پوست درباره سلامتی شما چه می گوید

 

پوست درباره سلامتی شما چه می گوید؟

پوست پنجره ای رو به سلامتی

به نا به گفته ی دکتر ژوزف جوریزو  (Joseph Jorizzo)یکی از مؤلفان کتاب ” علائم پوستی بیماری های داخلی ” ( پوست شما می تواند سلامتی درون بدن شما را نشان دهد). به گفته پزشکان بسیاری از مشکلات داخلی (که برخی از آنها می توانند خطرناک باشند) در ابتدا خود را با علائم پوستی نشان می دهند.

[divider]

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

m-h_photo_of_systemic_lupus_erythematosus

راش پروانه Butterfly Rash

برافروختگی پروانه ای شکل در نواحی مرکزی پوست صورت در اغلب اوقات اولین علامت بیماری “لوپوس سیستمیک” می باشد. ولی همیشه هم این طور نیست زیرا گاهی این علامت پوستی به دلیل بیماری های دیگر مانند روزاسه و یا درماتیت ( اگزما ) تماسی رخ می دهد. به هر حال به اعتقاد پزشکان در صورت بروز این علامت با استفاده از آزمایشات بعدی می توان به تشخیص لوپوس رسید.

[divider]

پوست درباره سلامتی شما چه می گوید؟

ول وت پلاک Velvet Plaques

ضخیم شدگی پوست همراه با تیره شدن آن در اطراف گردن و زیر بغل ( که به آن “آکانتوزیس نیگری کانس” گفته می شود) می تواند به دلیل چاقی ، بیماری قند و ندرتاً به دلیل یک سرطان بدخیم اعضای داخلی بدن باشد.

[divider]

پوست درباره سلامتی شما چه می گوید؟

پلاک پا: لکه هایی با لبه ی قرمز و داخل طلایی

گاهی یک ضایعه گرد و برافروخته در ساق پا دیده می شود که مرکز آن طلایی رنگ و حاشیه اش قرمز است . این ضایعه پوستی علامتی از دیابت ( بیماری قند ) کنترول نشده است و بروز آن به معنای درگیری چشم و کلیه در جریان دیابت می باشد.

[divider]

پوست درباره سلامتی شما چه می گوید؟

لیکن پلان
لکه های مسطح خارش دار قرمز- بنفش در مچ دست و پا و گاهی قسمت پایین کمر ، گردن ، ساق پا و اندام تناسلی علامتی از یک بیماری پوستی به نام “لیکن پلان” می باشد. علت این بیماری نامعلوم است ولی در صورت وجود بایستی فرد را از نظر تست های کبدی کنترل کرد زیرا این بیماری می تواند علامتی از هپاتیت C باشد.

[divider]

پوست درباره سلامتی شما چه می گوید؟

نقاطی به رنگ گوشت در پایین کمر

لکه های به رنگ گوشت کم رنگ در قسمت پایین کمر که دارای ظاهری شبیه پوست پرتقال هستند همراه با علائم دیگر پوستی از قبیل ضایعات شبیه جوش غرور جوانی به رنگ قرمز یا قهوه ای در گونه ها و بینی و لکه هایی شبیه برگ درخت زبان گنجشک در تنه می توانند علامت یک بیماری ژنتیکی نادر به نام “توبروز اسکلروزیس” باشند. این بیماری باعث بروز تومورهای خوش خیم در مغز و ارگان های دیگر حیاتی می گردد.

[divider]

پوست درباره سلامتی شما چه می گوید؟

بیماری (Tripe Palms)

 گاهی پوست کف دست ضخیم و به رنگ سفید مخملی شده و چین های آن تشدید می گردد و به عبارتی پوست شبیه سیرابی پخته گوسفند می شود. حدود 90 %  موارد می تواند با سرطان ها مرتبط باشد. اگر فقط کف دست درگیر است به احتمال زیاد سرطان ریه وجود دارد ولی اگر هم زمان آکانتوزیس نیگری کانس نیز وجود داشته باشد معمولاً به دلیل سرطان دستگاه گوارش می باشد.

[divider]

پوست درباره سلامتی شما چه می گوید؟

دست و پای چوبی شکل( Wooden’ Hands and Feet)
در سال 1997 گزارش شد که سندرم نفروژنیک ( نوعی بیماری شدید کلیوی ) می تواند به صورت تغییر رنگ قهوه ای و سفت شدن پوست در ساعد دست و ساق پا خودنمایی کند که در آن پوست دست و پا به سرعت به رنگ قهوه ای و سفت شبیه چوب می گردد. گاهی اوقات لکه های کوچک زرد رنگ در چشم ها نیز دیده می شوند. محققان به تازگی متوجه شدند که استفاده از ماده رنگی در MRI می تواند موجب بروز این ضایعات در برخی از بیماران دارای نارسایی کلیوی گردد.

[divider]
پوست درباره سلامتی شما چه می گوید؟

بثورات قرمز پوسته دار در باسن
گاهی ضایعات قرمز رنگ پوسته دار همراه با خراشیدگی های کوچک پوست در افراد مسن معمولاً در چین های باسن و یا کف دست و یا گاهی اوقات در مناطق دیگر بدن دیده می شود که بعضی مواقع همراه با درد و قرمزی در زبان همراه است. این ضایعات معمولاً علامتی از تومور پانکراس ( معمولاً گلوکاگونوما ) می باشد.

[divider]

پوست درباره سلامتی شما چه می گوید؟

همه ی بثورات پوستی ترسناک نیستند

بسیاری از مشکلات پوستی ، نشانه ی بیماری خاصی نمی باشند. به عنوان مثال؛ گرانولوم آنولو  که با برآمدگی قرمز رنگ در دست و پا که خودبخود در عرض دو سال از بین می روند اهمیت خاصی نداشته و دلیل بیماری نمی باشند.

منبع:

webmd

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments