بهترین فرصت سرمایه گذاری

فرصت سرمایه گذاری در کلینیک ها و دستگاههای پوست و زیبایی

سرمایه گذاری در پوست و زیبایی

راه های ارتباط ما: 

(خانم جعفری) 09027610748

آی دی تلگرام Aboutusg@ 

بهترین سرمایه گذاری درست
سرمایه گذاری درست

در این مقاله ابتدا نکاتی در مورد میزان پیشرفت خدمات پوست و زیبایی در سراسر جهان بیان می شود و سپس میزان پیشرفت و تقاضای این خدمات در ایران توضیح داده می شود. سرمایه گذاری عاقلانه یکی از مهم ترین مسائلی است که نه تنها به فرد سرمایه گذار، بلکه به جامعه ای که وی در آن سرمایه گذاری می کند، سود می رساند.

بنابراین آموختن راهکارهای سرمایه گذاری، ارتباط بین عرضه و تقاضا و ارزیابی میزان پیشرفت دستگاه های زیبایی بخشی از نکاتی هستند که به سرمایه گذاری درست در زمینه خدمات زیبایی به شما کمک می کنند. اگر قصد سرمایه گذاری در زمینه تجهیزات و یا خدمات زیبایی دارید، مطالعه این مقاله کمک زیادی به شما خواهد کرد.

فعالیت در کلینیک های تخصصی پوست مو و زیبایی ، سرمایه گذاری مطمئن و پر سود
پیش درآمدی بر ارائه خدمات پوست، مو و زیبایی

چرا خدمات پوست و زیبایی روز به روز گسترش می یابند؟

پیشرفت خدمات زیبایی

همگام با پیشرفت های علوم پزشکی در پیشگیری و درمان بیماریهای شایع، مشکلاتی که زیبایی و تناسب اندام فرد را تحت تاثیر قرار می دهند، در ذهن مردم اهمیت بالاتری می یابند و بدین ترتیب نیازهای جدیدی نظیر؛ رفع خال و زگیل و اسکار و تاتو، رفع موهای زائد، کاشت مو، رفع هیپرپیگمانتاسیون ها و جوانسازی، در جامعه شکل می گیرند. نیازهایی که مردم تامین آنها را در حوزه پزشکی جستجو می کنند و انتظار دارند از این طریق بتوانند آنها را مرتفع سازند.

جهان رسانه نیز با فراهم سازی امکان رویت پذیری جهانی و بعضا افزایش هدفمند آگاهی عمومی، به توسعه لحظه به لحظه اینگونه نیازها و اهمیت برآورده شدن آنها می افزاید.

به تبع همین روند و توقع عمومی است که هر روز تجهیزات و خدمات جدیدی در حوزه پوست و زیبایی معرفی می شوند و روز به روز کمپانی های جدیدی به تولیدکنندگان تجهیزات مرتبط می پیوندند.

توسعه فوق را می توان به عنوان فرصتی برای ارائه خدمات بیشتر و موفقیت شغلی در کسب و کار پزشکی تلقی نمود و اقدامات مقتضی را برای استفاده از این فرصت معمول داشت. این کنکاش بدنبال ارائه راهکارهایی برای بهره گیری از فرصت یادشده در توسعه کسب و کار پزشکی است.

به نظر شما ارائه خدمات پوست و زیبایی، یک کار لوکس به شمار می آید؟

زیبایی

پوست و شرایط آن تاثیر بسیار زیادی در بینش (insight) فرد نسبت به خود دارد از طرفی بسیاری از بیماریهای روحی و جسمی، ریشه در کیفیت بینش (insight) فرد نسبت به خود دارند. بنابراین تغییر شرایط پوست به وضعیت مطلوب و بعضا دلخواه فرد می تواند علاوه بر تامین سلامتی پوست، تاثیر فراوانی در سلامتی روحی و جسمی فرد داشته باشد. همچنین موجب افزایش اعتماد به نفس فرد در کار و زندگی شخصی شود.

بر این اساس، باید پذیرفت که بر خلاف برخی تصورات غلط، خدمات پوست و زیبایی، علاوه بر اینکه یک کار لوکس نیست بلکه در بسیاری موارد، می تواند به عنوان درمان ریشه بسیاری از بیماریهای روحی و جسمی مورد توجه قرار گیرد. بیماریهایی که جنبه روانشناختی داشته و ریشه در بینش (insight) فرد نسبت به خود دارند و ممکن است موجب مراجعه مکرر افراد به مراکز درمانی و بعضا مصرف داروهای مختلف توسط آنها شوند و بطور کلی کاهش کیفیت کار و زندگی شخصی فرد را به دنبال داشته باشند.

با نگاهی به مفاد فوق و مقدمه ای که طرح شد، به نظر می رسد تصمیم به ارائه خدمات پوست و زیبایی یا توسعه اینگونه خدمات، تصمیمی متناسب با نیاز روز و جامعه و استفاده از فرصتی است که:

– موفقیت کسب و کار شما را هدف قرار می دهد.

– افزایش رضایتمندی بیماران را بدنبال دارد.

– سودآوری آن می تواند به منظور افزایش کیفیت و توسعه دیگر خدمات درمانی بکار گرفته شود.

به هر حال، اگر تصمیم شما قطعی باشد تقریبا اولین سوالی که از خود می پرسید اینست که:

چگونه و از کجا شروع کنیم؟

شروع

به عنوان یک راهنمای ساده می توانید مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:
مطالعه
شناسایی تقاضا
ارزیابی و برنامه ریزی
اجرا
مدیریت
R&D

چرا مطالعه ضروری است؟

مطالعه
این کار به منظور فراهم ساختن زمینه فکری لازم برای یک اقدام اطلاعات پایه ضروری است زیرا بسیاری از اصطلاحات و مشکلات پوست و زیبایی و نیز روشها و تجهیزات درمان آنها (البته نه همه آنها) در کتاب ها و آموزشهای رسمی آکادمیک قابل دسترسی و مطالعه نیستند بطور مثال سلولیت در مراجع آکادمیک به عنوان عفونت بافت پوست تعریف می شود در حالیکه در زیبایی تعریف دیگری دارد یا قطعا شما نمی توانید مشکلی بنام love handle را در منابع آکادمیک و مرسوم پزشکی بیایید و مطالعه کنید، به همین دلیل یک مطالعه اولیه و اجمالی در این حوزه لازم و ضروری است.

چه موضوعی و چگونه مطالعه شود؟

در این خصوص بهترین مرجع پیشنهادی برای مطالعه، جستجوی اینترنتی با کلیه واژه هایی نظیر؛
Equipments Aesthetics
Laser Aesthetics
Aesthetics clinic
Beauty salon
Medical spa
Skin care و موارد مشابه بصورت فارسی و لاتین و ملاحظه سایت های مرتبط است. با این کار شما می توانید اطلاعات فراوانی در خصوص مشکلات و اصطلاحات پوست و زیبایی مانند؛ پدیده aging، چاقی و سلولیت، انواع پیگمانتاسیونها، پدیده های vascular و نیز روشها و تجهیزات پیشگیری، رفع و درمان آنها نظیر؛ لیزرها، IPL ، میکرودرم ابریشن، RF و غیره بدست آورید.
شایان ذکر است در این خصوص می توانید از مشاوره همکاران فعال در این زمینه و نیز شرکت هایی که مشاوره فنی و کلینیکی ارائه می دهند، نیز بهره ببرید.

تقاضا چه رابطه ای با کسب و کار دارد؟

امروزه متخصصین بازرگانی توصیه می کنند قبل از شروع یا توسعه هر کاری حتما یک Business plan تدوین کنید. Business planیا طرح کسب و کار، طرحی است که نحوه شروع یا توسعه یک کسب و کار را طراحی و نتایج احتمالی آن را برآورد می کند و شامل بخشهای مختلف و بعضا پیچیده ای نظیر تحقیقات بازار و تحلیل مالی است که تدوین آن توسط یک فرد غیر متخصص در امور بازرگانی تقریبا مشکل است. اما آنچه اساس و بن مایه تمام طرحهای کسب و کار و به نوعی موضوع بحث همه بخشهای آنها است، موضوع تقاضا است زیرا همه طرحهای کسب و کار، چه صنعتی و چه پزشکی، تامین یک تقاضا یا تغییر روش تامین یک تقاضا را هدف قرار می دهند و لذا شاید بدون اطمینان از وجود تقاضا برای یک خدمت یا محصول، عملا نتوان طرحی تهیه نمود ولی می توان با اطمینان از وجود تقاضا برای یک خدمت یا محصول، یک Business plan حداقل بصورت ذهنی تدوین و برای تامین آن سرمایه گذاری نمود. به همین دلیل، هر چند می دانیم که تدوین طرح کامل، قبل از شروع کار اقدامی ایده آل است ولی در اینجا بطور ساده به بن مایه آن، یعنی موضوع تقاضا می پردازیم چون با شناسایی آن می توان حداقل با یک طرح ذهنی برای تامین آن اقدام نمود.

چرا باید تقاضا را شناسایی کرد؟

برای اینکه تقاضا در اغلب موارد پنهان است بطور مثال فرض کنید هیچ مرکز یا شخصی دستگاه لیزر پوست را اجاره نمی دهد از طرفی برخی پزشکان بدلیل گرانی این دستگاه، توان یا قصد خرید آن را ندارند ولی تمایل به ارائه خدمات مرتبط با آن را دارند. این یک تقاضای پنهان و تامین آن شروع یک کسب و کار متفاوت است که با شناسایی تقاضای فوق امکان پذیر است.

چگونه می توان تقاضا را شناسایی کرد؟

بسیاری از اتفاقات و مکالمات روزمره مردم اطراف ما حاوی تقاضایی پنهانند که با قدری توجه قابل بهره برداری اند. بطور مثال، هر دفعه که شما گوشی موبایل جدیدی می خرید متوجه قابلیت های جدیدی می شوید که شما نیاز داشتید ولی در گوشی قبلی تان نبودند. این روند نشاندهنده آگاهی طراحان گوشیها از نیاز پنهان مصرف کنندگان و نیز آینده پژوهی سازندگان آنهاست.

چند نکته برای شناسایی تقاضا:

– تقاضا می تواند ناشی از عدم تعادل بین عرضه و تقاضا ناشی شود مانند وجود تنها یک مطب پزشکی در یک خیابان پر جمعیت.

– تقاضا می تواند پنهان باشد مانند آگاهی از تمایل پزشکان برای کسب یک مهارت خاص که بطور رسمی یا آکادمیک ارائه نمی شود و برنامه ریزی برای ارائه آن.

– تقاضا می تواند نتیجه یک اطلاع رسانی باشد. بطور مثال یک آگهی در فضای اتاق انتظار بیماران در یک مطب پزشکی با عنوان (لایه برداری و جوانسازی با دستگاه میکرودرم ایریشن).

– تقاضا می تواند حاصل یک فرهنگ سازی باشد. مانند فرهنگ سازی استفاده از کرم ضد آفتاب.

– بعضا تقاضا حاصل یک پیش بینی و آینده نگری است مانند پیش بینی احتمال درخواست ارائه خدمات پوست و زیبایی در منزل توسط مردم در آینده و اقدام در جهت فراهم ساختن امکان تامین آن.

و مواردی از این قبیل که حاکی از شکل گیری یا وجود یک تقاضا در جامعه هستند.

به نظر شما، تقاضای خدمات پوست و زیبایی، صرفا تقاضای قشر مرفه جامعه است؟

زیبایی
به نظر ما لازم است این تصور عمومی اشتباه را، که خدمات پوست و زیبایی صرفا تقاضای قشر مرفه جامعه است، کنار بگذاریم زیرا:
همین الان افرادی هستند که در جنوب شهر مستاجرند و بینی اشان با چند میلیون هزینه عمل کرده اند و در مقابل افرادی را سوار بر ماشینهای گرانقیمت ملاحظه می کنید که بینی اشان نیاز مبرم به عمل جراحی دارد ولی هیچ اقدامی نکرده اند.
همچنین باید این موضوع را باور کنید که در عصر اطلاعات، این رسانه ها هستند که مهم ترین منبع اطلاعات افرادند، خالق سبک های زندگی اند و ساخت دهنده کنش های فردی و جمعی اند فلذا بسیاری از خواسته های مردم نه بر اساس طبقه اجتماعی یا وضعیت مالی آنها، بلکه بر اساس تبلیغات رسانه ای و در دسترس بودن خدمات شکل می گیرند.
البته نقش وضعیت مالی در پیوستن فرد به متقاضیان خدمات پوست و زیبایی کاملا مردود نیست بلکه منظور این است نباید به عنوان یک عامل اصلی مد نظر قرار گیرد.

وضعیت تقاضای خدمات پوست و زیبایی در کشور چگونه است؟

تقاضای زیبایی در ایران
با نگرش به مفاد فوق و تحلیل ساده ای از وضعیت موجود و در نظر گرفتن اینکه هرکسی در هر نقطه دنیا و در هر شرایطی از زیباتر شدن استقبال می کند، می توان گفت: خدمات درمانی پوست و زیبایی تقاضایی است که:
– در شهرهای بزرگ به میزان مناسبی ارائه می شود لیکن هنوز میزان تقاضا بسیار بیشتر از میزان عرضه آن است و نیز توزیع مکانی آن بیشتر قشر و مناطق مرفه شهر را هدف قرار داده است لذا با توجه به مفاد پیشین، مناطق دیگر کلانشهرها می تواند به عنوان خلاء توزیع جغرافیایی، مد نظر قرار گیرد.
– در شهرستانهای کوچک و برخی مناطق جغرافیایی و برخی طبقات اجتماعی به عنوان یک تقاضای پنهان قابل شناسایی و سرمایه گذاری است.
– در کلانشهرها قابلیت تنوع بخشی و تغییر روشهای ارائه خدمات وجود دارد
– در صورت اطلاع رسانی و فرهنگ سازی صحیح به میزان زیادی قابل توسعه است.
– و مهمتر از همه اینکه:
با توجه به پروسه اجتناب ناپذیر پیری و خدمات جوانسازی به عنوان بخشی از خدمات پوست و زیبایی، همه مردم بصورت پنهان و آشکار متقاضیان این خدماتند.
بنابراین با توجه به مطالبی که تاکنون ارائه شد باید پذیرفت که عواملی چون منطقه جغرافیایی، طبقه اجتماعی و وضعیت مالی مردم در منطقه استقرار شما، نباید به عنوان مانعی برای ارائه خدمات پوست و زیبایی تعریف شوند بلکه باید وضعیت تقاضا را با در نظر گرفتن عوامل یاد شده شناسایی و راهکارهای مقتضی نظیر اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و غیره را معمول داشت تا نتایج مورد نظر حاصل شود.

خودتان را چگونه ارزیابی می کنید؟

ارزیابی خودتان

مطمئن باشید وضع شما خوب است برای اینکه:

شروع خدمات پوست و زیبایی با هر سرمایه اندکی امکانپذیر است. بطور مثال می توانید اولین خدمات را با یک دستگاه الکترولیز یا میکرودرم ابریشن یا کوتر فرکانسی شروع کنید. ولی به هر حال بهتر آن است که، نه با سرمایه اندک و خدمات بسیار محدود و نه با سرمایه گزاف و خدمات بی متقاضی، بلکه با مناسبترین سرمایه و خدمات شروع کنید.

برای اینکار می توانید به ترتیب زیر عمل کنید:

1- اطلاعات علمی که در مرحله مطالعه از مشکلات، روشها و تجهیزات بدست آوردید، دوباره مرور کنید.

2- وضعیت تقاضا را در محل استقرارتان بررسی و راهکارهای مقتضی برای شناسایی و تامین آنها را معین کنید. بطور مثال عمومی ترین مشکلات پوست و زیبایی را که مردم منطقه یا بیماران فعلی تان با آنها درگیرند، معین کنید و سپس اطلاعات آنها را در مورد روش های رفع مشکلات و نیز تمایل آنها نسبت به رفع مشکلات، بررسی کنید و بر اساس نتایج بدست آمده، وضعیت تقاضا را شناسایی و راهکارها را تدوین کنید.

3- در صورت امکان از یک مطب یا مرکز پوست و زیبایی بازدید کنید.

4- توان مالی تان بسنجید.

5- خدمات مورد نظرتان را برای شروع انتخاب کنید.

در این مرحله برنامه یا در واقع Business plan خودتان را افشا کنید.

سه مورد پراهمیت در اجرای برنامه کدامند؟

اجرای برنامه

حداقل های لازم، پر اهمیت و تاثیرگذار در ارائه خدمات پوست و زیبایی شامل مکان، مهارت و تجهیزات است. به همین دلیل سعی کنید:

– به محل کارتان، از درب ورود تا اتاقهای انتظار و معاینه و درمان، از نظر رنگ آمیزی و چیدمان وسایل، هارمونی دهید بطوریکه احساس دلپذیری را به مراجعین القا کند. در این کار هر چه وسواس دارید به خرج دهید و با دوستان خوش سلیقه یا متخصصین مرتبط مشورت کنید.

– مهارت های لازم برای ارائه خدمات مورد نظرتان را تعیین و نسبت به کسب آموزشهای مقتضی اقدام کنید.
– تجهیزات مورد نیاز را خریداری کنید در انتخاب تجهیزات دقت بیشتری به خرج دهید زیرا باید پول قابلیت هایی را بپردازید که نیاز دارید و همینطور دستگاهی را انتخاب کنید که حاوی قابلیت مورد نیاز شما باشد یعنی برای قابلیت هایی که لازم ندارید پول ندهید و از قابلیت هایی که لازم دارید چشم نپوشید، تا بهترین و مناسبترین را بخرید. برای اینکار با متخصصین مرتبط و دوستان و آشنایان مجرب حتما مشورت کنید.

از هر فرصتی، حتی تعاملات رو در رو، و به روشهای مختلف نظیر تهیه بروشور و غیره برای اطلاع رسانی خدمات فعلی و برنامه های آینده تان به مراجعین استفاده کنید.

چرا مدیریت ضرورت دارد؟

مدیریت

لازم است توجه داشته باشید که موفقیت خدمات پوست و زیبایی به میزان زیادی وابسته به رویه های مدیریتی آن است لذا سعی کنید با مطالعه مطالب مرتبط با مدیریت spaها و سالن های زیبایی در مراجع معتبر و سایت هایی نظیر (www.spatrade.com) و نیز الگو برداری از مراکز موفق، خدمات خود را مدیریت نمایید و برای کلیه مراحل کار از بدو ورود تا ارائه کامل خدمات برنامه مدون و فرم های مرتبط تهیه کنید و ضمن استفاده از کارکنان خوش برخورد آنان را با مراحل انجام کار آشنا کنید تا بتوانند راهنمای مراجعین در هر مرحله از کار باشند.

بدون R&D هرگز!

«حتی اگر در مسیر درست هم باشید، اگر همانجا بایستید زیر گرفته خواهید شد»
ویل راجرز
امروزه در سراسر جهان تغییر (Research and development) یا R&D مهمترین و لازم ترین اقدام در هر کسب و کاری، از جمله امور پزشکی است. بنابراین سعی کنید:

– در مراحل جاری ارائه خدمات و تکمیل فرم های مرتبط، روشها و گزینه هایی را برای ثبت میزان رضایتمندی بیماران بگنجانید.

– میزان رضایتمندی بیماران را، با مراجعه به اطلاعات ثبت شده، در فواصل منظم اندازه گیری و بررسی کنید و پس از تعیین عوامل احتمالی نارضایتی، نسبت به رفع آنها اقدام کنید.

– بطور مستمر روشها و تجهیزات جدید ارائه خدمات را جستجو و مطالعه کنید و با توجه به نتایج مطالعات، نسبت به حذف و اضافه کردن خدمات و تجهیزات و آموزش مهارت های لازم اقدام کنید.

خدمات تهران اسکین

تهران اسکین

سوال سرمایه گذار از مجموعه تهران اسکین: چرا تهران اسکین را برای سرمایه گذاری انتخاب کنم؟ پاسخ: تعداد تجهیزات پزشکی، مدلهای دستگاه ها، و کشورها و شرکت های سازنده آنقدر زیاد و متنوع است که خریدار بدون یک منبع اطلاعاتی بسیار پیشرفته در انتخاب آن ها حسابی سردرگم می شود.

آنچه ما داریم اطلاعات موثق و آگاهی از پشت صحنه موارد زیر است که با تجربه گران تیم های فوق تخصصصی پزشکی-درمانی-پژوهشی-بازاریابی در طی چندین سال به دست آورده ایم:

◄آگاهی از مزایا و معایب هر یک دستگاهها، کاربردهای هر یک، تناسب یا عدم تناسب هر دستگاه با شرایط فیزیکی و محیطی اشخاص

◄آگاهی از معتبر بودن یا نبودن شرکت ها و فروشندگان جهت اطمینان از خدمات پس از فروش

◄ ارتباط دایمی و قوی با مهندسان پزشکی خارج از کشور و پزشکانی که کار با دستگاهها را تجربه کرده اند

◄ آگاهی از بازار پزشکی و چون و چند استقبال مردم از دستگاه به خصوصی

◄آگاهی از کاربردهای درمانی و نتایج استفاده از تمامی تجهیزات با توجه به صدها و صدها پژوهش علمی- تجربی

◄ اطلاع از قیمت ها، کیفیت دستگاه، بازدهی آن، روش نگهداری آن و اعتبار ضمانت نامه

◄ حرفه ای بودن در خرید دستگاه ها با قیمت مقرون به صرفه و راندمان بالا

◄ در نظر گرفتن سود برگشتی برای سرمایه گذار با توجه به استفاده از تجهیزات به خصوص در بلند مدت در سرتاسر ایران

◄ موفقیت های قبلی در زمینه حفظ سرمایه سرمایه گذاران و چند برابر سازی آن منظور ما از خرید تجهیزات پزشکی-درمانی کدام تجهیزات است؟ پرکاربردترین تجهیزات پزشکی در دنیای امروز، دستگاه های جوانسازی-زیبایی و مراقبت از پوست و مو شامل انواع لیزرها، انواع پلاسما، انواع IPL و غیره. دستگاه های لیپوساکشن و پیکرتراشی دستگاه های لیپوترنسفر، بادی کانتورینگ و پیوند چربی دستگاه های تشخیصی و آنالیز پوست و مو دستگاه های مکنده دود دستگاه های تناسب اندام لیزرهای زنان لیزرهای درمان ضایعات عروقی تنوع گسترده تجهیزات پزشکی فوق و استفاده روز افزون از آن ها توسط جمع بی شماری از پزشکان و بیماران به موفقیت هر چه بیشتر تیم های سرمایه گذار انجامیده است.

 

راه های ارتباط ما: 

(خانم جعفری) 09027610748

آی دی تلگرام Aboutusg@