چرا منافذ پوست بزرگ می شوند؟

منافذ باز صورت

منافذ پوست، سوراخهای  میکروسکوپی در ریشه هر مو می باشند که برای مرطوب نگه داشتن پوست، تخلیه سموم و تنظیم درجه حرارت بدن موثرند. اما اگر آنها بزرگ شوند، علاوه بر تاثیری که بر ظاهر و زیبایی پوست دارند، موجب بروز مشکلات پوستی مانند آکنه می شوند. منافذ بزرگ با ایجاد مشکل در بهداشت و آرایش پوست، موجب می شوند طراوت و نرمی پوست از بین برود.

چه عواملی در بروز منافذ باز پوست موثر است؟

متخصصین پوست با بررسی فاکتورهای مختلف سه عامل مهم را شناسایی کردند:

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

پوست چرب، سن و جنسیت

بدن ما ماده ای چرب به نام سبوم تولید می کند که موجب عدم نفوذ آب به پوست و جلوگیری از خشک شدن آن می شود. افرادی که به صورت طبیعی دارای پوستی چرب می باشند بیشتر در معرض ایجاد منافذ باز می باشند. این حالت زمانی رخ می دهد که گرد و خاک و چربی روی پوست جمع می شوند. این مواد توسط منافذ طبیعی پوست جذب می شوند و موجب می گردند تا اندازه این منافذ بزرگتر دیده شود. در برخی موارد جمع شدن این مواد در منافذ پوست موجب بروز آکنه می گردد. اما این بدین معنی نیست که جوش صورت از عوارض ثانویه منافذ باز می باشد. علت این تصور غلط ممکن است فرورفتگی های کوچک باشد که بوسیله اسکار آکنه ایجاد می گردند و با منافذ باز اباشد که با منافذ باز اشتباه می شوند.

عامل دیگر سن می باشد.با بالارفتن سن پوست شل شده و موجب می شود منافذ طبیعی پوست بزرگتر به نظر بیایند. اثرات مخرب خورشید نیز که با بالا رفتن سن بیشتر می شود در ظهور منافذ موثر است.

سومین فاکتور جنس می باشد. بطور معمول منافذ بزرگ صورت در مردان بیشتر از زنان دیده می شود. زنان بیشتردر زمان تغییرات هورمونی، خصوصاً در زمان عادت ماهیانه، وجود منافذ باز پوست را تجربه می کنند. استعداد ژنتیکی نیز ممکن است در اندازه این منافذ موثر باشد.

درمان

درمان منافذ باز پوست

باید این مسئله را بدانید که از بین بردن منافذ امکان پذیر نیست. زیرا وجود این منافذ برای سلامت پوست ضروری است. تنها کاری که در جهت بهبود پوست انجام می شود، کاهش اندازه منافذ است.

در قدم اول رعایت بهداشت پوست و تغییر عادات در کاهش اندازه منافذ بسیار موثر است. تجربه نشان داده کسانی که زیاد از کرمهای آرایشی استفاده میکنند بطوریکه کرم پودر یا پن کک ویا سایر مواد آرایشی در تمامی ساعات روز روی پوستشان است ،در دراز مدت منافذ پوستشان بازتر میشود .

در صورتیکه پوست خشک دارید از مرطوب کننده های سبک وکم چرب و ضد افتاب های فاقد کرم پودر وفاقد چربی استفاده کنید، در ضمن کسانی که دچار این مشکل هستند وپوست چرب هم دارند تا روزی سه بار پوست صورت خود را با شوینده های مناسب بشویند .

برای خلاص شدن از شر منافذ بزرگ به طور موثر، شما نیاز به درمان حرفه ای دارید و مطمئنا تنها متخصص می تواند بهترین روش درمان و مناسب با پوست شما را انتخاب کند.

لایه برداریهای مکانیکی و شیمیایی می توانند بسیار کمک کننده باشند.  با ظهور روشهای جدید نظیر آر اف فرکشنال و یا لیزر، تقریبا تمام افراد می توانند از درمان خود مطمئن باشند. این روشها بدون عارضه، درد و خونریزی با نفوذ به پوست مدت درمان را از چند سال به چند ماه کاهش می دهند و تاثیری به مراتب ماندگارتر دارند به شرطی که به درستی انتخاب شده و توسط متخصص با تبحر در این زمینه انجام گردد.

 

گروه پزشکان تهران اسکین

[divider]

جشنواره تخفیف ویژهآر اف فرکشنال 

جوانسازی با روش میکرونیدلینگ و رادیوفرکوئنسی

درمان مشکلات پوستی و جوانسازی با نسل جدید دستگاه اسکارلت آراف فرکشنال

برای دیدن تخفیف 55 درصد اینجا کلیک کنید

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments