ناشی از سنگینی وزن سینه ها را تجربه می کنند. در طی این روش پوست ، چربی و بافت اضافی پستان برداشته می شود.

پس از این جراحی ، ممکن است در احساس سینه تغییراتی ایجاد شود و همچنین عدم توانایی شیردهی وجود خواهد داشت. با این حال ، در مورد برداشتن حجم زیادی از پستان که شامل پیوند نوک پستان می شود ، تقریباً هر کسی احساس و توانایی شیردهی  را از دست می دهد.

اگر تغذیه با شیر مادر برای شما مهم است ، ممکن است بخواهید عمل ماموپلاستی خود را تا پس از بچه دار شدن و پس از دوران شیردهی به تعویق بیندازید.

اکثر زنان پس از عمل کوچک کردن  سینه ، از علائم ناشی از داشتن سینه های بزرگ رهایی پیدا می کنند.

 

ماموپلاستی برای بازسازی فرم پستان ها

جراحی بازسازی پستان اغلب در زنانی انجام می شود که به علت ابتلا به سرطان پستان ماستکتومی شده اند.

در این روش یک پستان با ظاهر و حجم مورد نظر، فرم دهی  و خلق می شود.  نوک و فرم پستان نیز  بازسازی می شوند. احساس طبیعی و عملکرد طبیعی پستان قابل بازسازی و بازگشت نمی باشد. زیرا اعصاب و غدد لنفاوی برداشته شده و قابل احیا نیستند.

در ماموپلاستی ظاهر، فرم و حجم پستان می تواند با ایمپلنت یا بافت بدن خود بیمار بازسازی بشود.   اگر ایمپلنت مورد استفاده قرار می گیرد ، باید با اندازه پستان دیگر مطابقت داشته باشد.  در صورت امکان ، ایمپلنت باید زیر عضله قفسه سینه قرار می گیرد.

همچنین بازسازی پستان ممکن است با استفاده از بافت بدن خود بیمار انجام شود. در برخی موارد ،  بافت قسمت دیواره پایین شکم می تواند مورد استفاده قرار گیرد. دیگر گزینه ها برای استفاده از بافت خود بیمار استفاده از عضلات و پوست و یا چربی کمر یا عضلات باسن می باشد.

بازسازی پستان در هر زمانی پس از ماستکتومی می تواند انجام شود. این روش هیچ تأثیری بر بازگشت و عود سرطان ندارد و به نظر می رسد که بر بازگشت سرطان اثر نمی گذارد. با این حال ، به شما آموزش هایی در ارتباط با خود آزمایی داده خواهد شد.   و برنامه ریزی  برای مراجعه منظم به پزشک صورت خواهد گرفت.

 

بالا کشیدن سینه یا ماستوپکسی

بالا کشیدن سینه یا ماستوپکسی

در بعضی از زنان پوست به اندازه کافی محکم و مقاوم نیست که بتواند وزن پستان را تحمل کند.  این مشکل باعث شل شدن و افتادگی پستان ها می شود. به این شرایط ، افتادگی سینه یا پتوز می گویند.  که در مقایسه با بافت پستان ، پوست بیش تری وجود دارد. در ماستوپکسی  برای بالا کشیدن سینه ، پوست اضافی باید برداشته شود.

سه روش جراحی که به طور معمول برای لیفت سینه یا ماستوپکسی استفاده می شود وجود دارد :

  • برش عمودی به شکل لنگر، از زیر آرئول شروع شده و در زیر سینه به صورت افقی ادامه پیدا می کند.
  • برش در اطراف آرئول (هاله اطراف سینه ) در مرز بین دو رنگ پوست قرار گرفته و به سمت پایین می رود.
  • برش دونات یا پری – ارئولار که فقط در اطراف آرئول انجام می شود.

این جراحی شامل جای زخم دائمی است.  اما فراورده هایی برای کاهش ظاهر زخم در داروخانه ها وجود دارد.

 

عوارض جانبی عمل ماموپلاستی چیست؟  

در حالی که عوارض جانبی عمل ماموپلاستی به حداقل میزان ممکن است. اما  برخی از زنان ممکن است به عوارض زیر دچار شوند :

  • کاهش یا از دست دادن حس در نوک پستان یا خود پستان ؛
  • نامتقارن بودن پستان ها یا نوک پستان ها (یک سینه یا نوک پستان ممکن است بزرگ تر یا کوچک تر از دیگری باشد) ؛
  • زخم ؛
  • مشکلات شيردهی ؛
  • واکنش های آلرژیک به بیهوشی ، چسب های پانسمان یا داروهایی که در طول مراحل درمان استفاده می شود ؛
  • طولانی شدن زمان بهبودی.

 

جراحی ماموپلاستی چه مزایایی دارد؟ 

مزایای پس از جراحی ماموپلاستی برای بسیاری از زنان مثبت است. زیرا اندام آنها زیبا تر شده و مشکلات و بیماری های ناشی از سنگینی سینه از بین می رود.

توجه داشته باشید که ممکن است مجبور باشید لباس های جدیدی بخرید. و باید از نظر ذهنی به ظاهر جدید خود عادت کنید.

همچنین ، در نظر داشته باشید که ممکن است چند ماه طول بکشد تا تورم کاملاً برطرف شود. اگر سینه های شما بلافاصله کوچک تر نشد ، نگران نباشید. با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که  سرعت  بهبودی تان مناسب است.

در بعضی موارد ممکن است پیگیری جراحی برای تصحیح هر گونه اشتباه یا افزایش ظاهر سینه ها لازم باشد.

محقق و مترجم : مینو شفیعی

لینک منبع

لینک منبع

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments