پیلینگ شیمیایی و تأثیر آن بر پوست

پیلینگ شیمیایی و تأثیر آن بر پوست

  عمل پيلينگ

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

عمل پيلينگ شيميايي  در مراکز درمانی و توسط پزشک و تیم متخصص انجام می پذیرد، اين روش ، نوعي درمان سرپايي است و نيازي به بستري ندارد.

 براي انجام آن هم، ابتدا پزشک معالج شما، پوستتان را کاملا تميز و عاري از هرگونه مواد آرايشي يا آلودگي‌هاي محيطي مي‌کند. سپس، يک يا دو محلول شيميايي مانند اسيدگليکوليک، اسيدتريکلوروستيک، اسيدساليسيليک، اسيدلاکتيک، اسيدکربوليک يا همان فنول را روي قسمت‌هاي کوچک و محدودي از پوستتان قرار مي‌دهد. قراردادن محلول روي بخش‌هاي محدود پوست امکان کنترل بهتر کار را به پزشک خواهد داد. در نهايت هم که اين عمل با پوسته‌ريزي و ايجاد پوستي جديد و لطيف به پايان خواهد رسيد.

در لایه برداری شیمیایی بسیاری از افراد احساس درد و سوزش را به مدت 5 تا 10 دقیقه بعد از انجام عمل خواهند داشت. که ممکن است از کمپرس سرد برای تسکین پوست استفاده شود، یا حتی ممکن است به مصرف داروهای ضد درد در حین انجام عمل و بعد از آن نیاز باشد.

بعد از عمل

بسته به نوع لایه برداری شیمیایی، پوست واکنشی شبیه به آفتاب سوختگی خواهد داشت، قرمزی و پوسته پوسته شدن در ظول 3 تا 7 روز به پایان می رسد. لایه برداری خفیف ممکن است به فاصله ی 4 هفته تکرار شود.

پس از درمان ممکن است در مورد لایه برداری های عمیق صورت را باند پیچی کنند و از قرار گرفتن در معرض  افتاب برای ماه ها منع کنند.

عوارض احتمالی

برخی از انواع پوست ها در معرض تغییر رنگ موقتی و یا دائمی پوست قرار دارند. مصرف قرص های بارداری و یا بارداری های بعدی این مورد را تشدید می کنند. گاهی هنگامی‌ که از فنل برای لایه‌برداری استفاده می‌شود، جوشگاه‌هایی روی نواحی دور لب (به ویژه لب فوقانی) و اطراف فک پایین باقی می‌ماند. این جوشگاه‌ها ممکن است به دلیل مراقبت ناکافی از زخم، پس از لایه‌برداری نیز رخ دهند. گاهی فنل روی سلول‌های ملانوسیت اثر می‌گذارند و باعث می‌شود این سلول‌ها قابلیت ساختِ ملانین (رنگدانه پوست) را از دست بدهند و در این شرایط، ممکن است پوست، نمای بی‌رنگی به خود بگیرد.

منبع:

WEBMD

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments