علت رشد موهای زائد پس از لیزر

رشد موها پس از لیزر موهای زائد

علت رشد موهای زائد پس از لیزر
رشد موهای زائد پس از لیزر

لیزر یک روش دائمی برای رفع موهای زائد نیست. این روش در واقع فولیکول های مو را برای مدت طولانی غیر فعال کرده و فولیکول به خواب می رود. این روش فولیکول را در زیر پوست از بین نمی برد. طبق گفته متخصصین لیزر موهای زائد یک پرتو کم انرژی منتشر می کند که در پوست نفوذ می کند. این انرژی توسط ملانین مو جذب می شود، فولیکول را گرم کرده و ساختار آن را از بین می برد. پس از آن مو از بین می رود، اما فولیکول در محل خود باقی می ماند. تعداد جلسه های مورد نیاز برای لیزر موهای زائد در همه افراد یکسان نیست و به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله رنگ پوست، رنگ مو، محل تحت درمان و انتظارات شخص.

رشد مو

طبق گفته متخصصین 6 تا 8 جلسه لازم است تا نتیجه مورد نظر حاصل شود. جلسه ها نیز هر 4 تا 6 هفته یک بار انجام می شوند. علت این فاصله و تعدد جلسات این است که تنها موهایی تحت تاثیر پرتو لیزر قرار می گیرند که در مرحله آناژن هستند. مرحله آناژن مرحله فعالیت فولیکول است که در آن مو رشد می کند. موهایی که در مرحله کاتاژن یا تلوژن هستند، تحت تاثیر پرتو لیزر قرار نمی گیرند. به این ترتیب پس از اولین جلسه لیزر موهای زائد شاهد رشد موهای زائد خواهید بود، اما با بیشتر شدن جلسه ها میزان رشد موها نیز کمتر خواهد شد. هر بار استفاده از لیزر می تواند به میزان 10 تا 25 درصد موهای زائد را کاهش دهد، همچنین سرعت رشد موها نیز کمتر خواهد شد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

در حقیقت لیزر تراکم موهای زائد را برای همیشه به میزان قابل توجهی کاهش داده و سرعت رشد آنها را نیز کم می کند.

بافت و رنگ مو

گر چه لیزر به طور دائم موهای زائد را از بین نمی برد، اما پس از تکمیل دوره درمان تا سال ها از شر موهای زائد خود راحت خواهید بود، به ویژه اگر جلسه های لیزر درمانی را به طور منظم برگزار کنید. پزشک یا اپراتور در هر جلسه تمام محل مورد نظر را تحت درمان لیزر قرار می دهد (حتی بخش هایی که در جلسات قبل تحت درمان قرار گرفته اند و تراکم موی آنها کاهش یافته است.). به این ترتیب فولیکول ها برای مدت خیلی طولانی غیر فعال خواهند بود و موی زائدی که در نهایت رشد می کند بسیار نازک تر و روشن تر از قبل خواهد بود.

با این حال فولیکول ها تحت تاثیر عوامی مانند عدم تعادل هورمون ها و تاثیر برخی داروها نیز هستند، به همین دلیل اگر لیزر موهای زائد را سالانه تکرار کنید، موی زائدی بر روی بدن خود مشاهده نخواهید کرد. هر سال یک جلسه برگزار شود.

برخی خانم ها که دچار بیماری های هورمونی هستند، مانند سندروم پلی کیستیک تخمدان، شاهد رشد بی رویه موهای زائد خود خواهند بود. به علاوه موهای زائد در این افراد خیلی ضخیم و تیره است. این افراد برای رسیدن به نتیجه مطلوب جلسه های لیزر درمانی بیشتری نیاز خواهند داشت، به علاوه پس از اتمام درمان شاید به دو جلسه در سال نیاز داشته باشند.

[button color=”blue” size=”medium” link=” https://www.livestrong.com/article/218229-side-effects-of-lasers-used-on-the-underarms/” target=”blank” ]لینک منبع[/button]

نگارنده: سمیه محمدی

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید