سن مناسب برای شروع لیزر موهای زائد

بهترین لیزر موهای زائد نوجوانان
لیزر موهای زائد نوجوانان

رشد موهای زائد در دوره نوجوانی بخشی از فرایند رشد و افزایش سن محسوب می شود. به علاوه حساسیت های نوجوان نسبت به ظاهر خود بیشتر از قبل است. با توجه به تمام این مسائل پرسشی مطرح می شود که آیا لیزر موهای زائد روش مناسب و بی خطری برای رفع موهای زائد دوره نوجوانی محسوب می شود؟

پاسخ مثبت است، اگر لیزر موهای زائد توسط یک اپراتور با تجربه و آموزش دیده و تجهیزات مناسب انجام شود، روش مناسبی برای رفع موهای زائد نوجوانان محسوب می شود.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

در نوجوانان کمتر از 18 سال حضور والدین در روز جلسه مشاوره و همچنین رضایتنامه والدین برای انجام لیزر موهای زائد لازم است، اما با این حال خطرات و عوارض ناشی از لیزر موهای زائد برای نوجوانان و بزرگسالان یکسان است. در صورت استفاده از دستگاه مناسب و مراقبت های بعد از لیزر درمانی، موهای زائد به طور قابل توجهی کاهش پیدا کرده و نتیجه مطلوب خواهد بود.

لیزر موهای زائد دارای عوارض جانبی است که خفیف و موقتی می باشند. این عوارض عبارتند از قرمزی و التهاب پوست که کاملا طبیعی هستند و ظرف چند ساعت برطرف می شوند. در مورد عوارض جدی تر که به ندرت بروز می کنند، با پزشک و یا اپراتور مشورت کنید. عوارض نادر مربوط به لیزر عبارتند از: تاول زدن و یا سوختگی پوست. این عوارض تنها در صورتی بروز می کنند که لیزر توسط یک فرد غیر حرفه ای و کم تجربه انجام شود.

روش های جایگزین را در نظر بگیرید. شیو کردن باعث بروز جوش و یا افزیش موهای زیر پوستی می شود. کرم های موبر نیز باعث سوختگی های ناشی از مواد شیمیایی می شوند. در صورت استفاده از وکس هم لازم است منتظر بمانید موهای زائد به اندازه کافی رشد کنند.

در مقابل روش های نامبرده لیزر موهای زائد است که یک روش بی خطر است و برای تمام قسمت های بدن مورد استفاده قرار می گیرد. به علاوه لیزر از لایه دوم پوست عبور نمی کند (جایی که فولیکول های مو واقع شده اند). لیزر موهای زائد از انرژی غیر یونیزه استفاده می کند که هیچ گونه خطری برای ابتلا به سرطان وجود ندارد. صندلی های سولار برای برنزه کردن پوست به مراتب خطرناک تر از لیزر هستند.

سن قابل قبول برای استفاده از لیزر موهای زائد 14 سالگی است، گرچه بسیاری از متخصصین معتقدند بهتر است تا پایان دوره بلوغ و در خانم ها تا شروع اولین دوره پریودی صبر کنید. برای شروع لیزر موهای زائد خانم ها بهتر است از لحاظ هورمونی به ثبات برسند و دچار شرایطی مانند سندروم پلی کیستیک تخمدان نباشند.

علت توصیه متخصصین برای منتظر ماندن تا پایان دوره بلوغ این است که نتیجه لیزر موهای زائد در دوره نوجوانی معمولا موقت است. در این دوره تغییرات هورمونی به سرعت اتفاق می افتند و موهای زائد خیلی سریعتر رشد می کنند. بنابراین تعداد جلسه های مورد نیاز بیشتر از حالت عادی خواهد بود. زمانی که هورمون ها تنظیم می شوند (معمولا در سنین بین 17 و 19 سالگی) درمان موثرتر و ماندگارتر خواهد بود.

به علاوه بالا رفتن سن باعث می شود تحمل فرد در مقابل ناراحتی و عوارض ناشی از لیزر افزایش یابد.

[button color=”purple ” size=”medium” link=” http://laserlightskin.com/2013/03/is-it-safe-for-teenagers-to-get-laser-treatments/” target=”blank” ]لینک منبع[/button]

نگارنده: سمیه محمدی

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید