پیلینگ شیمیایی و تأثیر آن بر پوست

پیلینگ شیمیایی و تآثیر آن بر پوست

 لایه بردارهای شیمیایی می توانند ظاهر پوست را بهبود ببخشند، در این نوع درمان ، یک محلول شيميايي را روي پوست قرار مي‌دهند تا لايه خارجي پوست در اثر واکنش با اين محلول، دچار پوسته‌ريزي و وادار به توليد لايه‌اي جديد شود.

پيلينگ شيميايي را می توان روي پوست صورت، گردن و دست‌ها انجام مي‌شود. از این روش برای درمان مواردی از قبیل :

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

♦  کاهش خط و چين‌چروک‌هاي اطراف چشم‌ها و دهان

♦  درمان تقريبي چين‌وچروک‌هاي ناشي از تابش نور آفتاب روي صورت و پيري

♦  بهبود نسبي جوشگاه‌هاي متوسط و کم‌عمق

♦  درمان انواع خاصي از آکنه‌هاي پوستي

♦  کاهش ميزان لکه‌هاي پوستي ناشي از افزايش سن، لکه‌هاي بارداري(ملاسما) و لکه‌هايي که در اثر مصرف قرص‌هاي ضد بارداري ايجاد شده‌اند.

♦  بهبود شکل ظاهري پوست

بخش هایی از پوست که بر اثر آفتاب آسیب دیده اند بهبود می یابند، اما بعد از این روش پوست به طور موقت حساستر و نازک تر می شود بنابراین استفاده از ضدآفتاب مناسب و پرهيز از تماس مستقيم پوست با نورمستقيم آفتاب بعد از انجام پيلينگ شيميايي ضروري است. ضدآفتاب‌هايي که پس از پيلينگ شيميايي استفاده مي‌شوند، بايد قدرت محافظت از پوست در برابر اشعه‌ فرابنفش (UVA و UVB) خورشيد را داشته باشند. زمان مواجهه با آفتاب را به ساعات 10 تا 2 محدود کنید. و کلاه های لبه دار بپوشید.

چه کسانی می توانند پیلینگ کنند؟

به طور کلي، افرادي با پوست و موي روشن، گزينه‌هاي مناسب‌تري براي انجام پيلينگ شيميايي هستند. البته افرادي با پوست تيره هم مي‌توانند پيلينگ شيميايي انجام دهند اما نتيجه مطلوب به نوع مشکلي که دارند، بستگي دارد بنابراين اين گروه از افراد بايد پيش از هر تصميمي، با پزشک خود مشورت کنند و درصد موفقيت کار را از او بپرسند تا مجبور به صرف هزينه‌هاي اضافي نشوند. ضمن اينکه ممکن است ناهمگوني رنگ پوست هم براي چنين افرادي اتفاق بيفتد. يعني مثلا به دليل انجام دادن پيلينگ شيميايي در اطراف چشم‌ها و دهان، با روشن‌تر شدن پوست اين قسمت‌ها نسبت به ساير قسمت‌هاي پوست صورتشان روبرو شوند. ناگفته نماند که پيلينگ شيميايي، راه مناسبي براي درمان افتادگي پوست، رفع برآمدگي‌ها، اسکارهاي شديد پوستي و چين‌وچروک‌هاي عميق هم محسوب نمي‌شود. استفاده از روش‌هاي ديگري مانند ليفتينگ پوست، ليزردرماني و کمک گرفتن از پرکننده‌ها بيشتر مناسب چنين افرادي است. پزشک متخصص پوست برای انتخاب بهترین شیوه درمانی شما را راهنمائی خواهد کرد.

مراقبت های قبل از انجام پیلینگ

قبل از انجام‌دادن پيلينگ شيميايي اگر سابقه زخم يا اسکار خاصي در آن قسمت از پوستتان وجود داشته، پزشک خود را در جريان بگذاريد. معمولا پيش از انجام پيلينگ شيميايي، پزشک از شما مي‌خواهد که مصرف برخي از داروهاي خاص مانند رتين-آ، رنوا يا اسيدگليکويک را قطع کنيد تا پوستتان آمادگي لازم براي انجام پيلينگ پيدا کند. ضمن اينکه ممکن است پزشک شما مصرف دوز مشخصي از داروهاي آنتي‌بيوتيک و ضدويروس را هم پيش از انجام پيلينگ شيميايي برايتان تجويز کند. ميزان لايه‌برداري و عمق آن هم به شرايط پوستي شما و هدف مورد نظرتان از انجام پيلينگ شيميايي بستگي دارد.

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments