نکاتی در جهت داشتن پوست زیبا حتی هنگام ورزش کردن

ورزش کردن

 

زمانی که برای سلامتی و زیبایی اندام به باشگاه بدنسازی می روید و بعد از انجام تمرینات ، در پوست شما ممکن است تغییراتی ایجاد شود که این حالت ، وباعث خجالت شما شده البته آب و هوا هم در بیشتر شدن موثر خواهد بود و در نهایت می تواند به پوست شما صدمه بزند.

 

قرمز شدگی

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

این حالت در خانم ها خیلی ناراحت کننده تر است مخصوصا خانم هایی که روزاسه آ دارند و شکنندگی مویرگ ها یشان بیشتر است و پوست های حساس هم بسیار سریعتر در معرض گرما قرمز میشوند.

 

برای جلوگیری از قرمز شدن زیاد:
از مرطوب کننده مخصوص پوست های حساس استفاده کنید،از داروهایی که آب پوست را می گیرند استفاده نکنید، استفاده از عصاره شیرین بیان که آب رسان هستند ، اجتناب از تحریک پوست مانند استفاده از داروهای رتینول،محصولات رفع آکنه و یا لایه بردار ها.
در طول ورزش ، حتما آب بنوشید و از اسپری خنک کننده استفاده کنید،با حوله عرق را از پوست پاک کنید.

صورتتان را با آب سرد بشوئید ، از کرم ضد قرمز شدن که حاوی شیرین بیان، چای سبز ، جودوسر است استفاده کنید.

افتاب زدگی

در حال حاضرهیچ کرم ضد آفتابی وجود ندارد که ضد  عرق باشد و یا حداقل برای 45-30 دقیقه بدون عرق روی پوست دوام بیاورد.

ورزش کردن در محیط  های برفی ، کنار دریا و بر روی ماسه ها ، امکان آفتاب سوختگی را زیاد می کند.

برای جلوگیری از آفتاب سوختگی :

اجتناب از ورزش کردن در محیط های گفته شده در ساعات اوج اشعه ماوراءبنفش، عدم استفاده از لباس های تنگ و تیره،30 دقیقه قبل از حضور در آفتاب از کرم ضد آفتاب استفاده کنید، استفاده از اسپری های مرطوب کننده و استفاده از آن هر 30 دقیقه .

در صورتی که دچار آفتاب سوختگی شدید بهتر است از آسپیرین ویا ادویل استفاده کنید و به طور مداوم از کرم آلوئه ورا برای التیام و مرطوب نگه داشتن پوست استفاده کنید.

خارش و کهیر و جوش زدن

هنگام ورزش که شما گرمتان میشود ،غدد چربی بدن شروع به ترشح می کنند و با عرق  ترکیب شده و در خلل و فرج و در امتداد خط گردن،موها،شانه ها ایجاد خارش میشود و با خارش زیاد ممکن است به جوش و یا التهاب پوست (کهیر ) منجر شود.
برای جلوگیری از آن :

مطمئن شوید منافذ مناطقی که جوش زده است توسط کرم ضد آفتاب پوشانده و مسدود نشده است.از لباس هایی که جنس پلاستیکی دارند استفاده نکنید مخصوصا لباس هایی که برای یوگا استفاده میشود از چنین الیافی هستند.

بلافاصله بعد از ورزش و تعریق ، دوش بگیرید و اگر شرایط دوش گرفتن را ندارید مناطقی را که بیشتر تحت تعریق قرار گرفته ان را حتما با یک پد تمیز پاک کنید و از کرم موضعی کورتیزون برای رفع جوش استفاده کنید.

در خانم ها ایجاد کهیر و حالت های آلرژیک خارش در سنین 20 سالگی شروع میشود ، علائم آلرژی ممکن است به صورت تنگی نفس، خارش و کهیر بروز پیدا کنند برای رفع این مشکل می توانید قبل از ورزش کردن و یا در ابتدای شروع این علائم از هیستامین استفاده کنید.

 

منبع:

www.womenshealthmag.com/beauty/workout-skin

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments