حقایقی خیره کننده در مورد مصرف شکر/قند/شیرینی

اثرات شکر روی پوست

تعجب خواهید کرد اگر بدانید که خوردن قند، شکر، شیرینی باعث ایجاد چین و چروک است!!! در این مقاله 5 گام برای مقابله با آن بیان می شود.

اگر داشتن کمر باریک شما را ترغیب به ترک خوردن شیرینی نمی کند، شاید بیان این نکته تلخ که شیرینی باعث ایجاد چین . چروک می شود، باعث ترک و یا کمتر مصرف کردن آن بشود!

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

گلیکوزیله شدن فرایندی است که در آن قند موجود در خون به پروتیین ها چسبیده و مولکول مضری به نام گلیکاژن پیشرفته را می سازد. هرچقدر شیرینی بیشتر مصرف کنید، تولید این مولکول بیشتر می شود. با تجمع این مولکول، پروتیین های اطراف – کلاژن و الاستین ( پروتیین های نگهدارنده سفتی و کشسانی پوست)- دچار آسیب می شوند. در واقع، کلاژن شناخته شده ترین پروتئین در بدن است. آسیب به این پروتیین ها باعث خشکی پوست و در نتیجه چین و چروک می شود. این علایم از سن 35 سالگی ظاهر می شوند.

گلیکوزیله شدن آنزیم های آنتی اکسیدان طبیعی بدن شما را غیر فعال می کند که باعث آسیب پوست به دلیل اشعه ماورا بنفش می شود. افرادی که دچار دیابت هستند بیشتر این مسئله را درک می کنند.

خبر خوب این است که می توانید این پدیده را تحت کنترل خود در آورید و از پیری پوستتان جلوگیری کنید با 5 گام زیر :

 

گام اول : کاهش مصرف شیرینی در رژیم غذایی روزانه

حذف کامل شیرینی از رژیم غذایی کاری آسان نیست. زیرا تمامی غلات، میوه و سبزیجات در هنگام هضم به گلوکز- مانند سوخت برای ساختن گلیکاژن است- تبدیل می شوند. حال کاری که باید انجام داد این است که قند اضافی را کنترل کرد: قند اضافی نباید بیشتر از 10% کالری دریافتی باشد.

به قند مخفی در مواد غذایی دقت کنید. بسیاری از غذاهای آماده مانند نوشیدنی جو مالت، شربت ذرت (آمیزه ی شیرین که از نشاسته ی ذرت می سازند)، دکستروز، آب میوه کنسانتره، مالتوز( ماده ی شیرین و سپید و بلورین که با تاثیر دیاستاز مالت بر نشاسته به وجود می آید) ، شربت افرا، ملاس، و شکر زرد ناخالص، دارای مقادیر بالایی از قند پنهان هستند!!!! حال باید آن ها را محاسبه کنید پس روی برچسب را بخوانید تا مقدار گرم شیرینی موجود را دراورید سپس آن را تقسیم بر 4 کنید تا مقدارش به قاشق چای خوری تبدیل شود( مقدار مصرفی قند اضافه در رژیم 10% کالری دریافتی یعنی 10 قاشق چایی خوری است).

از مصرف شربت ذرت با فروکتوز بالا اجتناب کنید. این نوع از شیرین کننده، که با تغییر قند در آرد ذرت به فروکتوز (نوع دیگری از قند) ساخته شده است باعث تولید بیش از حد گلیگاژن می شود. شما می توانید آن را در فهرست مواد تشکیل دهنده بر روی برچسب مواد غذایی بیابید و از خرید آن صرف نظر کنید. این شربت عمر مفید مواد را افزایش داده و گران نیز نمی باشد . بنابراین از آن در نوشابه، نوشیدنی های با طعم میوه، و غذاهای بسته بندی شده مانند نان بسته بندی، کراکر، و دیگر تنقلات استفاده می شود.

  1. افزودن حداقل 1 میلی گرم ویتامین B1 و B6 در روز به رژیم غذایی

این ویتامین، مهار کننده قوی تشکیل گلیکاژن است! ویتامین B1 و B6 در مواد غذایی موجود هستند، اما مصرف مولتی ویتامین- حداقل 1 میلی گرم از هر دو ویتامین B- تضمین کننده دریافت مقدار مناسب از این ویتامین است.

  1. استفاده روزانه از لباس مناسب و ضد آفتاب با 30SPF

پوست بدون محافظ و در معرض آفتاب، به طور قابل ملاحظه ایی پیر تر از پوست محافظت شده است.

  1. مصرف آنتی اکسیدان های طبیعی و دارویی

این رادیکالهای آزاد مبارزان قوی با اتصال قند به پروتیین ها هستند، بنابراین مصرف میوه های دارای آنتی اکسیدان بالا،آجیل(دانه های خوراکی) و سبزیجات مانند زغال اخته، گردو، فلفل دلمه ایی قرمز رنگ، و آنتی اکسیدان موضعی مانند چای سبز و ویتامین C و E ، در حفظ پوست بسیار مفید هستند.

  1. استفاده از مواد جدید بدون قند

امروزه، محصولات حاوی ترکیباتی مانند آمينوگوانيدين و آلیستاین تولید رو به رشدی دارند که عناصر جلوگیری کننده از تشکیل گلیکاژن هستند. این عناصر از گلیکوزیله شدن و اتصال گلیکاژن به الاستین و کلاژن ممانعت می کند. آلیستاین مانند یک طعمه عمل می کند تا به جای پروتیین گرفته شود و آسیب به آن برسد.

[divider]

کلینیک تناسب اندام آلومینا ارائه دهنده کاملترین خدمات درمان چاقی با ترکیب شیوه های علمی و استاندارد است.

درمان جامع چاقی

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روش های تناسب اندام و قیمت ها،اینجا کلیک کنید.

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments