لوازم آرایشی خود را تا چند وقت می توانیم استفاده کنیم؟

لوازم آرایشی

اینکه چند ماه یا چند سال می توانید از سایه چشم، رژ گونه، رژ لب و دیگر مواد آرایشی خود استفاده کنید، به عوامل زیادی بستگی دارد. برخی نکاتی که در هنگام انتخاب محصولات آرایشی یا تغییر آنها باید مد نظر داشته باشید عبارتند از: نوع ماده آرایشی و استایل آرایشی که در ذهن دارید، چگونگی نگهداری از آن ماده و مهمتر اینکه آیا دچار عفونت چشمی یا پوستی هستید یا خیر. برخی مواد آرایشی نباید بیشتر از 3 ماه مورد استفاده قرار بگیرند، اما برخی دیگر را می توانید تا 2 سال روی میز آرایش خود داشته باشید.

تاکنون قانونی وجود نداشته که تولید کنندگان محصولات آرایشی را ملزم کند تاریخ تولید و انقضا روی محصولات خود درج کنند. به هرحال دستورالعمل هایی در مورد مدت زمان استفاده از برخی محصولات آرایشی به مصرف کنندگان ارائه می شود.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

نکته:  به منظور اینکه طول عمر مواد آرایشی مورد استفاده خود را بیشتر کنید، بهتر است از مواد آرایشی پلمپ استفاده کنید. در خانه هم لوازم آرایشی خود را در محل خشک و خنک و دور از نور آفتاب نگهداری کنید. به علاوه زمانی که از آنها استفاده نمی کنید درب محصول مورد نظر را محکم ببندید.

در ادامه به برخی لوازم آرایشی و چگونگی مراقبت از آنها پس از باز کردن برای اولین بار، اشاره می کنیم.

ریمل:

سه ماه پس از باز کردن ریمل خود را دور بیندازید. در بین لوازم آرایشی ریمل کوتاه ترین طول عمر را دارد، زیرا خطر انتقال باکتری از ریمل به چشم و از چشم به ریمل بسیار زیاد است. اگر ریمل قبل از 3 ماه شروع به خشک شدن کرد، زودتر آن را دور بیندازید. هیچوقت ریمل خشک شده را با آب ترکیب نکنید. این کار خطر بروز عفونت چشم را افزایش می دهد.

مداد چشم:

مدادهای چشم را می توانید تا 2 سال نگهداری کنید. برای اینکه مطمئن باشید نوک مدادی که استفاده می کنید تمیز است، قبل از هر بار استفاده آن را بتراشید.

سایه چشم:

سایه چشم مایع تا 12 ماه و سایه چشم پودر را تا 2 سال می توانید استفاده کنید. دقت کنید ابزاری که برای سایه زدن به چشم استفاده می کنید، کاملا تمیز باشد.

هشدار: اگر مبتلا به عفونت چشم هستید، لازم است تمام لوازم آرایشی مربوط به چشم، از جمله ریمل، سایه و غیره، را پس از ابتلا به عفونت دور بیندازید و از لوازم آرایش جدید استفاده کنید. ویروس یا باکتری که عامل بروز عفونت شده، ممکن است در لوازم آرایشی باقی بماند؛ بنابراین استفاده از این مواد ممکن است باعث بروز مجدد عفونت شود.

رژ لب:

رژلب های خود را از هر نوعی می توانید تا 2 سال مورد استفاده قرار دهید. اگر رژ لب مدادی استفاده می کنید، قبل از هر بار استفاده آن را تراش کنید.

کرم پودرها و پنکک:

کرم پودر را تا یک سال و پنکک را حداکثر تا 2 سال می توانید استفاده کنید.

نکته مهم 1: در مورد لوازم آرایشی خود هم مانند غذای خود فکر کنید. اگر کمی بوی عجیب حس می کنید یا مواد رنگی دیگری روی ماده آرایشی مشاهده می کنید، حتما آن را دور بیندازید.

نکته مهم 2: استفاده از برس ها و اسفنج های تمیز طول عمر لوازم آرایش شما را افزایش می دهد. در مورد تمیز بودن برس ها و اسفنج هایی که استفاده می کنید مطمئن باشید، مرتب آنها را بشویید و یا تعویض کنید.

نکته مهم 3: وقتی که یک ماده آرایشی را برای اولین بار باز می کنید، زمان شروع استفاده از محصول را یادداشت کنید. به این ترتیب می توانید طول دوره استفاده از ماده آرایشی مورد نظر را در ذهن داشته باشید و می دانید چه زمانی باید آن را دور بیندازید.

لازم است بدانید علاوه بر لوازم آرایش ، نکته مهم دیگر در مراقبت از صورت، چگونگی شستن صورت است. شاید فکر کنید شستن صورت کار بسیار ساده ای است که سال ها آن را انجام داده اید، اما اگر شستن صورت را به درستی انجام ندهید، بیشتر از اینکه به بهبود پوست خود کمک کنید، به آن آسیب می رسانید.

مشکلاتی که در اثر شستن نادرست صورت به وجود می آید عبارتند از خشکی پوست، تحریک شدن و چروک شدن زودرس پوست. در ادامه این مقاله به چند نکته مهم اشاره می کنیم که در زمان شستن صورت باید مورد توجه قرار دهید.

  • پاک کننده مناسب را انتخاب کنید – بسته به نوع پوست خود، باید پاک کننده ای را انتخاب کنید که دارای pH متعادل و مناسب برای صورت شماست. اگر دارای پوست چرب هستید توصیه می شود از پاک کننده فومی یا ژلی استفاده کنید و اگر دارای پوست خشک هستید از پاک کننده کرمی استفاده کنید. اما به هیچ وجه از صابون برای تمیز کردن پوست خود استفاده نکنید، صابون فقط باعث خشک شدن بیش از حد پوست می شود.
  • از تمیز بودن دست های خود اطمینان حاصل کنید – متاسفانه اغلب افراد در هنگام شستن صورت خود به این نکته توجه نمی کنند. کثیف بودن دست ها به این معناست که سعی دارید پوست صورت خود را با دست های آلوده تمیز کنید. بنابراین ابتدا دست های خود را بشویید و سپس اقدام به شستن صورت خود کنید.
  • لیف یا اسفنج خود را بشویید – اگر برای شستن صورت خود از لیف یا اسفنج استفاده می کنید، از تمیز بودن آن مطمئن شوید. بهتر است هر روز لیف خود را بشویید و به طور منظم آن را تعویض کنید. به طور کل توصیه می شود از انگشت ها برای شستن صورتتان استفاده کنید. در زمان استفاده از دست ها وانگشت ها میزان فشار وارد شده به صورت را می سنجید، اما در زمان استفاده از لیف یا اسفنج فشار وارد شده ممکن است بیشتر از حد مورد نیاز باشد.
  • از آب ولرم برای شستن صورت خود استفاده کنید – گاهی تصور می کنید استفاده از آب گرم باعث می شود صورت شما تمیزتر شود، اما بهتر است بدانید استفاده از آب خیلی سرد یا خیلی گرم به پوست صورت آسیب می رساند. بهتر است از آب ولرم استفاده کنید.
  • از مالش شدید صورت یا لایه برداری اجتناب کنید – برخی برای تمیز کردن پوست صورت خود از مالش های شدید یا لایه برداری استفاده می کنند. پزشکان و متخصصین پوست هشدار می دهند با پوست صورت خود با ملایمت رفتار کنید و از لایه برداری های متعدد جدا اجتناب کنید.
  • 2 بار در روز صورت خود را بشویید – اکثر مردم به اندازه کافی صورت خود را نمی شویند. لازم است 2 بار در روز صورت خود ر بشویید؛ یک بار در صبح پس از بیدار شدن از خواب برای تمیز کردن کثیفی و باکتری های باقیمانده که در هنگام خواب روی صورت جمع شده اند و بار دوم در شب برای تمیز کردن آرایش و جرمی که در طول روز روی پوست صورت جمع شده است.

[button color=”red” size=”medium” link=”http://www.dummies.com/health/how-long-should-you-keep-your-make-up/” target=”blank” ]منبع 1[/button]

[button color=”red” size=”medium” link=”http://stylecaster.com/beauty/common-mistakes-washing-your-face/” target=”blank” ]منبع 2[/button]

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments