مشکلات مربوط به پا

مشکلات مربوط به پا
مشکلات مربوط به پا

عفونت قارچی پا

قارچ های ریز از طریق ترک ها وارد ناخن شده و باعث عفونت و ضخیم شدن، تغییر رنگ یا شکنندگی ناخن می شوند. قارچ هایی که در رطوبت و گرما رشد می کنند به افرادی منتلل می شوند که زیاد شنا می کنند یا پاهایشان عرق می کند. عفونت به خودی خود برطرف نمی شود و درمان آن نیز سخت است. کرم هایی که برای پا استفاده می کنید در موارد خفیف موثر خواهند بود. قرص های ضد قارچ یا جراحی بهترین روش درمانی برای عفونت های شدید هستند.

اجتناب از پوشیدن سندل

آیا ناخن فرو رفته در پا یا دیگر مشکلات موجود باعث بروز درد در پا می شوند؟ سعی کنید سلامت و شادابی پاهای خود را حفظ کنید. علائم مربوط به مشکلات پا را شناسایی کنید و اقدامات لازم را برای درمان مشکلات موجود انجام دهید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

بونیون (کج شدن شست پا به سمت دیگر انگشتان)

این برآمدگی استخوانی در پایه انگشت شست پا باعث می شود این انگشت به سمت دیگر انگشت ها تغییر جهت دهد. این مشکل باعث خارج شدن استخوان پا از محور می شود و به خاطر فشار یا آرتروز دردنک خواهد شد. این مشکل منجر به بروز میخچه نیز می شود. ضد دردها، پدهای مخصوص بونیون، کفش های مخصوص و یا جراحی برای برطرف کردن این مشکل موثر هستند. به علاوه خانم ها از پوشیدن کفش های پاشنه بلند اجتناب کنند.

میخچه و پینه پا

سایش و فشار باعث ضخامت و سفتی پوست و مردن سلول های پوست می شود. میخچه به صورت مخروط شکل و نوک تیز روی پوست ظاهر می شوند که معمولا پوشیدن کفش تنگ یا زائده استخوان باعث بروز این مشکل می شوند. پینه پا به دلیل ساییده شدن پوست پا ظاهر می شود. پدهای مخصوص برای برطرف کردن این مشکل موثر هستند. میخچه از طریق جراحی درمان می شود. داروهای موضعی نیز موثر هستند.

نقرس

این بیماری شکلی از آرتروز است که با درد ناگهانی، قرمزی، التهاب و سفتی همراه است. نقرس معمولا مفاصل بزرگ شست پا تاثیر می گذارد، اما در مچ پا یا زانو نیز ممکن است بروز کند. بالا رفتن سطح اسید اوریک در بدن منجر به نقرس می شود که باعث شکل گیری کریستال های سوزنی شکل در مفاصل می شود. حملات نقرس روزها یا هفته ها طول می کشد. این بیماری با استفاده از داروهای ضد التهاب یا کاهش دهنده اسید اوریک درمان می شود. تغییر در رژیم غذایی نیز به کاهش سطح اسید اوریک کمک می کند.

زگیل پلانتاز

این زگیل های سفت در کف پاها رشد می کنند. ورود یک ویروس از طریق پوست منجر به بروز این مشکل می شود. این نوع زگیل از طریق تماس پوست با پوست منتقل می شود یا در اماکن عمومی مانند استخر یا دستشویی به راحتی قابل انتقال است. این زگیل ها بی خطر هستند و نیاز به درمان فوری ندارند. اما در بسیاری از موارد خیلی دردناک هستند و نمی توان از درمان آنها چشم پوشی کرد. روش درمان آنها نیز عبارت است از سوزاندن، فریز کردن، لیزر درمانی و جراحی که در موارد خیلی شدید انجام می شود.

پای ورزشکاران

این عفونت قارچی باعث پوسته پوسته شدن، قرمزی، خارش، سوزش و گاهی تاول و زخم شدن پا می شود. پای ورزشکاران مسری است و از طریق تماس مستقیم از فردی به فرد دیگر منتقل می شود. این قارچ ها در کفش ها که جریان هوا نیست، رشد می کنند. درمان پای ورزشکاران از طریق لوسیون های ضدقارچ یا قرص انجام می شود.

انگشت چکشی

زمانی که عضلات در اطراف مفاصل از تعادل خارج می شوند، درد و مشکل ایجاد می شود. معمولا انگشت دوم، سوم و چهارم پا از قسمت مفصل وسط رو به پایین خم شده و انگشت چکشی شکل می گیرد. پوشیدن کفش مناسب، ایجاد مکان کافی برای انگشتان پا و جراحی به برطرف کردن این مشکل کمک می کند.

فرو رفتن ناخن به گوشت

رشد ناخن پا به داخل گوشت منجر به درد، قرمزی، التهاب و عفونت می شود. برای پیشگیری از بروز این مشکل از کوتاه کردن بیش از حد ناخن ها، آسیب زدن به ناخن ها و پوشیدن ککفش تنگ اجتناب کنید. جراحی جزئی به برداشتن بخشی از ناخن یا تمام ناخن کمک می کند.

کف پای صاف

در این شرایط تمام کف پا با زمین تماس دارد. یک آسیب یا شرایطی مانند آرتریت روماتوئید باعث بروز این شرایط می شود. اکثر افراد مبتلا به این شرایط معمولا علائمی ندارند، اما گاهی کف پای صاف باعث افزایش وزن یا بروز درد در دست و پا در زمان ایستادن های طولانی مدت می شود. تمرینات کششی و تقویت کننده پا و پوشیدن کفش های طبی با وجود قوس در کف آن به حل این مشکل کمک می کنند.

منبع:

http://www.webmd.com/skin-problems-and-treatments/ss/slideshow-common-foot-problems

نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان تهران اسکین

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments