مقابله با زخم های سرد(تب خال)

چگونه از شیوع ویروس تب خال جلوگیری کنیم؟
وقتی که زخم تب خال وجود دارد رعایت احتیاطات زیر مفید می باشد: بوسیدن ممنوع ، مسواک، لوازم آشپزخانه و لیوان آب خوری مشترک ممنوع ، مقاربت دهانی ممنوع. این احتیاطات از گسترش ویروس جلوگیری کرده اگر چه 100 درصد کارساز نیستند.

کاهش درد و سوزش تب خال
حمله اولیه تب خال تا دو هفته طول می کشد ولی حملات بعدی معمولاً حدود یک هفته به طول می انجامند. کمپرس سرد یا گرم مفید است. اگر چه درما ن قطعی برای تب خال وجود ندارد ولی کرم و ژ ل هایی برای رفع درد و سوزش تب خال موجود هستند که کارساز می باشند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

استفاده از کرم های ضدویروس
استفاده از کرم های آنتی ویرال می تواند موجب بهبودی سریعتر تب خال شود البته اگر در شروع علائم تب خال استفاده شوند. این کرم ها عبارتند از: کرم آسیکلویر (زویراکس) و کرم پن سیکلویر (دناویر). این کرم ها فقط بایستی با نسخه پزشک مصرف شوند.

داروهای ضدتب خال که با تجویز پزشک باید مصرف شوند
اگر زمان شروع علائم هشدار دهنده  خارش یا قرمزی پوست داروهای آنتی ویرال خوراکی مصرف شوند می توانند موثر باشند. این داروها عبارتند از: قرص آسیکلویر Acyclovir (زویراکس- Zovirax) این قرص ها قبل از اینکه تب خال خود را به طور کامل نشان دهد آغاز می شود و باید روزی 5 بار مصرف شود . قرص والاسیکلویر Valacyclovir (والترکس- Valtrex)  از زمان بروز اولین نشانه تب خال مصرف می شود و 12 ساعت بعد دوباره خورده می شود. و قرص فام سیکلویر Famciclovir (فام ویر- Famvir) یک بار در روز مصرف می شود.

تب خال

آیا این هم تب خال است؟
تب خال می تواند در قسمت های دیگر صورت غیر از لب مانند چانه ، گونه ها و بینی نیز رخ دهد. هر چند وقوع این مطلب شایع نمی باشد. در اکثریت مردم ضایعات تب خال همیشه در یک مکان رخ می دهند.

آیا ویروس تب خال می تواند در بدن خود فرد نیز شیوع پیدا کند؟
بله ممکن است ، با این حال نادر است. اگر فرد به ضایعات تب خال خودش دست زده و سپس دست آلوده اش را به پوست زخمی قسمت دیگر بدنش و یا مخاط ها مانند، چشم یا واژن تماس دهد تب خال در آن قسمت ها رخ می دهد. شستشوی مرتب دست ها و عدم تماس با ضایعات تب خال از گسترش ویروس در بدن خود فرد جلوگیری می کند.

تب خال

وقتی هرپس چشم را نیز آلوده می کند

ویروس تب خال می تواند در انگشتان دست و پا و چشم ها نیز مشاهده گردد. تب خال چشمی به دلیل ورود ویروس تب خال به قرنیه رخ داده و یکی از شایع ترین علل کوری به دلیل عفونت می باشد. درمان سریع تب خال چشمی می تواند جلوی آسیب چشم و بروز کوری را بگیرد. تب خال انگشتان دست و پا دردناک بوده و وقوع آن در کودکان به دلیل مکیدن انگشت در هنگام بروز ضایعه تب خال در دهان می باشد.

پیشگیری از بروز تب خال
جلوگیری از بروز تب خال به صورت کامل غیر ممکن است ولی شناخت و پیشگیری عوامل برانگیزنده تب خال مفید می باشد. پرهیز از آفتاب و استفاده از فرآورده های ضد آفتاب ، کنترل استرس و تقویت سیستم ایمنی با خواب و استراحت کافی و ورزش روزانه مفید می باشند.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟
وقتی ضایعات تب خال بسیار شدید بوده و یا مکرراً دچار تب خال می شوید بایستی به پزشک مراجعه نمائید.

منبع:

webmd

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments