مقایسه داروهای موثر در درمان چاقی

داروهای ضد چاقی

داروهای ضد چاقی دوران معاصر

بعضی از افراد اعتقاد دارند که رژیم غذایی و ورزش لاغر کننده است ولی این روش ها قابل دوام نیست. برای این بیماران، داروهای ضد چاقی می تواند یک رفت و آمد مکرر گذشته است. برخی از داروهای کاهش وزن انواع محرک هستند، که تنها برای استفاده کوتاه مدت توصیه می شود.
اورلیستات (ونوستات)

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

اورلیستات (با نامهای تجارتی Xenical) جذب چربی در روده با مهار لیپاز پانکراس را کاهش می دهد.

برخی از عوارض جانبی استفاده از اورلیستات شامل مدفوع چرب و کمبود ویتامین های محلول در چربی است.

اما اگر چربی در رژیم غذایی کاهش می یابد، علائم مدفوع چرب اغلب بهبود می یابد. این دارو مورد تایید اداره دارو و غذای آمریکا قرار گرفته است و موارد بسیار نادری از آسیب شدید کبد در استفاده از این دارو گزارش شده است.
Lorcaserin لورکاسرین
لورکاسرین باعث از دست دادن وزن به میزان متوسط ​​می شود و عوارض جانبی این دارو نیز ناچیز است.

پس از یکسال از مصرف داروی lorcaserin میزان دور کمر، BMI، قند خون ،سطح فیبرینوژن، سطوح کلسترول و تری گلیسرید به طور قابل توجهی کمتر از گروه دارونما بود. این دارو ضربان قلب و فشار خون را افزایش نمی دهد.

شایع ترین عوارض جانبی گزارش شده با لورکاسرین شامل سردرد، سرگیجه (8.2٪ ). و حالت تهوع (7.5٪) هستند.

سیبوترامین

سیبوترامین (Reductil یا Meridia) مهار کننده های اشتهاست و باعث کاهش میل به غذا خوردن می شود. سیبوترامین ممکن است فشار خون را افزایش دهد و ممکن است گاهی باعث خشکی دهان، یبوست، سردرد، و بی خوابی شود.

سیبوترامین داروی بی خطری نیست و این دارو از بازار در ایالات متحده،  انگلستان، اتحادیه اروپا، استرالیا، کانادا،  هنگ کنگ و کلمبیا به دلیل خطر انفارکتوس میوکارد و سکته مغزی جمع آوری شده است.
ریمونابانت

ریمونابانت (Acomplia) یک داروی ضد چاقی به تازگی توسعه یافته است. این دارو نوعی داروی کانابینوئیدی است (CB1) که نتیجه فعالیت این دارو در مغز کاهش اشتها است.

کاهش وزن با ریمونابانت معمولا چندان زیاد نیست و این دارو به دلیل عوارض احتمالی روانی ذهنی از بازار اروپا و آمریکا خارج شده است.
متفورمین

در افراد مبتلا به دیابت نوع 2، متفورمین می تواند باعث کاهش وزن شود. متفورمین میزان گلوکزی که توسط کبد تولید می شود را محدود می کند و همچنین مصرف گلوکز عضلات را افزایش می دهد.

فن ترمین / توپیرامات

ترکیبی از فن ترمین و توپیرامات، با نام تجاری Qsymia توسط FDA آمریکا در سال 2012 به عنوان یک درمان چاقی در کنار رژیم غذایی و ورزش به رسمیت شناخته شد . توپیرامات در اصل داروی ضد تشنج است و برخی از عوارض آن شامل سنگ کلیه و افزایش فشار چشم است.

[divider]

مرکز تحقیقات کلینیک پوست،زیبایی،لیزر و تناسب اندام آلومینا

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments