تا چه اندازه رتینول برای درمان سلولیت مفید است؟

سلولیت

استفاده از رتینول برای سلولیت می تواند در داشتن ظاهری بهتر موثر باشد. وقتی کرم های چربی سوز که دارای رتینول هستند، به مدت 2 تا 3 ماه متوالی استفاده می شوند، سلولیت کمتر به چشم می آیند.

کسانی که از رتینول برای درمان سلولیت استفاده می کنند، همچنان توصیه می شود که از یک رژیم غذایی سالم استفاده کرده و ورزش کنند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

وقتی که رتینول روی پوست استفاده می شود، به اسید رتینوئیک تبدیل می شود. این اسید ترکیبی است که در کرم های ویتامین A استفاده می شود که ویتامین A نیز برای درمان جوش و علائم پیری مورد استفاده قرار می گیرد. اسید رتینوئیک با تحریک رشد کلاژن و طبیعی ساختن فرایند تولید مجدد پوست، کار می کند. این اسید به پوست ظاهری صاف تر و متراکم تر می دهد.

از آنجایی که سلولیت مربوط به چربی های های رسوب شده ی زیر سطح پوست است، استفاده از رتینول برای می تواند در سفت کردن پوست این بخش ها مفید باشد. این امر فقط میزان در معرض دید بودن سلولیت را کمتر می کند، اما کاملا آن را از بین نمی برد. هدف اولیه ی استفاده از رتینول برای سلولیت، مسئله ی زیبایی است وهمچنین اثر آن کوتاه مدت می باشد.

به این تمرین ورزشی توجه کنید که برای کمک به بهبود وضعیت ظاهری چربی های جمع شده در زیر پوست است، تمرینی که با وزنه یا بدون وزنه انجام می شود و این تمرین می تواند ران، کفل ها و لگن را تقویت کند.

کسانی که فقط از کرم ها و لوسیون های رتینول برای سلولیت استفاده می کنند، احتمالا مجبور به استفاده ی مداوم از محصول باشند. ویتامین A یک ویتامین حلال چربی است که توسط بدن متابولیزه می شود. اثرات آن پس از مدتی حالت تجمعی پیدا می کنند و در صورتی که مصرف رتینول متوقف شود، فرایند تولید مجدد پوست به عقب برگشته و ظاهر آن به حالت سابق برمی گردد. یکی از موثرترین راه های مبارزه با این چربی ها عبارتند از تعدیل کاهش وزن، تمرینات قدرتی و ورزش منظم.

چربی های انباشه ی زیر پوست پس از انجام تمرینات ورزشی منظم و پی در پی و رها نکردن آن، به طور چشم گیری کاهش می یابد. فعالیت قلب و عروق به کاهش میزلن چربی کلی بدن و همچنین ساخت عضله کمک می کند.

انجام تمرینات قدرتی که هدف آن بیشتر پایین تنه می باشد، در کاهش چربی ها در خانم ها بسیار موثر می باشد. از آنجایی که در خانم ها تجمع چربی در لگن و ران است، حرکت اسکات و جهش می تواند در ساخت و قوی ساختن ماهیچه ها موثر باشد.

انجام ورزش هایی که برای سوزاندن چربی های رسوب شده در زیر پوست انجام می شود، به سفت شدن پوست نیز کمک می کند. با ورزش نه تنها تجمع چربی ها کاهش می یابد، بلکه عضلات نیز خود را بیشتر نشان می دهند.

تمرینات قدرتی و ورزش در دراز مدت، به همراه یک رژیم غذایی سالم، موثرترین روش های درمانی می باشند. برخی خانم ها با وجود فعالیت هلی شدید جسمی و رژیم غذایی سالم، هنوز شاهد تجمع چربی های زیر پوست هستند.

دلیل وجود چنین چربی های سمجی، فقط ژنتیک می باشد. در اینگونه موارد، استفاده از رتینول برای درمان سلولیت ، به همراه رژیم غذایی و ورزش، تاثیر بیشتری خواهند داشت. در حالی که بسیاری از کارشناسان در اثر بخشی کلی رتینول برای سلولیت اختلاف نظر دارند، اما به نظر می رسد درمورد تاثیر آن بر روی بهبود بافت بیرونی پوست، به یک اجماع رسیده اند.

 

مرکز تحقیقات کلینیک پوست،لیزر و تناسب اندام آلومینا

[divider]

کلینیک تناسب اندام آلومینا ارائه دهنده کاملترین خدمات درمان چاقی با ترکیب شیوه های علمی و استاندارد است.

درمان جامع چاقی

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روش های تناسب اندام و قیمت ها،اینجا کلیک کنید.

4 4 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments