حقایقی دریاره چربی ها- چربی های مطلوب و نامطلوب

چربی های خوب

 

مزایای امگا 3

 

امگا 6 و امگا 3 زمانی که در جای خود قرار بگیرند میتوانند به بدن شما بسیار کمک کنند . انها حساسیت بدن شما به انسولین را افزایش میدهند  و میزان قند خون را تنظیم میکنند و میزان سوخت و ساز بدن و سوخت و ساز چربی را هم افزایش میدهند بنابراین میزان زیادی از چربی های ذخیره شده به عنوان انرژی مصرف میشوند .

 

دیرین شناسان دریافته اند که گذشتگان ما امگا 6 وامگا 3 را به نسبت یک یه یک و یا یک به دو مصرف میکردند ولی این نسبت در رژیم های غذایی حاضر به 22 به یک تبدیل شده است  که برای سلامتی بدن بسیار مضر میباشد و میتواند منجر به انواع بیماری ها مانند سرطان و یا چاقی شوند .

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

ابتدا بهتر است که میزان کافی از امگا 6 به بدن خود برسانید ولی باید در مصرف مواد حاوی امگا 3 بسیار مراقب باشید .برای شروع میتوانید یک مکمل غذایی مانند ماهی های با کیفیت را انتخاب نمایید .

 

 

چربی های مضر و سلامت –مراقب باشید

 

یکی دیگر  از راههای شناخت این چربی ها ,توجه به رژیم غذایی مان و روغن های مصرفی ما در طی روز میباشد:

 

  • روغن افتابگردان و ذرت و گل رنگ و سویا تخم پنبه دارای مقدار بالایی از امگا 6 یعنی بیش از 50 درصد دارند و با استفاده از تمام مواد شیمیایی نامطلوب تولید میشوند و باید از مصرف انها خودداری نمایید .

 

  • روغن کلزا باعث بروز زخم های بروتیک قلبی میشود و مقدار بالایی سولفور دارد و به راحتی اب میشود .بهتر است که از مصرف انها خودداری نمایید.

 

  • روغن زیتون نیمه اشباع نشده میباشد و به همین دلیل مناسب ترین روغن میباشد . میتوان ان را برای دسر ها بکار برد و با حرارت ملایم گرم نمود .ابتدا توجه نمایید که رنگ ان باید طلایی متمایل به زرد باشد .

 

  • روغن کنجد معقول به نظر میرسد و میتواند برای سرخ کردن به کار رود ولی باز هم میزان بالایی از امگا 6 دارد .

 

  • روغن نارگیل و خرما و هسته ان و خرمای قرمز خیلی بیشتر از چربی های دیگر اشباع شده میباشند.بنابراین سالم ترین و بهترین روغن موجود میباشند .به خصوص روغن نارگیل دارای ویژگی های ضد باکتری و ضد ویروسی و مقدار زیادی از تریگلیسیرید میباشد که باعث لاغری میشود .

 

اگر شما هم همانند بسیاری از افراد دیگر به جای کره معمولی کره مارگارین را ترجیح میدهید و از ان استفاده میکنید باید بدانید که این گره باعث بروز بسیاری از بیماری ها  میشود و روند تولیدی ان هم نامتناسب و ناسالم است .

 

پس بهتر است که از همین امروز شروع کنید و کره های معمولی را جایگزین نمایید و بنا بر تحقیقات انجام شده افرادی که از کره های معمولی استفاده میکنند به نسبت دیگر افراد به نسبت یک سوم مبتلا به بیماری های قلبی میشوند .

 

شما میتوانید به راحتی از کره های معمولی استفاده نمایید و مطمئن باشید که هیچ ضرری برای بدنتان ندارید .

 

 

منبع:

curaromana.com

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments