بهترین کلینیک لیزر موهای زائد در تهران

آیا لیزر موهای زائد، یک روش دائمی است؟ (بخش دوم)

مطالعه بخش قبلی

بنابراین، به این دلیل چرخه رشد مو بسیار حائز اهمیت است که درمان لیزر موهای زائد، تنها بر روی موهای در حال رشد (مرحله آناژن) موثر است و آن، زمانی است که ملانین در فراوان ترین میزان وجود داشته باشد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

جدول زیر، میانگین چرخه رشد مو را بر اساس بخش های مختلف بدن نشان می دهد:

مراحل چرخه رشد مو
چرخه رشد مو

 

همان طور که در جدول بالا مشاهده می کنید، طول چرخه برای نواحی پشت لب و زیر بغل، به نسبت پا ها یا چانه بسیار کوتاه تر است.

بنابراین، بر اساس تعریف اداره غذا و داروی آمریکا، کاهش موهای زائد پا باید برای 12 ماه پایدار باشد. در حالی که کاهش موهای زیر بغل تنها به 5 ماه زمان نیاز دارد.

 

چندین جلسه لیزر موهای زائد لازم است؟

در ابتدا، احتمال دارد یک دوره درمان 3 الی 8 جلسه ای به لیزر موهای زائد نیاز داشته باشید که این موضوع به اندازه محل درمان، تراکم مو و نواحی بدن تان بستگی دارد.

به دنبال آن، جهت حفظ کاهش مو معمولا به جلسات سالانه نیاز خواهید داشت. پس از لیزر موهای زائد، کاهش مو تنها نزدیک به 80 درصد است.

 

آیا تضمینی برای موفقیت لیزر موهای زائد وجود دارد؟

بهترین لیزر موهای زائد زیر بغل
لیزر موهای زائد زیر بغل

به گفته انجمن جراحی پوست آمریکا، به هیچ وجه نمی توان از قبل پیش بینی کرد که موثر ترین روش لیزر موهای زائد برای هر فرد چیست. حتی گاهی اوقات افرادی که برای لیزر موهای زائد، کاندیدی مناسب تلقی می شدند نیز به طور اثربخش درمان نمی شوند.

بنابراین، هیچ تضمینی مبنی بر موفق و دائمی بودن لیزر موهای زائد طی یک دوره زمانی و صرف هزینه های قابل توجه وجود ندارد.

 

تست پچ

اهمیت پچ تست
پچ تست

تست پچ، قبل از شروع برنامه درمان لیزر موهای زائد می تواند ابزار مفیدی در سنجش احتمال موفقیت و همچنین بررسی هر گونه عوارض جانبی احتمالی باشد.

توصیه می شود چند روز قبل از اولین جلسه درمان، این تست را در ناحیه کوچکی از پوست خود انجام دهید. این کار در یک مرکز لیزر موهای زائد معتبر حتما صورت می گیرد.

 

آیا من کاندید مناسبی برای لیزر موهای زائد به شمار می روم؟

پوست های تیره گروه 6
پوست های تیره

افراد مناسب برای لیزر موهای زائد، افراد دارای پوست روشن و موی تیره می باشند. این عامل، به معنای تضمین موفقیت لیزر موهای زائد نیست؛ اما احتمال موفقیت را افزایش می دهد.

دلیل این امر این است که دستگاه های لیزر با ارسال یک پرتو نور که طول موج مشخصی دارد، ملانین (رنگ دانه تیره موجود در پوست و مو) را مورد هدف قرار می دهند. ملانین به طور ویژه ای در اطراف فولیکول مو (در ریشه مو) فراوان یافت می شود. این نور سپس به انرژی گرمایی تبدیل شده و با از کار انداختن فولیکول، منجر به ریزش مو (پس از 1 الی 2 هفته پس از درمان لیزر موهای زائد) می گردد.

با توجه به فناوری لیزر که به سرعت در حال پیشرفت است، هم اکنون برخی از دستگاه های لیزر موهای زائد به طور موثری در درمان پوست های تیره با موفقیت همراه بوده اند. با این حال، لیزر موهای زائد در موهای خاکستری، سفید، بلوند و قرمز موثر واقع نمی شود.

 

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع مطلب:

[button color=”red” size=”small” link=”https://hairfreelife.com/laser-hair-removal-permanent-facts/” ]لینک مرجع[/button]

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید