روش های جلوگیری از رفلاکس معده و سوزش سر دل

 

رفلاکس معده وسوزش سر دل، تحت عنوان بیماری برگشت اسید معده به مری (GERD)، زمانی رخ می دهد که ماهیچه تحتانی مری، اتصال دهنده ی مری به معده، به درستی بسته نشود. این امر باعث برگشت غذا و اسید و ایجاد علایم آزار دهنده می شود.

در زیر، روشهای ساده ایی برای جلوگیری از این حالت ارایه می شود:

  • جویدن آدامس

TERI-Stomach-300x300

جویدن آدامس باعث فعال شدن غدد بزاقی و تولید بزاق بیشتر می شود. بزاق، اسید موجود در مری را خنثی کرده و بلع را بیشتر می کند، و در نتیجه اسید به سمت معده فرستاده می شود. نوع بدون قند را انتخاب کنید تا به مینای دندان آسیب نزند.

 

  • بالا بردن سر

sore-throat-istock_300x300_2

رفلاکس معده اغلب در شب بدتر می شود، زیرا حالت افقی بدن و گرانش زمین باعث برگشت بیشتر اسید به داخل مری می شود. از تعدادی بالش استفاده کنید تا سر و شانه را بالا نگه دارید. با قرار دادن بلوک هایی زیر پایه تخت ، سمت سر، می توان آن را بالا آورد_ در حدود 15.24 ساتی متر.

 

  • آهسته غذا خوردن

appetite_0

آهسته غذا بخورید؛ البته، انجام این کار در هنگام گرسنگی شدید سخت است. برخی تحقیقات نشان دادند که سرعت بر رفلاکس معده بی تاثیر است، اما تعدادی دیگر بیانگر تاثیر منفی آن می باشد، زیرا درست نجویدن باعث صرف زمان بیشتری برای هضم است.

 

  • مصرف سرکه سیب

apple cider vinegar 300x300 istock_0

این درمان طبیعی مورد تایید برخی افراد است : خوردن یک قاشق غذاخوری سرکه سیب قبل از غذا. چگونگی عملکرد این ترفند شناخته شده نیست، اما اسید استیک موجود در سرکه سیب باعث تنظیم تعادل سطح PH معده و هضم بهتر می شود.

 

  • خوردن وعده های غذایی کوچک

grilled_chicken_300x300_istock_1

وعده های غذایی بزرگ باعث فشار زیاد بر ماهیچه تحتانی مری (LES) و افزایش شانس برگشت مواد غذایی است؛ این امر باعث نفخ شده و فشار را بیشتر و بیشتر هم می کند. بنابراین، زیرکانه عمل کرده و وعده غذایی را در طول روز تقسیم کنید_ خوردن وعده های کوچک غذایی در طول روز.

 

  • نخوردن وعده ی غذایی در آخر شب

clock_istock_8

حداقل سه ساعت قبل از خواب غذا بخورید تا بدن، قبل از دراز کشیدن، زمان لازم برای هضم داشته باشد. این کار باعث کاهش رفلاکس معده و علایم آزاردهنده ی شبانه می شود.

 

  • خوابیدن به سمت چپ بدن

old-woman-sleeping-istock_300x300_5

 مطالعات مختلف نشان داده اند خوابیدن به سمت چپ نسبت به سمت راست باعث کاهش علایم رفلاکس معده می شود. علت این امر شناخته شده نیست، اما ارزش امتحان کردن را دارد.

 

منبع : http://www.healthcentral.com/acid-reflux/cf/slideshows/7-tricks-help-prevent-acid-reflux

[divider]

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

گردآورنده : شیرین قلی زاده

کلینیک فوق تخصصی پوست و لیزر آلومینا

چرا مرکز فوق تخصصی لیزر آلومینا را برای درمان انتخاب کنم؟

2 عامل اصلی تعیین کننده موفقیت لیزر درمانی است : مهارت متخصص و دستگاه مورد استفاده.

در مرکز فوق تخصصی لیزر آلومینا از متخصصین به رسمیت شناخته شده و آموزش دیده در استفاده از تکنولوژی لیزر استفاده می شود. سطح مهارت این افراد بسیار بالا و دارای مدارج علمی شایان توجه ایی هستند که باعث اعتماد مراجعین به آنها می شود.

در شعبه های مختلف این مرکز از دستگاه های به روز و متفاوت استفاده می شود که شانس انتخاب “گزینه مناسب” را به مراجعین می دهد تا بهترین نتیجه را داشته باشند.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

 

 لیزر موهای زائد

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments