لیزر موهای زائد و سندروم تخمدان پلی کیستیک!

لیزر موهای زائد و سندروم پلی کیستیک تخمدان

این پرسش را یکی از مراجعین در سایت های خارجی از پزشکان و متخصصین پوست پرسیده است، اما شاید پرسش خیلی از شما باشد.

لیزر همیشه به عنوان یک روش موثر و موفق در رفع موهای زائد مطرح شده و همینطور نیز است. اما این روش نیز برای تمام افراد نتیجه مطلوبی نخواهد داشت، به ویژه برای خانم هایی که دارای مشکلات هورمونی هستند. حالا توصیه می کنیم صحبت های این خانم 30 ساله را مطالعه کرده و به پاسخ پزشک نیز توجه کنید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

سلام. من یک زن سی ساله مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک یا PCOS هستم که در سن 18 سالگی موهای تیره و ضخیم در قسمت چانه، فک و بالای لب خود داشتم. این موها را با استفاده از نخ یا شیو کردن های مداوم کنترل می کردم. اخیرا از لیزر برای رفع موهای زائد این بخش ها استفاده می کنم. این روش را ماهانه انجام می دهم و تا کنون سه جلسه لیز درمانی انجام داده ام. ولی هنوز نتیجه ای مشاهده نکرده ام، موهای زائد ریزش نکرده اند، نازک نشده و حتی رشد آنها نیز کم نشده است.

موهای زائدم تیره و رنگ پوستم نیز روشن است. هر جلسه تکنیسین قدرت لیزر را افزایش می دهد و این را به من نیز اطلاع می دهد. در جلسات اول کمی التهاب، سوزش و قرمزی در محل انجام درمان مشاهده می کردم که نشان دهنده تاثیر لیزر بر محل بود. قرمزی تنها 10 دقیقه طول می کشید و هیچوقت تحریک پوستی، خارش، سوزش یا درد در محل درمان مشاهده نکردم. عبور لیزر را از پوست حس می کردم و حتی بوی سوختن موها را نیز استشمام می کردم.

با تمام این توضیحات سوالات من این است که آیا لازم است از تکنیسین بخوام قدرت لیزر را افزایش دهد؟ یا مدت لیزر درمانی را در محل مورد نظر طولانی تر کند؟ یا تعداد جلساتبیشتری لازم است؟ دوباره یادآور می شوم که موهای چانه و بالای لب من موهای نازک و زنانه نیستند، بلکه خیلی ضخیم، تیره و مردانه به نظر می رسند.

نکته دیگر اینکه در جلسه آخری که لیزر درمانی انجام دادم، زمانی که لیزر از پوست بالای لب من عبور کرد، احساس سوزش و درد در ریشه دندان های جلویی خود داشتم. در جلسات قبل زبان خود را روی دندان ها می گذاشتم، اما این بار فراموش کردم این کار را انجام دهم و هنوز با گذشت یک هفته از لیزر درمانی کمی احساس ناراحتی در دندان های خود دارم. آیا این مشکل ساز است و ریشه دندان هایم آسیب دیده اند؟

و اکنون پاسخ پزشک:

متشکریم از پرسش شما و نگرانی های شما را کاملا درک می کنیم. پاسخ به پرسش تان بدون آگاهی از تجهیزات مورد استفاده کمی دشوار است. لیزر تقریبا همیشه از روش های دیگر، مانند IPL، الکترولیز و یا روش های سنتی بهتر است. مشکل PCOS یا سندروم پلی کیستیک تخمدان باعث شده شما دچار یک چالش بزرگ با موهای زائد خود شوید، اما به هرحال با صبر و حوصله بیشتر نتیجه را مشاهده خواهید کرد. توصیه می کنیم به دنبال کلینیکی باشید که دارای تجهیزات بهتر و پرسنل با تجربه تر است و در این مورد به قیمت درمان اهمیت زیادی ندهید.

دستگاه های لیزر جدیدتر طوری ساخته شدن اند که در زمان استفاده فرد دچار ناراحتی زیادی نمی شود، تمام دستگاه های جدید دارای خنک کننده هستند.

با این حال باز هم یادآور می شویم هنوز برای مشاهده نتیجه کمی زود است. حدود 6 تا 10 جلسه برای پشت لب لازم است. برخی دستگاه های لیزر خیلی موثرتر از دستگاه های دیگر هستند. به علاوه PCOS یا سندروم تخمدان پلی کیستیک یک مبارزه مداوم با موهای زائد را در پی دارد و پس از مشاهده نتیجه هم لازم است حتما جلسات را هر چند وقت یک بار تکرار کنید.

در مورد درد و ناراحتی به وجود آمده در دندان ها، تاکنون هیچ ناراحتی و مشکلی در دندان ها ناشی از استفاده از لیزر گزارش نشده است. با این حال توصیه می کنیم در زمان انجام لیزر درمانی از یک گاز استریل در بین لب و دندان های خود استفاده کنید. هیچ آسیب دائمی به این بخش وارد نمی شود و جای نگرانی نیست.

[button color=”blue” size=”medium” link=” https://www.realself.com/question/laser-injury-teeth-upper-lip-treatment-results” target=”blank” ]لینک منبع[/button]

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید