چطوری بدون گرفتن رژیم و ورزش لاغر کنیم؟ (بخش اول)

چطوری بدون گرفتن رژیم و ورزش لاغر کنیم؟

اگر چه این موضوع به نظر افسانه ای بیش نیست، اما حقیقت این است که حتی می توان بدون گرفتن رژیم یا ورزش کردن نیز وزن خود را کاهش داد. تنها کافی است برخی از عادات غذایی تان را اصلاح کنید و از یک برنامه غذایی سالم و کم چرب لذت ببرید تا متابولیسم (سوخت و ساز بدن) تان افزایش یابد. بسیاری از افراد معتقدند که برای کم کردن وزن به تلاش بسیار و اراده ای قوی نیاز است، اما این تنها یک باور غلط است. تنها چیزی که لازم دارید، این است که تغییرات جزئی در برنامه غذایی خود ایجاد کنید. پس از آن خواهید دید که چطور وزن تان به تدریج کاسته خواهد شد و سالم خواهید بود.

ما در این مطلب به شما آموزش خواهیم داد که چگونه می توان بدون گرفتن رژیم های سخت و انجام ورزش های طاقت فرسا، وزن خود را کنترل کرد. پس این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

1- قانون 5 وعده غذایی

5 وعده غذایی در روز

بیایید این مقوله را با یک راهنمایی کلی شروع کنیم. داشتن روزانه 5 وعده غذایی به شما این امکان را می دهد که بدون گرفتن رژیم، وزن خود را کاهش دهید. علت اصلی این قاعده غذایی این است که برای خوردن وعده های اصلی، یعنی ناهار و شام، به شدت گرسنه نباشید. این امر همچنین سبب افزایش متابولیسم تان در طول روز می شود، و به همین منوال، سوزاندن طبیعی چربی نیز افزایش می یابد. بنابراین، چنانچه قصد دارید وزن خود را کاهش دهید، باید تمامی مواد غذایی مربوط به یک روز را در 5 وعده بگنجانید و هیچ یک را از دست ندهید. این موضوع باعث می شود بدن شما به طور مداوم در حال هضم غذا باشد.

 

2- مصرف صبحانه

مصرف صبحانه

این نکته غذایی را همیشه به یاد داشته باشید: ” خوردن صبحانه حکم پادشاه، خوردن ناهار حکم شاهزاده و خوردن شام حکم گدا را دارد.” این عبارت به طور کامل بیانگر داشتن یک برنامه غذایی سالم و عالی است. بنابراین و با توجه به این نکته می توانید هر چه را که دوست دارید، در ساعات اولیه روز میل نمایید. ساعات اولیه روز، زمانی است که باید بیشترین میزان کالری را دریافت کنید؛ چرا که بدن در طول روز همه آن را خواهد سوزاند. اما شب هنگام باید مراقب آن چه که می خورید باشید تا لاغر شوید.

 

3- مصرف هر چه بیشتر پروتئین بیشتر

مصرف پروتئین

سعی کنید مصرف پروتئین را افزایش و مصرف کربوهیدرات را کاهش دهید. ابدا قصد نداریم بگوییم که نمی توانید یک کاسه پاستای خوشمزه یا برنج را میل کنید، بلکه تاکید داریم که تنها باید مصرف این قبیل غذا ها را به یک بار در هفته محدود کنید و مواد پروتئینی بیشتری مانند گوشت، ماهی یا تخم مرغ را مصرف نمایید. حتی بهتر است از گوشت لخم و کم چربی و ماهی سفید بیشتر استفاده کنید، زیرا معمولا چربی کمتری دارند.

 

4- مصرف کربوهیدرات های پیچیده

کربوهیدرات های پیچیده

مصرف کربوهیدرات هایی که پیچیده و کامل هستند، بسیار مفید و موثر است. از لحاظ طعم، تفاوت چندانی بین ماکارونی سفید و سبوس دار وجود ندارد، اما بین کیفیت و کارایی شان، از زمین تا آسمان تفاوت وجود دارد. به یاد داشته باشید که نان سفید، به این خاطر سفید است که آرد آن تصفیه شده است. بنابراین بیشتر مواد مغذی خود را از دست داده است. از سوی دیگر، آرد کامل، حاوی مواد مغذی مانند فیبر است که سبب تنظیم حرکات روده می شود و به آرامی جذب می شود. به همین دلیل، عادت غذایی خود را تغییر دهید و کربوهیدرات های پیچیده و کامل را جایگزین کربوهیدرات های سفید کنید. این نکته، یکی از بهترین راهنمایی ها جهت کاهش وزن، بدون گرفتن رژیم و ورزش، در کنار مصرف غذا های مورد علاقه تان است.

 

5- حذف قند و شکر از برنامه غذایی

حذف قند و شکر

مصرف قند و شکر را از برنامه غذایی خود حذف کنید. به جای رفتن به سوپر مارکت و خرید یک بسته شکر، یک ماده شیرین کننده (مانند عسل یا پودر شیرین کننده) یا سایر شیرین کننده های گیاهی، مانند استویا را خریداری کنید. استویا، یک گیاه طبیعی فوق العاده با قدرت بالا در شیرین کردن است. این کار ساده در زندگی روزمره تان به شما کمک می کند تا از ورود کالری های غیر ضروری به داخل بدن تان خودداری کنید.

6- گول زدن ذهن

فریب دادن ذهن

یکی از روش های ساده در جهت کاهش وزن، استفاده از روانشناسی است. بدین معنا که ما اغلب، با اضطراب غذا می خوریم و به مقدار وعده غذایی مان توجهی نمی کنیم. به همین دلیل، یک روش خوب جهت فریب دادن ذهن این است که از بشقاب های کوچک به جای بشقاب های بزرگ استفاده کنیم و غذای مان را در آن ها سرو کنیم. قطعا شما به همان مقداری که در بشقاب بزرگ غذا سرو می کنید، در بشقاب کوچک نخواهید کرد؛ اما ذهن شما فقط بشقاب پر از غذا را می بیند. به همین دلیل، از لحاظ روانی، احساس سیری و رضایت نیز به شما دست خواهد داد.

 

بخش دوم …

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments